Hoeveel voedingen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by MiirjamO, Mar 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiirjamO

MiirjamO Lid

Sep 12, 2012
    28
    0
    0
    Den Haag
    Onze dochter is dinsdag 5 weken oud. Nu wil ik straks als ik ga werken overdag flesvoeding gaan geven en de rest borstvoeding houden. Ik geef nu nog helemaal borstvoeding (op verzoek) maar wil volgende week de borstvoeding dus af gaan bouwen en met de fles beginnen. Nu vroeg ik me af hoeveel voedingen ik moet gaan geven?

Ik dacht zelf aan 3 flesvoedingen en de rest borst. Op dit moment ziet de dag er een beetje zo uit maar ik voed op verzoek dus het kan wat verschillen.
    3:00 - borst
    6:00 - borst
    9:00 - fles
    12:00 - fles
    15:00 - fles
    18:00 - borst
    22:00 - borst

Is dit genoeg, of misschien wel teveel?
    Alvast bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste MiirjamO,

Het schema ziet er goed uit zo. Bouw de borstvoeding wel langzaam af, dat is heel belangrijk. Misschien dat je als alles goed is gegaan het aantal voedingen kunt afbouwen naar 6 per dag. Dat werkt ook prettiger voor als je over een aantal weken weer aan de slag gaat.

groet,
    Anne

3. MiirjamO

MiirjamO Lid

Sep 12, 2012
    28
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt.
    Ja ik ben afgelopen zaterdag begonnen met de flesvoeding. Ik doe nu een fles per dag maar het gaat niet echt goed.
    Ze drinkt meestal iets van 50cc en spuugt ook best wat weer uit. Ze speelt met de speen met haar tong en houdt haar mond stijf dicht en wil dus niet meer drinken. Vervolgens huilt ze en probeer ik weer de fles te geven maar dit wil ze niet. Omdat ze onrustig blijft en blijft huilen leg ik haar meestal aan de borst en dit gaat dan op zich prima en ze drinkt dan wel goed. Wel laat ze sinds deze week vaker los en hapt ze weer aan. Het lijkt me ook niet echt de bedoeling om na de fles nog de borst te geven maar ik weet niet wat ik anders kan doen.

Wat kan ik doen?
    Alvast bedankt.

Share This Page