Hier hebben we een paar dagen rijstebloem gebruikt bij de fles voordat hij ging slapen, maar we merkten totaal geen verschil met iets of we het nu wel of niet gebruikten dus hier zijn we ook weer mee gestopt.. Ik ga nu, zodat hij wel leert om pap te eten/drinken, fijne granen pap maken s morgens als ontbijt. Dat hij nu wel aan die structuur leert wennen en dan zo langzamerhand dan straks de flessen goed kan afbouwen. Pyjamapapje heb ik wel eens gezien in de winkel maar dat laat ik ook altijd liggen.. T is volgens mij met veel producten ook echt gewoon maar zodat mensen t kopen, maar of de baby het echt nodig heeft is een tweede... T zal misschien bij veel baby's helpen omdat het wat zwaarder zal zijn, maar bij ons is het (nog) niet nodig dus dan ga ik het ook nog niet gebruiken. Hier, met 7 maanden nu, 4 flessen van 180.. fruithapje tussendoor, savonds groenten/vlees en tussendoor kennismaken met broodkorstje en we zijn nu met thee/water bezig maar dat is nog geen succes haha En ik wil nu smorgens gaan beginnen met de fijne granen en dan een papje van de melk maken en dit dan van de lepel proberen te geven
onnodig is het niet, pap is een heel voedzaam en gezond ontbijt hoor, mits het zonder smaakjes en onnodige suikers is.
Bij onze dochter geprobeerd ivm honger, maar ze vond het vies. We hebben de simpelste van bambix geloof ik gehad. Maar ik zou het niet bij voorbaat gaan geven, heeft weinig meerwaarde.
Ik hoop dat ik niet zeurderig overkom, maar deze snap ik dus echt niet. Op de verpakking van pyjamapap staat de hoeveelheid suiker per 100 ml totaalproduct, niet per 100 ml melk. Waarom tellen jullie hier nog 30 ml bij op? Ik snap dat er niet alleen melk in zit, maar het gaat toch om het totaal?
Wij geven hier ook geen van beiden. Over 2 weken begin ik langzaam met het introduceren van groente en even later fruit. Ik denk zelf dat kindjes door rijstebloem niet beter gaan slapen. Mijn oudste sliep nooit door, kwam 's nachts wel 3 keer voor een voeding, mijn jongste kan gerust 8 uur achter elkaar slapen. En dat terwijl de oudste toen precies hetzelfde kreeg als de jongste.
Als het goed gaat zou ik ook geen pap gaan geven... Voegt niks toe qua voedingswaarde. Maar wil je toch pap gaan geven zou ik ook voor de naturel rijstebloem van Bambix gaan. Sluit me aan bij zo weinig mogelijk zoete rommel en (nep)smaakjes dingen te geven.