nestle of hero baby

Discussie in 'Voeding' gestart door roxannekuh, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Hallo dames,

ik heb een vraagje.
    Ik wil graag als de kleine geboren is flesvoeding gaan geven.
    Maar nu ben ik tussen 2 merken aan het twijfelen: nestle of hero baby.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee en welke zouden jullie kiezen?
    Of maakt het allemaal niet veel uit is het allemaal ver hetzelfde.

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik gebruikte bij de oudste Friso (Hero nu) en vanaf 6 mnd nestle. Nu bij de jongste meteen nestle. Qua voeding zal het niet veel uitmaken maar ik vond de pakken van Friso niet handig, ook niet met de 'smartpack'. De nestle blikken maak je open en dan ben je klaar. Vind het ook handig dat je het lepeltje op zo'n randje kunt leggen en dat die rand meteen de afstrijkrand is.

Ik weet alleen niet waar je boodschappen doet maar nestle is hier alleen te krijgen bij de AH en kruidvat. Niet bij jumbo, etos, C1000. Dat is natuurlijk ook belangrijk dat je het goed aan kunt komen. AH is hier op loopafstand dus voor mij geen probleem. Misschien is nestle wel bij andere jumbo's e.d. Te krijgen hoor maar hier iig niet ;)

3. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Wij hebben beide kids Friso (Hero) gegeven maar alle voeding is gewoon prima dus uiteindelijk maakt het weinig uit.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik gebruik hero maar ga over op kruidvat :)

5. roxannekuh

Bedankt dames. Denk dat het dan nestle word. Is inderdaad wel handig die heeft al een deksel erop. En tegenwoordig zal alles babyvoeding wel goed zijn voor de kleintjes. En het blik is gewoon al leuk :D

6. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Friso (Hero Baby) hier gebruikt bij beide kids en mijn jongste krijgt nog Friso 3. Fijne poeder die makkelijk oplost, geen gespuug, krampjes o.i.d.
    De smartpack werkt hier super en heeft ook een afstrijkrandje. De pakken van Friso zijn makkelijk open te krijgen en je hoeft de poeder er maar in te schudden. Een keer in de week mee in de vaatwasser en voila.
    Verder geen ervaringen met Nestle. Wel ervaring met Kruidvat; die poeder is vrij dik en mijn oudste moest er veel bij spugen. Maar ook dat is bij iedereen weer anders.
    Succes!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maakt allemaal geen bal uit. De voeding in nederland moeten allemaal aan strenge eisen voldoen. Verder zijn ze allemaal praktisch hetzelfde. Veel non-merken zijn exact hetzelfde en komen uit dezelfde fabriek. Alleen stukken goedkoper. Zo is kruidvat en jumbo voeding, exact hetzelfde als nutrilon. Om deze reden heb ik dus ook niet voor een merk gekozen.
    Kinderarts raadde me aan om gewoon kruidvat voeding te nemen.bij merken betaal je flink mee aan de mooie verpakkingen en reclames. Het kan zo 3 a 4 euro oer pak schelen met een eige merk.

8. roxannekuh

jaaa dat klopt ook wel weer. Wist niet dat kruitvat/jumbo hetzelfde als nutrilon is.maar het is wat je zegt veel dingen worden in dezelfde fabriek gemaakt maar krijgen een ander label.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  10. roxannekuh

Ja weet niet.had zoiets bij de huismerken zal dat wel goed voor je kindje zijn. Mij maakt her niet uit om een huismerk te pakken.maar je wilt toch een goede voeding voor je kindje.ik weet dat hero baby eigenlijk hetzelfde is als nutrilon dat vertelde de verloskundige tegen mijn zusje en het is goedkoper.en ik zag dat nestle en hero baby qua prijs bijna hetzelfde is qua prijs en beide goed zijn daarok twijfelde ik tussen die 2. Maar ik ga eens op die site kijken wat je erbij gezet hebt.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Huismerk is echt even goed als A-merk. Je betaalt voor de verpakking en de naam.
    Hero is wat tot voor kort Friso heette (gekke naam, alsof je je kind een fles cassis gaat geven...). Qua samenstelling lijken Nutricia en Kruidvat erg op elkaar. En C1000/Jumbo is hetzelfde als Kruidvat. Etos en AH zijn ook hetzelfde.

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hero en nutrilon lijken kwa smaal echt totaal niet op elkaar.voeding maakt idd niks uit. Hier nu over op voeding vd appie. Tot voor 2 wkn terug altijd hero gegeven. Oh ik vind juist die verpakking wel erg fijn

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nestle is hier heel erg goed bevallen bij mijn zoon.
    Nu ga ik weer nestle geven maar dan vanuit duitsland / België omdat ze hier geen HA meer hebben.

14. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Nadat wij van nutramigen (ivm verdenking kma) over gingen op standaard voeding aan kinderarts gevraagd of het uitmaakt welk merk, zijn antwoord was nee, maakt helemaal niets uit alleen voor uw portomonnee.

Omdat ik altijd boodschappen doe bij de jumbo ben ik het huismerk van de jumbo gaan geven Deze was altijd daar op voorraad en dat was rond die tijd met nutrilon niet....

15. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hiervoor Friso en vanaf 6 maanden Nestlé :) vind de verpakking heel handig.

Deel Deze Pagina