Gespannen buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Me988, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 20 weken zwanger, en vraag me wat af. ik heb laatste tijd zomaar een gespannen en gevoelige buik. Dit meestal na dag werken, savonds, na t eten. Mijn buik voelt dan erg gespannen aan, lijkt opgeblazen. hij voelt niet letterlijk hard aan als ik er op duw met mijn handen.
    Ik vraag mezelf af wat dit is, het voelt niet fijn. wat kan ik er aan doen?

Dank jullie wel!

2. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    ik kijk mee, heb er ook wel eens last van.....

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

ook ik lees mee, heb het deze zwangerschap ook veel last van en kan het me niet herinnerren dat ik dat bij de andere ook zo had.

4. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik heb dat ook. VK zegt dat het normaal is omdat je gewoon hard aan het groeien bent. Kan ook als je te druk bent geweest...

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Blijft het de hele avond? Of trekt het weer snel weg? In het laatste geval kunnen het 'gewoon' harde buiken zijn. Ik heb het ook regelmatig, het is niet dat je buik keihard aanvoelt maar inderdaad erg strak en gespannen.

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Heb dit de afgelopendagenook gehad. Bij mijzijn het groeispurtjes. Vandaag een stuk rustiger mijn buik.

7. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik heb het ook!

Vooral 's avonds of al sneller op de dag als ik druk bezig ben. Het zijn geen harde buiken. Ik denk dat het een combinatie is van groeien en druk zijn.

Ivm mijn bekken werk ik nu sinds een week 70% minder....en de gespannen buiken zijn ook minder.

8. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Het trekt wel weer weg als ik rustig ga zitten...
    Ga ik weer wat doen dan kan het weer terug komen..

9. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Buik voelt niet als een plank aan maar wel harder als dat ik er geen last van heb

10. MamaNiRo

MamaNiRo Actief lid

9 aug 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ik heb hier ook last van, in de avond en blijft dan echt hangen tot ik ga slapen. Denk dat het bij mij echt van het groeien af komt!

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier heb ik het ook al een hele tijd, maar bij mond het uit in harde buiken. Ik moet dus meer rust houden, want een vroeggeboorte zien we niet zo zitten. Komt bij mij ook doordat het de 2e zwangerschap is kort op de vorige, waardoor je meer bukt/tilt etc. Dus je doet ongemerkt veel meer.

Deel Deze Pagina