Ik zit met het volgende: onze Demi krijgt de extra care van de Kruidvat, preventief. Maar nu blijft ze wel erg vaak komen overdag, vind ik. HEt lukt me vaak maar net om er 2 uur tussen te laten. Alleen snachts gaat het beter, dan zit er eerst 4,5 uur tussen en dan 3 uur. Ik heb hier ergens gelezen dat de HA voeding vaak minder goed voed dwz sneller verteerd is. Dit zou de oorzaak kunnen zijn van haar vele komen. WEl drinkt ze overdag kleinere beetjes. Ik mag 120+4 aanbieden per keer (6x) van het CB. Maar 's nachts en 's avonds hoef ik dat niet te doen en 's ochtends ook niet. 's middags wil ze em in etappes nog wel eens helemaal leegdrinken. Maar gemiddeld drinkt ze 90 á 100 cc per keer. Ze zit rond 700 cc per dag in 7 á 8 voedingen. Ik vraag me af kan ik deze voeding combineren met een andere voeding om zodoende de voeding wat voedzamer te maken? En hoe kan ik dat dan het beste aanpakken, denken jullie. Of zou dit vanzelf beter gaan worden? Andere tips ook welkom.
Ik heb net nog eens goed gekeken in het voedingslogje wat ik bijhoudt van haar. Ze komt zelfs 8 tot 9x gemiddeld.
je kan haar ook gewoon wat meer aanbieden op de dag kijken of ze wat meer " nodig" heeft...als ze meer wil drinken (lees nodig heeft) zal waarschijnlijk ook de tijden die er tussen de voedingen zit langer worden en zodoende zal ze ook minder flesjes krijgen maar met net zo veel.... je hoeft je echt niet aan de "adviezen" van het cb te houden hoor, die houden zich aan "gemiddelden" maar ieder kind is anders, het ene kind komt toe met minder, daar waar het andere kind wat meer nodig heeft... als jij denkt dat ze na een fles nog wat meer had willen hebben verhoog je die, heeft ze tijden dat er flessen zijn waar ze van overlaat maak je die wat minder.... gewoon even wta dingen uitproberen meid, en je niet al te veel vasthouden aan het cb elk kind is anders... succes....
Je hoeft je inderdaad niet te houden aan die 6 x voeden wat het CB zegt. Robin heeft heel lang op 7 voedingen gezeten hoor, als ze daar nou behoefte aan heeft, maakt echt niet uit. Ze kreeg bij mij wat kleinere flessen, maar wat vaker. En rond een maand of 2 kwam ik soms ook op 8 flesjes. Ik geloof dat extra care geen nut meer heeft als je het tegen allergieën gebruikt als je het met ander soort voeding gaat mengen. Zou gewoon lekker een extra flesje geven.
Smoekie, dat is het em juist, ik kan wel meer aanbieden, maar ze drinkt niet meer. Om vervolgens wel heel snel zich weer te melden dat ze weer honger heeft.
ik zou dan eens kijken hoe ze het doet op bijv. friso extra... deze is voor hongerige baby's of als nachtvoeding omdat deze meer "vult" zeg maar....(desgewenst gemengd met de voeding die je nu geeft als dat mogelijk is, maar daar zou je de advieslijn van kruitvat of bijv. friso voor moeten bellen of in overleg met je ha)... tja en anders zit er niets op dan toe te geven aan hetgeen zij wil....daar kun je jammer genoeg op dit moment niets aan doen, maar zal ongetwijfeld zo ineens veranderen meid... heel veel succes in ieder geval.. gr.smoekie
Dank voor het meedenken, misschien wil ik ook wel te veel hoor, misschien moet ik gewoon ff kijken hoe het zich ontwikkeld aankomende tijd...
gaat de speen waar ze mee drinkt wel snel genoeg? misschien dat ze moe is en daarom niet meer wil drinken? maar het is opzich wel normaal dat ze zo vaak wil drinken, ze is nog zo klein, dat wordt vanzelf wel minder
De speen is idd goed, want als ze echt honger heeft gaat de fles wel binnen 10 á 15 min leeg. Ik hoor veel mama's met een evenoud kindje praten over 6x of zelfs 5x voeden dat ik aan mezelf begon te twijfelen. maar het ene kind is het andere ook niet natuurlijk. Ik laat het wel even gaan.
o meid, maar daar moet je helemaal al niet naar kijken, sommige kinderen drinken al heel snel 165 cc per keer, daar waar het andere kind van dezelfde leeftijd maar net 90 per keer wegkrijgt.... het ene kind doet het goed op 4 flessen daar waar de andere (zoals die van jou) meer in kleinere beetjes nodig hebben... maak je er niet te druk om en nog belangrijker, kijk niet naar andermans kinderen maar alleen maar naar die van jou, want elk kind is uniek en zo ook de groei... veel succes meid.. gr.smoekie
Helemaal mee eens, en het is vaak nog beter om vaker kleinere hoeveelheden aan te bieden, dan een paar flessen met grote hoeveelheid. Het pak en het CB zijn maar richtlijnen, gewoon doen wat jouw kindje wilt, je zult zien dat er naar verloop van tijd gewoon steeds een flesje wegvalt en je uiteindelijk ook op de 6 flesjes komt.
