Meiden even een vraagje... Ik ben gestopt met borstvoeding omdat ik het helemaal beu ben! 2xspruw,2xborstontsteking en 8 weken lang gevoed met kloven en Nina is vandaag 12 weken oud volgens mij best een goede reden om te STOPPEN Alleen het volgende Nina kan goed uit een fles drinken en heeft al vaker flesvoeding gedronken maar ze drinkt zo weinig de laatste 2 dagen! vandaag heeft ze nog maar 260cc op is dat erg? Wij geven de tommee tippee fles (difrax en avent fles werken voor geen meter hier) Ik heb wel net de 3 maanden speen gekocht en dat werkt iets beter... Het lijkt wel of ze er genoeg aan heeft gisterenavond om 22.30 had ze 100cc op en sliep tot 06.30...
volgens mij is flesvoeding zwaarder dan bv dus t zou zomaar kunnen denk ik dan heeft ze 2x 120 gehad ?
Meid, je bent toch niet van plan om zomaar in 1x te stoppen hè? Zeker omdat je al 2 borstonstekingen gehad hebt, zou ik dit rustig afbouwen. Op je vragen kan ik niet antwoorden...
Ik stop niet in een keer hoor in overleg met een lactatiekundige kolf ik het af ik wordt zelf niet gelukkig van borstvoeding geven en dit leek ons het beste...
Dat ze nu slecht drinkt, kan een sprongetje zijn. Fiene heeft het rond die periode ook gehad (en nu weer). Zelfde periode trouwens dat wij borstvoeding gingen afbouwen, maar ik heb van begin af aan gekolfde borstvoeding gegeven. Denk niet dat het aan de melk lag, want eerder dronk ze de fles (met kunstvoeding) gewoon leeg.
Fv is zwaarder,dus het kan heel goed dat ze langer verzadigd is. Hoeveel flesjes met welke hoeveelheid biedt je haar nu aan en hoeveel weegt ze? groetjes
Hoe is ze verder? Plast ze goed, groeit ze goed? Is ze tevreden? Ook bij kunstvoeding zijn de cc's minder belangrijk dan men vaak denkt. Belangrijkste is hoe het kind het doet!
2 weken terug woog Nina 6200gram groeien doet ze goed maar dat was op borstvoeding Een combinatie heb ik gedaan de laatste week maar dat werkt gewoon niet voor mij ik wil er helemaal vanaf. Plassen/poepen doet ze de laatste dagen goed wel iets minder als anders maar dat kan ook bijna niet anders. Tevreden is ze ook daar ligt het niet aan maar ik vind het zo weinig Ik bied elke keer 120/4 of 90/3 aan vind het zonde om elke keer grote hoeveelheden weg te moeten gooien.
Dan zou ik een kleiner flesje maken en gewoon wat bijmaken als ze nog trek heeft, of werkt dat niet zo?
Daarom maak ik ook kleine flessen en als het nodig is doe ik gewoon nog extra 60/2 Maar hopelijk is het snel over net heeft ze nog 60/2 leeggedronken en nog een 60/2 voor twee derde.
Gewoon kleine flesje aanbieden op vraag is prima. Heb ik ook altijd gedaan. (Bv) baby's zijn ook helemaal niet gewend enorme sloten melk weg te werken, dus dat is best logisch. Lekker laten drinken wanneer een hoeveel zij wil. Overigens zal ze waarschijnlijk nu ze overgaat op fv minder vaak gaan poepen, dat was hier wel zo en volgends de ka heel normaal
Ik vind 260 ml op een dag wel erg weinig...! Fv kan zeker moeilijker verteerbaar zijn dan bv, maar dit is wel weinig hoor. Misschien kun je vaker een klein flesje aanbieden?
Ze heeft wel meer dan 260cc gedronken hoor Gisteren avond heeft ze flink liggen weg klokken... Vandaag gaat het al een stuk beter echt fijn! het heeft gewoon even zijn tijd nodig denk ik. Dankjewel voor de adviezen
Je kindje kan je met fv net als met de borst ook op verzoek voeden. Ze mogen tussen de 150-180 cc per kilo hebben. De absolute max is 30 schepjes. 100cc per kilo is wel een beetje het minimum. Hier had ik vaak flesjes van verschillende maten. 's ochtends dronk hij meer dan 's middags. En soms na 2,5 uur en soms pas na 5 uur. Je kindje kan meestal goed aangeven wat ze nodig heeft. Hoe veel voedingen krijgt ze nu? Ik zou er zeker 6 aanbieden als ze 's nachts ook nog komt. Vaak willen ze wel vaker kleinere hoeveelheden drinken.