Op het pak staat met 150 cc water 7eetlepels nestle pyjamapapje erbij dat is incl granen en opvolgmelk. Nu geef ik 180 cc hoeveel scheppen doen jullie daarbij En ik vind schepje van nutrilon fijner Dus komt ie hihi... Hoeveel eetlepels gaan er in 1 schepje. Schepje =4,9 7 eetlepels nestle staat dat dat 37,5 gram is Maar daar zitten ook granen bij. Kom je met 8 schepjes (dus geen eetlepels) toe aan voldoende in fles van 180 cc Of niet te moeilijk doen Vertel maar hoeveel jullie doen
Inderdaad, niet te moeilijk doen gewoon een eetlepel schepje ( Maatlepeltje dus ) in de pap en even kijken hoeveel nodig is. Zelf doe ik op een papfles 3 eetlepels pap maar van sommige merken heb je meer of minder nodig. En ook bij warmere of koudere melk dikt 't anders in vind ik.
Idd niet moeilijk doen Sandraske...ze moet toch 180 cc vocht binnen krijgen, dan moet je 180 cc water doen en dan scheppen erbij Hoop niet dat jij het zo doet dan
ik dacht dat het 150 water is en dan 7 schepjes erbij maar ik heb bambix pap misschien dat dat anders is..
ALTIJD de meegeleverde maatscheppen gebruiken als je kunstvoeding geeft, zodat je het aanmaakt in de juiste verhouding. De portie die aangegeven staat: 150cc water met 7 scheppen wordt niet voor niets op die manier aangegeven, dat is een maximumportie, je kunt per keer beter niet meer geven, dat kan niet goed zijn voor je kind. Je mag eventueel wel 20cc extra water toevoegen bij dezelfde hoeveelheid schepjes, dus 170cc, i.p.v. 150cc. Maar wel ALTIJD de schepjes van het merk zelf nemen, de dosering luistert nogal nauw. Of je belt de fabrikant, vraagt welk gewicht aan poeder er bij je water moet, en je weegt het per keer af op een electronische weegschaal (dat is eigenlijk altijd nauwkeuriger als je kv maakt, maar wel meer werk).
Dirksmama zo te lezen ken jij het niet. Beter om dan geen advies te geven Je mag namelijk als je het als bordje pap geeft meer eetlepels toevoegen
Ik denk dat je even het verschil moet zien hier tussen pap waar opvolg melk in zit ( = heel nauwkeurig afmeten ) en pap waar je zelf melk aan moet toevoegen. Dan kan een lepel meer of minder pap weinig uitmaken, net hoe dik je de pap wilt.
Nogmaals op het pak staat is incl opvolgmelk 150 water voor fles en ook 150 water bij bordpap Bij fles 7 eetlepels toevoegen en bij bordpap 9eetlepels toevoegen Dus 8scheppen in fles kan gewoon
150 cc water en 7 scheppen = 180 cc voeding. Ik snap jou ff niet denk ik.. Op de pakken staat gewoon 150 cc water, heb net nog gekeken..
Ja daar staat inderdaad 150 water Maarrr hihi dat is hier te weinig Normaal is het fles 180 water dan opvolgmelk erbij en bambix granen erbij, dus 150 zou veel minder vocht zijn dus geef ik 180, want het vervangt een fles van 180 water snappie nu....
Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar wat ik tot dusver gelezen heb is dat als je overstapt op papflessen/opvolgmelk dat je dan nog 800 ml per dag mag geven ipv de 1000 ml die ze krijgen op de gewone voeding. Dus vandaar dat er op het pak 150 ml zal staan. De flessen worden dan dus kleiner, waarschijnlijk omdat ze meer vullen lijkt mij.
Ja maar ik geef alleen 30 cc meer wat me niet erg lijkt In totaal nog maar 3 flessen hier In die kant en klare pakjes zit 250 ml. Die mag je ook voor ontbijt geven dat zou 100 ml meer zijn. Dus zit ik er tussen in, denk dat fles 180 ong 200 word met pap
180 cc water met alleen 6 scheppen opvolgmelk wordt al200 cc dus met papnog meer.. Ik zou de hoeveelheden op t pak aan houden, die staan er niet voorniets op, en niet nog meer gaan geven. Is niet goedvoor de maag. Maarja das mijn mening..