.... een nestje van 3 baby konijntjes. En dat terwijl je dacht dat je 2 vrouwtjes had die daarbij ook nog eens gescheiden zitten. We hebben een dubbel konijnenhok en daar zitten ze ieder apart maar kunnen elkaar wel goed zien en ruiken. Toevallig zijn ze laatst per ongeluk bij elkaar gekomen via een kleine opening in de ren. En nu hebben we ineens kleintjes. Op zich wel grappig maar ja, het was eigenlijk niet de bedoeling. Gelukkig zijn het er maar 3.
Hahaha dan klopt het toch he sexen als konijnen haha die hebben dus maar echt heel ff nodig! Haha Succes!
Zo dacht ik een aantal jaar geleden 3 vrouwtjes te hebben, bleek er ook 1 een mannetje te zijn. Toen had ik ineens 15 konijnen Na bevalling zijn ze meteen weer vruchtbaar, dus 1 heeft er 2 nestjes gehad. Gaat snel he bij die beesten... Maarre konijnen zijn groepsdieren, misschien leuk om straks een groepje of koppeltje te maken?
Mijn konijnen hadden het helemaal mooi gemaakt.. Zij waren aan het vechten leek.. Uit elkaar gehaald toen ik het zag.. En een van de konijnen begon druk een nest te bouwen.. Volgende dag twee konijntjes helaas dood en verscheurd :s Maar vier weken erna begon ze weer ineens een nest te bouwen: schijnzwanger dachtik.. Niet dus! Dag erna weer twee konijntjes terwijl ze niet bij elkaar hadden gezeten.. Wat bleek? De avond voordat ze de eerste keer beviel heeft de ram er nog opgezeten, s nachts bevallen en schijnbaar kunnen konijnen binnen 11 uur na de daad nog zwanger raken en dat was dus gebeurd :s Bij mij hebben alle konijntjes het niet overleefd.. Het waren broer en zus van elkaar en volgens mij wist moeder niet goed wat er mee te doen!
Ik had eens een hamstertje gekocht. Een week later hadden we opeens een nestje met 9 jonkies. Echt zo lief !!!!
Aaaah, hier ook twee keer achter elkaar.. Het erge was nog dat het een Frans hangoor konijn was met een voskonijn.. Dus een hele grote met een kleintje.. De eerste keer 3 (een dood na bevalling) en de tweede keer 4.. Het vrouwtje was een super moeder, alle 7 leven nog steeds (niet bij ons hoor..).. Maar wat jammer dat ze dood zijn..