Laatste fles laten vallen

Discussie in 'Voeding' gestart door Fleur1984, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Goedemiddag,

Het CB had vorige maand aangegeven dat haar fles die ze krijgt vlak voordat ze naar bed gaat moeten laten vervallen. Dus alleen warm eten en toetje 's avonds. Ik heb dit 2 nachten geprobeerd, maar dan wordt ze 's nachts wakker om 0100 uur. Ik geef haar dan niks, maar ze blijft dan spoken totdat het ochtend is. Als ik haar een fles geef voordat ze naar bed gaat slaapt ze door. Ik vraag me af of ze te weinig krijgt overdag. Hieronder haar eetschema.

0730 fles pap 180/6
    10.00 uur 2 stuks fruit
    12.00 uur. 2 a 3 boterhammen en fles 180/6. Gaat allemaal op.
    15.00 uur. 2 Rijstwafels met water
    1730 uur. ongeveer 350 gram warm eten + 1 toetje
    1945 uur papfles 180/6 (moet eigenlijk vervallen)

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter is bijna 2 en krijgt ook nog een fles melk om 19.45 uur. Wat het cb daarvan vindt interessert me niet. We vinden het een fijn moment om de dag af te sluiten. Mijn dochter drinkt overdag ook heel slecht dus met die laatste fles krijgt ze iig iets binnen.

Ik zou alleen geen papfles meer geven als ik jou was. Pap geeft veel energie. Prima om de dag mee te starten als ontbijt, maar niet meer als extra maaltijd voor het slapen gaan.

3. soeza

soeza Niet meer actief

wat is de reden volgens het cb dan dat je de laatste fles "moet" laten vervallen?
    Anders zou je ook die van tussen de middag weg kunnen laten ipv de avondfles?

Maar ik zou eerder naar je dochter luisteren dan naar het cb :D

4. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Het CB zei dat een kind van 10 a 11 maanden geen fles meer nodig heeft voor het slapen. En ze zou er dik van worden zeiden ze. Ze zeiden dat ze na 18.00 uur niks meer mochten. Alleen een paar slokjes water

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier was de fles voor het slapen gaan de laatste die eraf ging. Dat was met 12/13 maanden en werd toen een beetje gewone warme melk. Zou eerst die bij het brood verkleinen/vervangen door gewone melk en dan het ontbijt veranderen in brood met gewone melk of een bord pap. Zou inderdaad ook wel de pap er uit laten voor het slapen gaan en die fles dan gaan verkleinen op den duur...

6. danielle

danielle Actief lid

17 aug 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Je dochter geeft duidelijk aan dat ze de fles wel nodig heeft. In 1 keer stoppen is ook snel. Misschien eerst een kleiner flesje geven dus rustig afbouwen??
    Cb heeft altijd leuke ideeen, maar als jij met een ontevreden kind zit...

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het lijkt me rijkelijk veel en snap dus wel dat het cb adviseert de fles te laten vervallen.
    Ik zou met twee dingen beginnen
    - de fles van de lunch te verkleinen 150/5
    - de pap uit de laatste fles te laten

8. soeza

soeza Niet meer actief

Grappig, mijn dochter is ook 10 maanden en hier vond het CB mijn schema juist prima:

o fles 180+6
    t 1a2 stuks fruit
    l 1a2 boterham(men) met beleg
    t koekje /rijstewafel
    d bordje warm eten en een beetje yoghurt na
    laatste flesje om 19:00 van 180+6 (die ze regelmatig uit zichzelf laat staan)
    Tussendoor krijgt ze water/sap/lauwe thee

Hier dus ook nog een fles net voor het slapen gaan en dan vonden ze prima.
    En net als bij Mmarianne was bij mijn oudste kinderen de late fles juist de laatste die eraf ging...

Kortom, doe waar jij je goed bij voelt, of beter gezegd, doe waar je dochter zich goed bij voelt en als vraagt ze op haar 18e nog om een flesje warme melk voor het slapen gaan, waarom niet toch? :D

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

jouw dochter eet wel beduidend minder...

10. soeza

soeza Niet meer actief

Valt op zich wel mee toch? Meestal eet ze wel als een bouwvakker :D
    Maar ik bedoelde met mijn schema eigenlijk meer te zeggen dat het CB mijn late fles voor onze dochter juist weer wel prima vinden... Dus dat het ene CB het andere niet is...

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een fles voor het slapen is helemaal gen probleem maar wel als het kind echt veel eet (2x pap, 3 boterhammen, 350 gram warme maaltijd met toetjes en tussendoortjes) zou het niet meer nodig moeten hebben. Vanaf 10-11 maanden heb je dan liever dat de melkvoeding eraf gaat dan de vaste voeding.

Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat het CB meer dit bedoeld dan dat een fles voor het slapen echt niet meer zou "mogen"

12. soeza

soeza Niet meer actief

Ah zo...
    Dat dacht ik ook inderdaad, vroeg daarom ook een paar berichtjes eerder al of het echt om de fles ging of het tijdstip, maar ts gaf aan dat het CB dus echt de late fles bedoeld, zou even terug moeten lezen wat ze schreef, maar iets over dik worden ofzo?

13. soeza

soeza Niet meer actief

Dit bedoelde ik :)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

precies

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    OMG...zit ik aan letterlijk laten vallen te denken...ik wordt echt steeds slimmer met die hormonen.

Ik zou eerlijk gezegd helemaal geen pap geven maar gewoon melk. Zie er de toegevoegde waarde niet van in maar wel de negatieve kanten. Maar hier ook gewoon nog wat melk voor het slapen gaan.

16. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik zou inderdaad langzaam over stappen op gewone melk (alle flessen eigenlijk). Beker melk bij ontbijt en lunch (eventueel pap als ontbijt ipv boterham). En dan 's-avonds gewoon een klein flesje gewone melk.
    Ons zoontje drinkt dat nog steeds voor het slapen gaan, ongeveer 120ml gewone melk in fles.

Deel Deze Pagina