trouwens over het aantal voedingen gesproken, ik zit met de kleine meid van mij die weer wat ouder is dan die van jou ook nog niet zo lang op 6 voedingen per dag hoor....voorheen kreeg ze 7 voedingen en zat ook net op die "rand van mogen" van een liter per dag... ze heeft een paar keer toegekunt met 5 voedingen omdat ze doorsliep.. maar vanaf dat ze vorige week haar prikjes heeft gehad drinkt ze weer wat minder per keer, komt ook wat eerder weer voor de volgende voeding, en komt nadat ze om pakweg 19-20 uur haar flesje heeft gehad rond een uur of 2 half 3 nog een keer... voordien gaf ik haar vaak een flesje rond half 9-9 uur en kwam ze tegen half 6 - 6 uur weer en zat toen op 5 flesjes per dag van 165... nu zit ze op 6 flesjes per dag met de nacht meegerekend en zit ze gemiddeld op 850 ml ze heeft vandaag voor het eerst weer een flesje van 165 leeggedronken, en zojuist had ik een flesje gemaakt van 200 en heeft ze er 20 van laten staan dus ze krijgt weer wat meer eetlust terug, en misschien slaapt ze binnenkort ook wel weer door (wat wel lekker zou zijn natuurlijk ) zo niet jammer dan komt vanzelf wel...zo eet ze meer, zo eet ze weer minder, geeft het allemaal zelf goed aan...
Lexi74 heel herkenbaar wat je opschrijft. Hier precies het zelfde geweest. Leander dronk maar 80 tot 100 CC per keer terwijl hij al lang aan de 150 a180 flessen mocht zitten. Dus hier was het ook precies om de 2 a 2,5 uur flessetijd. Ik heb het op gegeven moment geaccepteerd en ben dus blijven geven op verzoek want een schema kreeg ik er echt NIET in hoe ik ook probeerde. Leander was tevreden met voeden op verzoek en sliep eigenlijk ook best snel door maar overdag om de 2 a 2,5 uur prijs. Op gegeven moment ben ik wel aventflessen gaan omwisselen voor de prenatalflessen en daarmee ging het wel steeds beter. Hij ging elke keer meer drinken en nu op bijna 4 maanden zit ik op 5 flessen per dag bij hem. Maar het blijft nog steeds een moeilijke drinker die niet met gemak zijn liter haalt dus blijft aandacht houden. Wees gerust het wordt vanzelf beter en meer als jij je er maar bij neer kan leggen en het kan geven op verzoek. Ik heb dus zelf geen voeding voor hongerige beebs gekocht want hij kwam niet hongerig over maar wilde gewoon iets vaker minder drinken. Liek
Dank voor je verhaal, Lieke. Heel toevallig is het gister heel mooi gegaan, maar 6 voedingen! Heel af en toe heeft ze er een dag tussen zitten dat het mooi verdeeld wordt. Dus ik vertrouw er maar op dat het vanzelf vaker zo zal zijn.
Kijk vooral naar je kindje. Als je borstvoeding had gegeven waren 8 tot 12 voedingen op deze leeftijd nog heel gewoon geweest. Sommige babies hebben nu eenmaal kleinere maagjes en die voelen zich het lekkerst met vaker op de dag een kleinere fles. 6 voedingen is echt niet verplicht hoor. Je mag de hoeveelheid melk ook in 8 of 9 flessen geven als je kindje dat prettiger vindt (net zoals het ook in 5 flessen zou mogen als een kind dat liever heeft).
idd, hier krijgt ze met de nachtvoeding meegerekend 6 flessen per dag de ene keer drinkt ze de fles van 165 helemaal leeg, de ander keer laat ze wat over, over het algemeen drinkt de kleine zo tegen de 900 aan (860 gemiddeld) maar ik lees wel eens dat andere daar ruim of ruim onder zitten... de mijne is de ander niet en dat moet je je gewoon voor houden... die van mij heeft de laatste 2 dgn trouwens dat ze de fles van 165 in 2e doet... denk dat ze het wel lekker vindt om bij me te zitten...ze drinkt eerst pakweg 85 en zie ik haar ff daarna (pakweg half uurtje-uurtje) zoeken naar haar handjes kijk ik wat ze doet, en drinkt ze op haar gemak de rest weg dus tja ik zit nu vaak genoeg met haar lekker op mijn "schoot" ze zal er wel ff behoefte aan hebben denk ik 's nachts daarentegen heeft ze de fles binnen 15 min. leeg... madam weet echt wel wat en wanneer ze het wil hoor...