Beste allemaal ik had een vraagje. Mijn kleintje van bijna 5 kilo en 2 maanden krijgt nu 7x 110 cc (dit is incl voeding) en komt nog elke 3 uur en soms 2,5 uur. Ik wilde beginnen met nutrilon forte zodat de tijd wat langer word ertussen, ze lekker langer voldaan is. Maar hoe pak ik dat aan? Want als de tijd ertussen langer word, kom ik misschien uit op 5 of 6 voedingen, maar doe ik dan ook meer voeding in de fles?? Anders krijgt ze ook minder cc per dag. Zal ze zelf aangeven of het genoeg is of moet ik gewoon gelijk beginnen met forte en er meer voeding in fles doen ipv 110 cc bijv 120 of iets? Hellup!! Ik weet het even niet!
Waarom hoog je de flesjes niet op? ga naar 120/4= 135cc voeding GAat dat ook allemaal op en maar 2,5 uur ertussen kan je na een paar dagen naar 150/5 gaan. VAn deze hoeveelheden mogen ze gerust ook nog 6 voedingen hebben. Ik zou eerst grotere flessen aanbieden voor je op andere voeding overstapt!
Ik zou ook 120/4 (dus 135cc) gaan aanbieden. En dan 2a3 dagen kijken hoe het dan uitkomt.. Komt ze dan nog vaak, en krijgt ze echt teveel (5x180=900cc) dan kun je nog wel naar de Forte gaan kijken. Sommige kindje hebben ook gewoon een paar dagen dat ze wat meer drinken, om vervolgens weer minder te drinken. Maar zovaak drinken is vaak wel een teken dat de flessen wat groter kunnen..
Bedankt voor de tips. Van het CB word je ook niet wijzer... Ben overgegaan naar 120/4 en geen nutrilon forte en nu komt ze netjes om de 4 uur! Bedankt!