Even vraagje. Mijn zoontje is nu ruim 8 maanden, gecorrigeerd 6,5 maanden. Sinds afgelopen vrijdag zijn we begonnen met het introduceren van brood. De bedoeling was een korstje brood in zijn handjes te geven maar dat werkt niet zo. Hij doet er niks mee, knijpt het fijn en laat het vallen. Ik ben toen miniblokjes (0,5 cm bij 0,5 cm of zo) gaan afscheuren en dat in zijn mondje gaan doen. Het gaat voor geen meter! Hij zit er best lang mee in zijn mondje en als het dan uiteindelijk helemaal zacht is en door wil slikken begint hij enorm te kokhalzen en komt er een aardige sloot melk mee. Dit gaat nu dus al 5 dagen zo en ik begin me af te vragen waar ik goed aan doe. Wel geven of beter nog even wachten. Ook stukjes is zo een drama. Maar overal extra kookvocht bij en op de snelste stand met de staafmixer gaat dat nu goed. (vreemd genoeg gaat een banaan geprakt dan weer wel...?) Wie had dat ook en wat hebben jullie gedaan? Is het een kwestie van wachten of blijven proberen? Zijn er tips? Etc. Bedankt.
Hier eentje van bijna 10 maanden die ook nog altijd spuugt bij brood. Gisteren ging het toevallig goed, maar zojuist ook weer alle melk die hij daarvoor gedronken had dan uitbraakt. Hij krijgt het brood gewoon niet goed weg. Soepstengel of cracotte gaan hier wel goed. Wordt denk ik veel zachter. Je kunt ook proberen het brood in zijn wangzak te stoppen en niet op zijn tongetje te leggen. Die tip kreeg ik gisteren bij het cb. Al heeft het hier dus nog niet het gewenste effect... Frustrerend is het hè. Het gaat hier hetzelfde met avondeten, al tijden. Als het te grof is moet hij echt braken.
Hoi, Hier precies hetzelfde! Ons zoontje is 10 maanden en eet nog steeds potjes 6+ die van 8 eet ij 1 hapje van en dan doet ie de mond niet meer los.. En brood geef ik nu elke middag rond een uur of 3 om te proberen! Het gaat steeds beter gelukkig! En idd een geprakte banaan eet hij ook zo weg! Ik denk dat je het moet blijven aanbieden, dan komt het vanzelf! Liefs
Ik ben een beetje tegendraads geweest met brood. Ik ben begonnen met die liga's voor 4 maanden zodat hij leerde kauwen, die liga's smelten weg, daarna ben ik met korstjes begonnen en toen pas met het brood zelf. Hier heeft dat goed gewerkt meneer peuzelde al snel een boterham met korst weg. Misschien helpt het bij jullie ook wel