Hallokes, hier is het bijna vakantie en ik ben dan twee maanden thuis met onze twee kapoentjes. Nu doe ik met de oudste wel eens koekjes bakken of kleien met fimo of zo, maar wat doen jullie zoal met je kleintjes in de vakantie. En dan bedoel ik echt thuis. Ik wil wel eens andere toffe ideeen om niet altijd in herhaling te vallen.
Voor binnen: Brooddeeg papier machee (?) tent bouwen voor buiten flessenspel (maar dan met bekers water, gewoon omrollen) skippyballen zaklopen picknicken
Hier ook een (ruim) 3,5 jarige. Een paar dingen die we af en toe doen: - binnen picknicken (als het slecht weer is) - opblaasbadje binnen (niet met water, maar toch is ze er uren zoet mee) - speelgoed van de jongste afwassen/schoonmaken (lekker met water kliederen dus!)
Binnen: Canvas schilderijtjes maken hutten bouwen van dekens disco houden Vloerafdekken, groot vel papier erop en met blote voeten vingerverven Buiten: Waterballonen gevecht Picknicken Voetballen, maar dan geen doeltjes, maar flessen gevuld met water
Allemaal zeker dingen om te onthouden! Mercikes!! Water is inderdaad altijd een topper. Ik heb trouwens gisteren ook shrinkers gevonden. Zo velletjes waar je op kan tekenen en dan moet je dat bakken en wordt het zeven keer kleiner en een hard plaatje. Koekjes bakken was ook iets wat ik eens wou doen!
Hier staat ook knoeien met water (en zeep) met stip op 1! Laatste tijd gaat ze steeds 'afwassen' als ik eten kook. Zet de kraan heel zachtjes aan, stop erin, sponsje, wat zeep. Blijft leuk, kennelijk
Wat ook leuk is, als ze niks in hun mond stoppen. Spelen met scheerschuim! Wij doen dit heeeel af en toe net voor het badderen. Dan krijgt ze wat scheerschuim als haar vader gaat scheren en dat mag ze dan op de badkamermuur uitsmeren! Daarna lekker dochen en klaar is kees!
met een drupje voedingsmiddelkleurstof is het helemaal leuk dat scheerschuim Ook altijd een succes... spelen met rijst! Verschillende bekers, bakjes, lepels e.d.. En daarna zelf opstofzuigen
Meubels opzij ...kranten op de vloer leggen, zorgen voor witte shirt's en textiel verf/stiften en je kind zelf zijn eigen shirts laten maken .......( nu 2 keer gedaan en ja hij draagt ze gewoon en wedden dat hij de enige is met zo'n shirt!!!
T-shirt GEWELDIG idee!! Dat gaan we zeker uitproberen! En dat scheerschuim: ook sjiek, wij doen dat hier ook! Maar wij maken er blijvende Het gaat als volgt: Je doet een beetje op de tafel en mengt het scheerschuim met een beetje verf. Je laat ze er mee kliederen en als ze het moe zijn moeten ze het plat uitstrijken over de tafel. ( zo dat je een vlak krijgt zo groot als een a3 blad.) Dan tekenen ze er met hun vinger iets in. Als de tekening klaar is leg je een groot blad papier op en strijk je dit helemaal plat over het scheerschuim, als je het blad nu optrekt zie je de tekening op je blad staan, heeeeel leuk!! Tegen de badmuur heb ik het nog nooit gedaan, maar het is iets dat ik zeker eens ga proberen!!
Hmmm scheerschuim lol.... wij hebben scheergel.. schiet niet op.. moet nog maar es naar de winkel Ik las ook iets over ergens op tekeken, wat je af kan bakken? Daar heb ik nog nooit van gehoord.... wie vertelt me meer?
Dat tekenen is op krimppapier. Dat zijn blaadjes waar je net als gewoon papier op kan tekenen en kleuren. Dan in de oven bakken volgens gebruiksaanwijzing. De tekening krimpt dan tot 7x kleiner. Dan heb je een klein hard kaartje met je tekening erop wat je dan kan gebruiken als sleutelhanger of zo. Heel tof om te doen. Je vindt het papier in de meeste hobbywinkels.