hoi allemaal, Ik ben inmiddels 20 weken zwanger, en vraag me wat af. ik heb laatste tijd zomaar een gespannen en gevoelige buik. Dit meestal na dag werken, savonds, na t eten. Mijn buik voelt dan erg gespannen aan, lijkt opgeblazen. hij voelt niet letterlijk hard aan als ik er op duw met mijn handen. Ik vraag mezelf af wat dit is, het voelt niet fijn. wat kan ik er aan doen? Dank jullie wel!
ook ik lees mee, heb het deze zwangerschap ook veel last van en kan het me niet herinnerren dat ik dat bij de andere ook zo had.
Ik heb dat ook. VK zegt dat het normaal is omdat je gewoon hard aan het groeien bent. Kan ook als je te druk bent geweest...
Blijft het de hele avond? Of trekt het weer snel weg? In het laatste geval kunnen het 'gewoon' harde buiken zijn. Ik heb het ook regelmatig, het is niet dat je buik keihard aanvoelt maar inderdaad erg strak en gespannen.
Heb dit de afgelopendagenook gehad. Bij mijzijn het groeispurtjes. Vandaag een stuk rustiger mijn buik.
Ik heb het ook! Vooral 's avonds of al sneller op de dag als ik druk bezig ben. Het zijn geen harde buiken. Ik denk dat het een combinatie is van groeien en druk zijn. Ivm mijn bekken werk ik nu sinds een week 70% minder....en de gespannen buiken zijn ook minder.
Ik heb hier ook last van, in de avond en blijft dan echt hangen tot ik ga slapen. Denk dat het bij mij echt van het groeien af komt!
Hier heb ik het ook al een hele tijd, maar bij mond het uit in harde buiken. Ik moet dus meer rust houden, want een vroeggeboorte zien we niet zo zitten. Komt bij mij ook doordat het de 2e zwangerschap is kort op de vorige, waardoor je meer bukt/tilt etc. Dus je doet ongemerkt veel meer.