Net 1 cm ontsluiting...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jacq84, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    En het is nu al niet uit te houden.

Afgelopen nacht om 02.00 begonnen spontaan de ontsluitingsweeën.
    Omdat ik niet te snel wilde bellen hebben we om 09.30 de verloskundige gebeld.
    Deze vertelde dat we geduld moesten hebben.
    Echter had ze nachtdienst gehad en belde wij haar wakker dus
    s'middags ging de telefoon.

Of ik het fijn zou vinden als ze even langs kwam om te kijken of dit iets gedaan en te betekenen had.
    Dit was rond half 3 in de middag en ik zat helaas pas op de 1 cm.
    Ik vertelde dat ik sinds ongeveer een week het vermoeden had vruchtwater te verliezen.
    Hierop werd het ziekenhuis gebeld dat we even langs zouden komen om dit te laten bekijken.

Eenmaal daar werd ik aan de CTG gesloten en moest ik
    op een doek gaan liggen.
    Helaas kwam er niets uit en kwam de verloskundige van het ziekenhuis erbij.
    Omdat ze toch 100% zekerheid wilde moest er een eendenbek aan te pas komen.
    Dit was voor mij de eerste keer en heeft mij geen goed gedaan.
    Na afloop kwam ook nog eens mijn slijmprop eruit ;)

Op de CTG waren de ontsluitingsweeën te zien maar ik mocht naar huis.
    Het is een begin en moet nu uit zichzelf gaan vorderen!

Echter lees ik op internet dat de eerste 4cm ontsluiting lang uren maar dat het dragelijk is.
    Dat je het beste gewoon je ding kan doen en eventueel nog een slaapje om uit te rusten.

Ik heb echt enorme last van de ontsluitingsweeën , die om de 5 minuten komen.
    Ik kan dan wel huilen van de pijn , zo enorm heftig is het en ik moet ze al echt weg proberen te puffen wat overigens helemaal niet werkt.
    Op internet is ook te lezen dat het na die 4cm nog heftiger en korter achter elkaar komt.
    Ik moet er nu al niet aan denken.

Maar ik ben toch benieuwd of er meiden zijn die in deze beginfase van de ontsluiting ook zo'n enorme last hebben gehad.
    Slapen word zowieso weer niets met om de 5 minuten die heftige weeën.
    Na die eendenbek is het allemaal nog heftiger geworden.

Herkent iemand dit of hebben jullie de eerste centimeters ook zo'n enorme last gehad ?
    Of juist niet ?

Groetjes Jacq

2. Lime

Lime Actief lid

13 feb 2013
    206
    0
    16
    Ik heb het ook gehad, woensdag nacht begonnen de weeën maar was nog vol te houden. Vanaf donderdag avond werdt het steeds heftiger en vrijdag ochtend om de 4/5 min steeds.. verloskundige gekeken en nog totaal geen ontsluiting, savonds nog een keer gekeken en toen 1 cm ontsluiting en ook meteen gestript.
    Daarna al snel om de 2 min weeën snachts nog een verloskundige geweest en toen zat ik nog maar op ruim 2 cm.
    Hield het niet meer uit dus toen na het ziekenhuis voor een ruggenprik en toen ging het heel snel om 4 uur 4 cm en om half 9 is ze geboren.

3. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Jep hier nog een.. savonds om 8 uur begon het! Smorgens is de vk gekomen en had oas 2 cm pfff terwijl ze eigenlijk al zo heftig waren.. smiddags kwam ze terug en had ik een krappe 3 cm, heeft ze mn vliezen gebroken en omdat ze erin had gepoept moesten we naar het ziekenhuis! Daar aangekomen had ik 4 cm om 3 uur smiddags.. kreeg nu weeopwekkers omdat ze niet meer regelmatig waren, maar dus wel behoorlijk heftig die soms al om de minuut kwamen.. van die weeopwekkers werd het nog erger en erger en om 7 uur savonds kreeg ik de ruggeprik met nog steeds maar 4 cm.. inmiddels al bijna 24 uur bezig! Om half 11savonds werd besloten een ks te doen want kwam gewoon niet meer verder dan 4 cm.. dus heftig!!!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook bij de 1e. Ik had al 2 uur weeen om de 3 minuten. Dacht dar ik kapot ging en dat het opschoot. Niet dus. Net rrn vingertopje ontsluiting.:(
    Ik was echt bang over de 2e bevalling. Die was echt totaal anders. Ik twijfelde of ik weeen had dus heb gewacht met bellen van vlos. Bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. Ik kon gewoon praten en lopen tijdens de weeen. 2 uur later was ze er al

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Mja als je het echt niet houdt misschien toch nog controle...wie weet ben je nu verder, of kan je voor de nacht wat krijgen dat je een beetje kan doezelen / slapen in het ZKH
    Heeft ze je gestript in het zkh?

6. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    ik zou de verlos voor de zekerheid toch nog ff bellen.

Succes!!!!!

7. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Niet op internet zitten, richt je op de bevalling. ;)

8. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ja ik zou haar ook nog is bellen of mischien ben je nu wel bevallen ik hoop het voor je

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Heeeel herkenbaar. Al vanaf de eerste weeën had ik al erg veel pijn. Na krap 7 uurtjes 'puffen' bleek ik pas op 2 cm te zitten, pfff. Ik voelde me echt een aansteller omdat je inderdaad leest dat de eerste paar cm niet echt pijnlijk zijn. Nou, bij mij was dat dus niet het geval! Heb dan ook rond 4 cm om een ruggenprik gevraagd.

Succes!! (Inmiddels ben je misschien al bevallen?)

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik hoop voor je dat je inmiddels bevallen bent.

Wat je leest op internet zijn verhalen. Iedere bevalling gaat anders. Niemand die mij van te voren heeft verteld dat een zogenaamde vroege start bestond, maar mooi dat me dat dus overkwam.

Na zo'n 24 uur weeën die ik amper aan kon heeft mijn vk me naar het ziekenhuis gestuurd voor pijnstilling. Ik kon niet meer.
    En het resultaat van die weeën? Niks, noppes, nada. Baarmoedermond was niet eens verweekt.
    Ik kreeg spuiten met pijnstilling en slaapmiddel, maar daar kwamen de weeën doorheen. Pas na zo'n 7 uur in het ziekenhuis te hebben doorgebracht, braken na de zoveelste keer toucheren mijn vliezen.
    En toen ging het snel :) Ik heb 6 uur aan een pompje gelegen, waardoor ik de werkelijke ontsluiting een beetje beter kon handelen. 20 minuutjes persen en dochter was geboren.

Deel Deze Pagina