hallo mama's Mijn dochtertje is 9,5 maand oud. Afgelopen week zijn we bij het CB geweest en daar werd me gezegd dat ze nu gewoon met ons mee moet eten maar dat zout nog steeds uit den boze is.....ok, doen we! maar nu wil ik haar natuurlijk ook wel eens wat anders geven als gewoon aardappels, vlees, groente.... wat zijn dan makkelijke dingen om te maken, die zowel wij als zij mag hebben? alvast bedankt!
Als ik naar Esmee kijk die eet alle groenten mee wat wij ook eten op dit moment (behalve sla en rauwe andijvie) verder is ze gek op macaroni, dat maak ik dan zonder saus, voor dat de saus er door heen gaat schep ik eerst wat uit de pan voor haar.
je kan ze ook spaghetti geven met de saus gewoon als tomaten en gehakt zonder verdere kruiden erin en de mijne waren zot van macaroni met een beetje kandijsuiker erop maar dit kregen ze pas vanaf een jaar en ook niet elke week natuurlijk. rijst met appelmoes en kip is ook wel lekker en snel klaar
pasta met n heeeel klein beetje saus er door, smullen hoor. Voorheen maakte ik dit van verse tomaten, maar dit vond Justin niet te pruimen.
@jingels dit zijn vooral voedingsschema's die bvgevende mama's gebruiken om naar bijvoeding te gaan. weet nu niet of de ts bv geeft , zoja is dit interresant maar zoniet moet ze wel weten dat als je van bv naar bijvoeding gaat er meer ingredienten worden weg gelaten dan als je van fv naar bijvoeding gaat. bij deze schema's zijn ze vooral veel voorzichtiger naar mijn mening met bepaalde ingredienten
Er staat duidelijk op die site voor bv en kv babies. Het is een voedselintroductieschema voor alle kindjes, verzorgd door een kinderdieetist. Afgezien daarvan is het altijd verstandig om de voorzichtige kant aan te houden, je kan het nog snel genoeg omgooien of ophogen.
Wat hier goed in de smaak valt: gehakt bakken, groente erbij (hier prei/paprika/champs/courgette etc), een blik tomatenblokjes op saus (is zoutloos) mee opwarmen en iets indikken, en nog wat groene kruiden. Doe dat over je pasta. En ziedaar een gezonde maaltijd.. En daar eten we dan met zijn drieen van. Voor lief en mij doen we er nog wat extra kruiden door, maar de kleine eet ook al dapper mee met iets gekruid eten..