Hoi allemaal Ik vroeg me af of je normaal altijd een groei echo hebt?? Of doen ze dit alleen als ze iets geks vermoeden ?? Ik lees wel eens wat hierover maar heb mijn verloskundige nog nooit hier over gehoord Groetjes elisia
Ze doen niet standaard een groei echo, alleen als ze denken dat je kindje te klein of juist te groot is.
Vaak vind ik maken ze de mensen gek met die echo´s. En dan is er als de kleine geboren is toch niks aan de hand... Dat is mijn menig erover,,
Bedankt voor jullie reacties!! Ik las op verschillende sites verhalen over groei echo's dus ik vond t al apart dat mijn verloskundige er niks over had gezegd terwijl ik al 31 weken ben.. Zou de kleine wel heel graag even willen zien maar zo lang t niet nodig is is het dus alleen maar goed gelukkig
Groeiecho is niet standaard, alleen als er vermoedens zijn dat je kleintje achter of juist vooruit loopt in groei. We krijgen hier wel standaard een liggingsecho maar die is maar 4 sec ofzo (heb ik maandag en kijk er wel naar uit haha)
bij mijn praktijk doen ze standaart met 30 weken een groei echo, en met 36 weken een echo om te kijken of de kleine goed ligt.
Ik heb volgende week een (groei) echo.. dit omdat mn baarmoeder in 3 weken tijd opeens erg hoog was. ook heb ik alvast bloed moeten laten prikken op suikergehalte... we zullen maar afwachten...Volgens mij hoeft er niet echt iets aan de hand te zijn maar is het meer extra controle, als ze t nodig vinden.
Uiteraard ieder zijn mening, mijn mening.... Ze MOETEN het standaard gaan doen! Ik kreeg pas in het ziekenhuis te horen dat mijn kleine meisjes veeeeeelste klein was schatte het op 1200 gram! je krijgt niet alleen een klap in je gezicht dat je in het ziekenhuis moet liggen, maar ook dat je kindje veelste en gevaarlijk klein was. Gelukkig woog ze 1600 gram, maar vind het belachelijk dat we dit niet wisten. Als ik had geweten dat ze zo klein was, had ik volledige bedrust kunnen nemen. Als je steeds van je vk krijg te horen dat ze het perfect doet en je buik schatte ze op 7 pond, ze moeten zich schamen! kan me nog kwaad maken!
Ik krijg rond de 30 weken ook een groeiecho. Volgens de vk is onze kleine man nu al iets groter als gemiddeld Ook krijg ik rond de 34 weken nog een echo.
niet bij alle velosk krijg je een groeiecho ik heb hem wel gehad vanwege de omvang van mn buik die groot is en het vele vruchtwater ik zou het 3x krijgen maar na 2x zeide ze al dat ze mooi tot op de dag goed groeit! mijn buurvr die bij dezelfde verlosk zat die heeft hem nie gehad een nicht van mijn man die pas bevallen is heeft em ook nie gehad en een vriendin van me ook niet... zou het anders gewoon ff navragen op de site van mij verloskundige staat geloof ik aleen standaard de liggingsecho
Ik krijg vandaag een groeiecho omdat ik overgewicht heb en de verloskundige niet goed kan voelen hoe het kind groeit op dit moment 30+5 en rond de 34 weken krijg ik er waarschijnlijk weer 1.
BIj sommige VK is het wel standaard, maar het hangt er vaak ook van af of ze over een eigen echo apparaat beschikken.
standaard bij onze praktijk 34-36 weken, ligging en groei. In mijn geval altijd nuttig omdat vorige kleine op het laatste naar stuit toe is gedraaid.
het ligt helemaal aan de praktijk waar je zit bij mijn VK is groeiecho altijd standaard, dus niet alleen bij vermoeden van te klein of te groot of zo. nu scheelt het dat ze ook het echocentrum hebben dus alle materiaal beschikbaar.
Heb hem nooit gehad... Terwijl ik een groot risco had op vroeggeboorte en mijn gyn vond het niet nodig omdat hij aan de baby (mijn zoontje) dus kon zien door op te meten dat het gewoon goed gaat.. Ben met 35 weken bevallen toen...
ook stom van mij... Ik krijg gewoon elke controlle een echo dus dan kunnen ze het beter zien.. Bij de vk is dat natuurlijk anders sorry!