Ik heb vorige week een pigmentvlek op mijn hand laten behandelen met stikstof. De huisarts hield de wattenstaaf er opvallend lang op, alsof hij een wrat aanstipte. Ik kreeg daarna een flinke blaar die later die dag knapte. Nu, een week later, zit ik met een wond die gezwollen, rood en pijnlijk is en voor de helft open ligt en de andere helft een korst heeft. Ook is het een kuil. Nu lees ik online dat het oppervlakkig aangestipt dient te worden, zodat de vlek bruin kleurt en er uiteindelijk af valt...? Is de huisarts nou te agressief geweest met de stikstof of hoort dit zo? Wie heeft ook pigmentvlekken met stikstof laten behandelen? Hoe verliep dit?
Auwwwww geen ervaring maar. Maar wel met aanstippen.dit klinkt niet oppervlakkig nee. Zou maandag direct richting ha. Je hebt nu een flinke brandwond op je gezicht..
Het zit op haar hand. Niet gezicht gelukkig. Ik zou er even naar laten kijken. Ik ben doktersassistente. Wij behandelen pigmentvlekken niet meer met stikstof. De behandeling is vaak erger dan de kwaal. En het heeft lang niet altijd effect. Heb je iets van zilversulfadine in huis? Dat er op smeren. Kan wat verlichting geven.
Sorry voor de vervuiling van je topic, ts maar ik ben heel benieuwd hoe pigmentvlekken behandeld wordt door de huisarts! Ik heb op mijn gezicht grote vlekken, kan de huisarts daar wat voor geven?
Heb ik niet in huis Er zit nu honing wondzalf op, hopelijk helpt dat wat. Ik heb geen flauw idee wat normaal is qua genezing van dit soort dingen, dus ik wil de huisarts er niet lastig mee vallen. Er komt (nog) geen pus uit of zo...
Dan zou ik het even aankijken. Even niks smeren maar in de lucht laten drogen. En in bed wel een pleister ofzo zodat het niet kapot schuurt. Zolang je geen tekenen van ontsteking ziet zal het wel los lopen. Heeft even tijd nodig.