Onze dochter heeft altijd super gegeten, fruit en groenten at ze megagoed, brood met vlagen wat minder. Nu sinds een week of 2 eet ze bijna geen tot helemaa geen groenten meer, na 4 happen duwt ze de lepel weg en krijg ik er niks meer in. Af en toe nog 1 of 2 hapjes als ik haar zelf de lepel geef. Heb al vanalles geprobeerd, met ons mee-eten en in stukjes bij haar leggen, potjes 6 maanden, potjes 8 maanden, potjes 8 maanden en deze pureren maar niks werkt. haar toetje eet ze dan wel op. Bij haar fruit is het dus hetzelfde en haar brood/crackottes is helemaal drama, dat eet ze eigenlijk helemaal niet. Haar schema is nu: 8.00 uur fles 180cc daarna slapen tot +/- 10.00 uur 10.30 uur fruit 12.30 brood 13.00 fles 120 cc slapen tot +/- 16.00 uur als ze wakker is fruit proberen en anders een koekje, liga en dinken 17.30/18.00 groenten met toetje 20.00 fles 180cc Vaak wordt ze s'nachts rond 2 uur wakker omdat ze dan honger heeft en dan krijgt ze een klein flesje van 100 cc met 2 schepjes. Normaal sliep ze heerlijk door maar omdat ze nu overdag minder eet wordt ze s'nachts weer wakker. Iemand enig idee of tips voor me?? Is het een fase??
Zou het?? ze heeft nu 4 boventanden en 2 onder maar als ik in haar mondje voel of kijk zie of voel ik niks.... Kan het daar echt mee te maken hebben? Als dat zo is mag hij van mij snel door zijn zodat ze weer goed gaat eten.
Toeval of niet maar ze heeft vanmiddag geen tussendoorte op, een halve crackotter en beetje drinken maar geen liga ofzo en ze heeft net al haar groenten op....Haha Kijken of dat morgen ook zo is en dan weet ik voor de groenten iig de oorzaak, maar ja dan het fruit en brood nog....
Dacht ook meteen aan tandjes... Maar lees net je laatste post en dat hebben wij hier ook gehad. Of het toeval was of niet, ik weet het niet. Maar als we 's middags niks gaven, dan at ze heel goed haar avondeten! Ze had echt een periode dat als ze 's middags bijv een appel at dat ze dan écht niks wilde met avondeten... Inmiddels gaat dat gelukkig wel weer heel goed! Bij tanden/ kiezen at ze hier ook slechter hoor. Brood ging er dan helemaal niet in en dan kreeg ze pap wat ze wel helemaal op at... Kreeg ze in ieder geval de vezels binnen en zat ze wat voller. Als de tand/ kies door was dan at ze weer gewoon een boterham...
Ik ga het morgen ook weer doen zonder tussendoortje s'middags. Maar goed dan zit ik nog met het fruit wat ze s'ochtends niet wilt hebben en het brooddrama.... Zal wel weer een fase zijn ofzo??
Brood is hier sinds de 10 maanden ook een drama. Ze at voor die tijd ook niet zo heel goed brood maar toch zeker wel een halve boterham. Ze wil nu de korst nog wel in haar handje hebben dan eet ze er nog wel iets van maar de rest wil ze niet. Ze krijgt dan van mij een papfles. Dat warm eten komt me ook bekend voor niets was goed nu sinds een paar dagen krijg ik alles er weer in. Ze was altijd een goede eter maar vanaf 10 maanden was het ff een drama. Nu dus alleen haar boterham nog. Maar ga haar hier niet toe dwingen
En als je der afleidt? Hier helpt het om een speeltje of ook een lepeltje in de hand te geven dan gaat vanzelf het mondje weer open Als ze hier echt genoeg heeft houdt ze dan ook echt der mond dicht dus daar kan ik wel van op aan. Ze krijgen nu ook een beetje de leeftijd om dingen te weigeren.
Mijn dochter eet ook echt niets als er tandjes doorkomen en ze zich daardoor niet helemaal lekker voelt.
Wij hebben dit ook gehad een maand geleden en het bleek bij haar spruw te zijn..... Net de 6e ziekte achter de rug en toen gelijk spruw erachter aan. Ze had dit nog nooit eerder gehad en het was ook niet overduidelijk (voor ons) te zien. Na een kuurtje at ze gelukkig weer goed, maar wat een drama met dat eten!
Hoi! Dit is echt alsof ik mijn eigen verheaal lees. Mijn dochter is wel iets ouder, nl 11 maanden. Sinds een week of 2 eet ze slecht. Normaal gesproken is het een goede eter, maar nu is er elke dag wel een eetmoment waarbij ze niks/nauwelijks eet. Het gekke is dat ze brood wel goed eet juist, dat vindt ze lekker, maar fruit en groente is een drama. Vandaag had ik een heerlijk vers hapje voor haar gemaakt, mevrouw draait dr hoofd gewoon weg. Zelfs met af;leiden hoeft ze niet Avondeten ook, paar happen en het is over. Ik weet ook niet wat het is, tanden kan niet ze heeft er al 8, ziek is ze ook niet want ze is verder goed in dr doen Ze zeggen dat er wel een sprong is rond die tijd die vrij heftig is, de 11 maanden sprong, misschien heeft jouw kindje daar ook last van? Mijn dochter is wel humeurig soms.. Hopelijk is het snel voorbij! Succes
Ja mijn dochter is kan ook flink humeurig zijn de laatste tijd en dat ben ik echt niet van haar gewent. Dan zal het indd miss een sprong zijn ofzo, ze is nu ook sinds 2 dagen haar slaapjes aan het omgooien....
11 maanden sprong vond ik persoonlijk de heftigste tot nu toe! Inderdaad humeurig, niks is goed...pffff... kwamen er ook nog 4 kiezen achteraan (tegelijk), geweldig! Zelf laten eten was wel een redelijk goede oplossing op dat moment, ging er in ieder geval weer wat meer in. Gewoon een bordje met stukken en dan zelf laten pakken met de handjes (of al prikken met een vorkje als dat al lukt). Of steeds twee stukjes voor haar leggen en als er een op gaat weer een nieuwe erbij... Een positief dingetje: het gaat weer over!
Zelf eten helpt ook niet Ze pakt het en smijt het op de grond.... Denk toch een sprongetje ofzo want sinds een paar dagen wilt ze ook s'avonds weer niet gaan slapen en ze kan sinds vandaag zelf gaan zitten. ach het zal wel weer over gaan....toch??
Ze was trouwens niet afgevallen en ook niet aangekomen, ze zat nog op hetzelfde gewicht als 4 weken geleden. Gisterenavond ging ze wel lekker slapen nadat ze haar fles had leeggedronken maar na 1,5 uur werd ze wakker en had ze honger....Daarna wel doorgeslapen tot half 8. Ik raak er toch wel onzeker van hoor, als ze zo slecht eet....
Gisteren heeft ze goed gegeten, al haar fruit op en haar groenten ook op (op 2 hapjes na), haar brood niet dat was maar een kwart. Maar ze heeft iig al meer gegeten dan de afgelopen 2 weken. Vanacht om 2 uur was ze wakker en had ze honger dus een klein flesje gegeven waarna ze gelijk weer ging slapen.