Mijn 5 jarige dochter zat laatst bij mijn ouders in de auto waar zij ineens hard hou op riep. Mijn ouders reageerde met we doen helemaal niks. Zij gaf aan dat ze het ook niet tegen hun had maar tegen een jongetje. Niks raars zou je denken aangezien kinderen een grotere fantasie hebben als ons maar.... A ze droomt regelmatig over hem. B praat hij in haar hoofd,wat ze wel/niet moet doen en wel/ niet mag zeggen. C hij om haar heen hangt.Dus hij is regelmatig bij d'r. Nu heb ik met de dromen geen problemen en weet ook dat ze veel droomt de laatste tijd alleen laat ze niet echt los wat.Eene keer gaat het over de dood,andere keer over papa(wij zijn uit elkaar) andere keer over bijvoorbeeld blauwe mannetjes maar ze heeft nooit het "jongetje"laten vallen. Waar ik echt mee zit is dat het "jongentje" praat tegen haar en dus in haar ogen bepaald wat wel mag en wat niet mag.Ze geeft ook aan dat als ze zegt hou op dat hij dan weg gaat. Nu is ze de laatste tijd vrij dwars en doet dingen die ze nooit gedaan heeft maar weet dus echt niet te verklaren waarom ze het doet of zegt.Dit is wat ze bij ons aangeeft. Nou hebben wij haar dus nooit gehoord hier over en wil toch wel weten wat er speelt.Maar hoe te benaderen?? Zelf zat ik te denken om gewoon te zeggen dat ik oma heb gehoord dat ze veel droomt over een jongetje en dat het jongetje ook praat tegen haar maar pak ik dit dan goed aan? Hoe gaat ik dit doen??Kan iemand hier mij daarin "begeleiden"? Alvast heel erg bedankt voor het lezen.
Ik weet wel dat mijn nichtje dit ook had. en dit zijn toch fantasie vriendjes. op zich gaat het wel weer over. google eens wat op fantasie vriendjes. Fantasievriendjes - Peuter en Kleuter toch ff aanvullen. vaak zie je dat het een manier is om met nieuwe dingen om te gaan. het nooit alleen te zijn. dingen verwerken die ze overdag mee maken. dus wat jij zegt over dat het kindje dingen zegt over hoe en wat ze moet doen. is het waarschijnlijk de herhaling van iemand die dat al eerder tegen haar heeft gezegd en verwerkt ze dat op die manier. (misschien van jullie of een ander kindje uit de klas) als ze veel droomt is het denk ik ook een gevoelig kind. dat heeft mijn oudste ook. en ik denk ook dat die kinderen eerder een fantasie vriendje "krijgen" aangezien ze vaak druk in hun hoofd zijn en hier voor dan wat extra "hulp" creeeren. zou me er gewoon niet al te druk om maken. niet in tegen werken maar ook niet te veel in meegaan. gewoon doen alsof het doodnormaal is. dus als ze wat zegt over nou.. dat jongentje zegt dit of dat. dan zeg je meer zo van o. ok! (als het niet belangrijk is) en als je het er niet mee eens bent zeg je. ok.. zegt die dat. nou mama zegt dit. dus niet negeren. niet zeggen dat hij niet bestaat. maar ook niet teveel woorden aan vuil maken. t kindje gaat waarschijnlijk vanzelf weer weg.
Dank je voor je link..Ga hem later op de dag even door nemen. Moet zeggen dat ik weet dat verzonnen vriendjes voorkomen maar meestela spelen die en deze draagt dus dingen op en dat baart me zorgen.Mede omdat wij een paranormaal gevoelige familie hebben. Mijn taak is gewoon nu kijken of het geen klets verhaal is geweest en of het vriendje echt doet wat zij aangaf.Maar daar struikel ik over.Hoe aan te pakken?.
ok. tja daar kan ik je niet aan helpen. (gelukkig) geen ervaring mee. snap dat je angsten hebt over het opdragen. denk zelf dat als je er zo min mogelijk aandacht aan besteed het over het algemeen wel verdwijnt.
Ik zou contact opnemen met een paranormaal iemand. Zij kunnen wél bepalen of het fantasie of echt is. Bij mijn nichtje van 7 zijn ze er nu pas achter dat zij inderdaad een begeleider bij zich heeft in de paranormale wereld. Ik was er ook heel nuchter in, maar het bestaat dus echt. Succes ermee!