Nestle pyjamapapje proefverpakking

Discussion in 'Voeding' started by BabeBabe, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
  3. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

#23 Zanetti, Oct 13, 2010
    Last edited by a moderator: Oct 13, 2010
    Oh ok gelukkig, anders ging ik ermee stoppen. Want mijn zoontje gaf ik eerst drinkpap van friso voor het slapen gaan, maar dat was te zwaar, hij liet de fles altijd half staan. En nu geef ik hem bambix avondpapje en die vind hij lekker en drinkt hij zijn fles zo leeg en slaapt er lekker op door. ;)

4. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Is pap perse nodig trouwens? Ik geef N. 's avonds en 's ochtends een gewone fles. Ze is dan ook wat zwaar dus wil haar inderdaad niet teveel aan dikmakers geven..

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, pap is niet nodig, brood mag ook. Ongezoete granenpap of brood is geen dikmaker, maar hoort gewoon in het dagelijkse menu van een kindje van 7 maanden.

6. adi

adi Niet meer actief

Ja hoor, dit is ook gewoon een 'pyjamapapje' alleen van een andere merk.
    Nestlé noemt het alleen een pyjamapapje omdat je schijnbaar daar een pyjama voor aan moet trekken. Maar het zijn allemaal kant en klare papjes met een smaak. Ingrediënten zijn overigens gewoon hetzelfde.

7. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Heb het even nagezocht, in de bambix biscuit zit er 37gr suikers (per 100gr). Mijn zoontje vind de vanille het lekkerst en daar zit 7,3gr suikers (per 100gr). Wat een verschil aan suikers tussen die twee, schrok me rot toen ik het las dat er zoveel suiker word gebruikt in baby pap :$

Het gaat mij om de suikers, hij heeft nu tandjes en na zijn fles in de avond worden er geen tandjes meer gepoetst aangezien hij meestal of al in slaap is gevallen tijdens het drinken of al half slaapt dat het geen pretje voor hem is om nog tandjes te gaan poetsen, dus dat word altijd na zijn avond eten gedaan. En wil niet dat mijn zoontje dankzij mij (door die suikers die ik hem geef van de pap) rotte tandjes gaat krijgen.

Hij krijgt nu voortaan een gewoon fles, dan maar iets meer : 210/7. In plaats van een pap met suiker van 200ml.

Ik snap uberhapt niet waarom er suikers worden toegevoegd aan babyvoeding, ja het zal vast lekkerder zijn maar een baby die gewend is aan (opvolg)melk is sowieso geen suiker gewend dus die zal die pap zo ook zonder suiker opdrinken. Ik vind het heel erg onverantwoord wat zij doen

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    onze zoon slaapt prima door op een fles van 210/7
    wanneer is het echt "nodig" om een pap fles te geven?
    of liever gezegd vanaf wanneer?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is het helemaal niet 'nodig'... je moet doen wat je goed dunkt. Veelal worden (pyjama)papjes gegeven om doorslapen te stimuleren. Als je kindje gewoon heel goed slaapt dan is een papje 'savonds dus echt niet nodig. Mijn dochtertje krijgt nu rijstebloem (ook een papje) om te wennen aan vaste voeding en omdat ze steeds wat eerder wakker werd. Nu wordt ze gewoon weer om 8 uur wakker gemaakt. Als ze straks vaste voeding goed eet, dan gaat de rijstebloem er weer vanaf.

10. tulip

tulip Niet meer actief

Het is niet per se nodig, ik heb nog nooit pap in een fles gedaan. Vanaf een maand of 6 heb ik 's ochtends wel een bord pap gegeven, omdat het brood nog te lang duurde voor het ontbijt.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hé Tulip... leuke quote.. je wil wel 'en' veranderen voor 'and' :D;)

12. tulip

tulip Niet meer actief

thanks! haha, ow wat erg, ik ga het gauw veranderen.:)

Share This Page