Ik heb onze kleine meid van 4 weken oud nu steeds meer in de draagdoek, maar wat trek je aan naar buiten met dit koude weer en straks in de winter? Een draagjas vind ik wat te ver gaan voor die paar keer. Maar hoe dragen jullie? En voorbeeldfotos zijn welkom. Ik zie de meeste foto's van dragers en doeken zonder jassen en sjaals haha. Ik hoorde over beenwarmers, trek je die dan aan over een gewoon broekje? En dan slofjes er nog onder? En extra slofjes? Welke vallen dan niet uit? Of hoeft dat niet? Die zijn aan de andere kant ook niet zo hoog, dus zijn de beentjes wel goed beschermd. Hoe doen jullie dat met je eigen sjaal? Gisteren had ik mijn jas open (past niet dicht) en een sjaal om. Maar dat is ook wel warm voor de kleine misschien weer. En ik had vooral een koude buik zelf, waar dus geen draagdoek meer zit.. Ik hoor graag tips enzo.
Hoe het in de winter moet als het écht koud is moet ik nog even over denken, maar tot nog toe doe ik het zo... Wij hebben geen kouwelijk kindje, maar ik trek zijn sokjes over zijn broekspijpen aan en doe hem slofjes aan. Eigenlijk blijven alle slofjes prima zitten. Heb er een paar gekregen van de C&A, heb een paar van de Hema en een paar van de Prenatal, maar ze vallen nooit uit. Er is dan wel een stukje van zijn beentjes waar alleen een broekje over heen zit, maar volgens mij heeft hij daar geen last van. Daarnaast doe ik als het koud is een vest van mijn man aan dat ik over hem heen dicht doe, maar niet tot over zijn hoofdje. Hij ligt lekker tegen je aan, je maakt elkaar ook wel warm. Heb hierbij nog niet gemerkt dat mijn zoontje het koud had.
Toen DL nog zo klein was had ik een jas deelden we samen een jas die ik droeg tijdens de zwangerschap (in de winter) of een megavest (in het voorjaar). DL had toen alleen een mutsje op en extra paar sokjes aan.
Onze dochter was wel wat ouder toen het winter werd maar ik doe meestal haat met een vestje in de draagdoek en dan zelf de onderkant van mijn jas dicht ritsen tot het niet meer kan dus dan zit mijn jas dicht tot haar billen.ik een warme buik en verder houden we elkaar warm
Mijn dochter is wel ietsje ouder (4mnd) maar vanmiddag had ik dochter een broekje aan en haar sokkes daar overheen getrokken en slofjes aan. Verder alleen een vestje. Misschien kun je jouw dochter nog een maillot aantrekken en daar overheen nog sokjes? Blijft denk ik beter zitten met 4 weken Ik had een jas aan en droeg die open, maar goed vandaag was het natuurlijk nog niet zo koud...
In plaats van een draagjas aanschaffen kan je soms ook vrij makkelijk een extra stukje in je eigen jas ritsen of knopen, een zgn "insert". Als je een beetje handig bent, naai je een "flap" in de volle lengte van je jas, ongeveer zo breed als je baby is. Daar maak je dan gewoon knoopsgaten in, of evt een rits (wel even op letten dat die past op de originele rits!). Op die manier wordt je jas ruim genoeg om er samen in te passen Even een snelle google voor een voorbeeld: Kleine slofjes en meer.....: Draaginsert voor mijn jas
Ik heb vaak een groot fleecevest aan die ik tot halvewege de rug van zl dicht kan ritsen. Wanneer het koud is evt nog een fleece poncho overheen. Zelf omgetoverd tot draagponcho door er een gat in te knippen en omzomen en zelfs een mutsje voor zl aan te naaien, maar dat is soms niet altijd nodig. Ik probeer bij wat winderig weer wel om een fijne sjaal om te doen die dus ook voor je kleine fijn is om tegenaan te liggen. Anders krijg je zo'n koude hals, of ik ten,inste. Heb je alleen maar pluizige sjaals ofzo kun je dit evt ook combineren met een hydrofiel doek, zodat het gezichtje daar tegenaan kan liggen.
Ik vind de babylegs sokjes ideaal. Dit zijn kniekouzen, dus geen koude beentjes als de broek iets omhoog kruipt. Verder heb ik van Hoppediz een paar beenwarmers liggen, maar nog niet gebruikt. Tot nu toe is het niet zo koud geweest dat mijn dochter meer dan een dun (fleece)vest heeft aangehad, muv 1x toen mijn vriend haar op de fiets mee had. Toen had ze wel een dikke jas aan, maar in de drager is die wel heel dik. Voor buikdragen zweren heel veel mensen bij de truien van Decathlon, maar ik vind ze erg lelijk. Een poncho of sjaal (niet zo'n sjaaltje voor alleen je nek, maar echt zo'n brede) kan zowel jou als je kindje warm houden als het kouder wordt. Met een paar slingringen of een klip (broche oid) maak je hem makkelijk vast aan de voorkant en op de juiste maat.
Ik deed warme sokjes aan, soms 2 over elkaar.. Gewoon pakje wat hij aan had en een vestje. Ik trok gewoon mijn jas aan en liet die open. Of alleen aan de onderkant wat dicht voor zover dat ging. Eventueel een dikke trui er onder aan. Als het koud was, spreidde ik de doek wat meer over zl heen. Maar dat was bijna nooit nodig. Ze zitten lekker dicht tegen je aan, dus krijgen ook al jou warmte. Dat is eigenlijk al als een jas voor ze
Ik heb voor de wat koudere dagen een xxxl fleecevest gekocht bij de action, past nu nog makkelijk om mij en zoontje (9 maanden) heen. Hij heeft dan zelf zijn normale kleertjes aan en evt een vestje. Voor de koude winterdagen heb ik nog geen idee hoe ik dat ga doen.