12 dagen oud en nu al een tandje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shirley17, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey dames.

mijn zoontje is nu 12 dagen oud maar hij heeft nu al een tandje:$
    nou heb ik ooit iets gelezen over een geboorten tandje? heeft iemand hier ervaring mee en blijft dat tandje of valt ie er nog uit?
    ik vind het best sgatig hoor daar niet van:D

liefs shirley;)

2. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    :( Nog nooit van gehoord. Grappig zeg! Heb je foto ervan?

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ja weleens van gehoord sommige kindertjes worden ook met een tandje zelfs geboren had ik eens gehoord?! Ik denk dat ie wel blijft maar zeker weten doe ik t niet..maarre auch met borstvoeding geven denk ik als je dat doet....

4. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hoi

ik heb er ook wel eens van gehoord, maar ook gehoord dat het tandje eruit wordt gehaald en er daarna een gewoon melktandje voor in de plek komt, (weet het neit helemaal zeker, maar dit staat me bij).

hebben jullie dit zelf ontdekt?

anita

5. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Mijn broer is geboren met 1 tand. Die is gewoon blijven zitten hoor...en later met zijn andere melktanden uitgevallen. Mijn ma heeft wel geen borstvoeding gegeven (weet niet of dat de reden was ;) )

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Toevallig ben ik zonet naar de bib geweest en heb een babyboek meegenomen waar een stukje in staat over een geboortetand.

Er staat dit:
    Van iedere tweeduizend baby's heeft er 1 al een tandje op het moment van de geboorte, een 'geboortetand'. Dit is bijna altijd 1 van de centrale snijtanden. Bij zowel borst- als flesvoeding zit deze tand erg in de weg; de tepel kan gewond raken en de speen van de fles kan kapot worden gebeten. Ook kan de baby zichzelf in de lip bijten; de tand wordt dan ook wel eens weggehaald.

Dus in principe is het wel gewoon een goede melktand, denk ik, maar wanneer je kindje, of jij eventueel met borstvoeding, er last van heeft wordt zo'n tand wel eens verwijderd, begrijp ik hieruit. Anders moet je misschien gewoon je tandarts eens opbellen om hier navraag over te doen.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, ik hoorde toevallig vorige week van een vriendin dat haar dochter met 2 tandjes is geboren (2 ondertandjes) deze zijn meteen verwijderd. nu is ze 5 jaar en mist ze nog steeds 2 tandjes :) dit waren dus echt haar al melktandjes, ze zullen pas terug komen als ze haar volwassen gebit krijgt :)

Deel Deze Pagina