ik weet dat na een jaar een kind (soms) slechter gaat eten. mijn kind is 10 maanden en weigert sinds een dag of 5 zijn avondeten. pap, brood, fruit en yoghurt gaan prima, maar die warme maaltijd gaat er echt niet meer in. ik zorg dat hij uitgerust aan tafel zit, niet vol zit van tussendoortjes of drinken maar dat helpt niet. hij heeft vorige week wel wat diarree gehad en gespuugd, waarschijnlijk doordat hij een aantal x wat oranje groenten heeft gehad en daar waarschijnlijk niet tegen kan. het lijkt wel of hij nu niet meer "durft" te eten. of zal dit toevallig zijn en is het een fase?
Ik wilde toevallig net precies dezelfde vraag neer gaan zetten : Mijn dochter is nu 8 maanden en heeft vanaf het begin super gegeten, echt alles was lekker behalve peentjes Van donderdag op vrijdag was een beetje misselijk en heeft ze over gegeven; geen koorts, diaree of wat dan ook. Maar sinds die dag wil ze dus wel de fles, pap, vers fruit etc. maar geen warm avondeten meer. Erg vreemd. Als ik stukjes aardappel of boontjes geef wil ze het wel eten maar zodra ik met een potje of een lepel aan kom 's avond is het lippen op elkaar of zelfs huilen. Dus schiet mij maar lek, als iemand een idee heeft hoor ik het ook graag.
Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik zou twee dagen niet aanbieden en dan gewoon weer proberen. En dan alleen aanbieden, als ze niet willen, dan niet. Komt vanzelf wel goed ... (zegt de megastresskip nu ... die tokt wel anders tzt )