Net 2 jaar en nu al van zijn middagslaapje af.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jannn, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Tja ik moet toch echt kiezen idd of het is het 1 of het ander.
    SMiddags vind ik 1 uurtje ook nog wel heel veel lekker..

En anders slaapt hij ook langer uit en snachts niet wakker!

Nou ik kijk het ff aan.
    bedankt voor jullie reactie;'s!

2. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Patrick sliep ook niet meer overdag zo rond zijn 2e jaar. Hij ging toen wel tegen 19.00 uur naar bed en het is een langslaper, dus niet eerder dan 8.00 eruit (tenzij naar kdv). In het begin nog wel hangerig en rond etenstijd even niet te genieten, maar ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer een uurtje op bed. Nu gaat het prima zonder middagslaap.

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Dus het is ook een kwestie van wennen dat ze niet meer slapen? Ik bedoel dat ze dan zo hangerig zijn rond het eten, dat wordt na een tijd minder?

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ehh nee ;)
    Nou ja, uiteindelijk misschien wel. Maar mijn dochter heeft nog steeds rond de lunch vaak een dipje en tegen t einde van de dag moet ik haar vaak extra bezighouden. Vanaf half 6 gaat meestal de tv ook aan ;).

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter slaapt al een half jaar niet meer overdag. Ja soms in de auto of als ze heel druk is geweest valt ze even in slaap op de bank. Ze weigerde het gewoon op een gegeven moment. Dan kon ik haar op bed leggen wat ik wou maar ze ging gewoon niet slapen.

Ze gaat savonds om half 7 naar bed en wordt sochtend 6 uur a half 7 wakker.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij hebben hetzelfde als Samba ;).
    Eigenlijk redt hij het niet zonder slaapje, maar met slaapje is het pas rond 21.30 stil. Vandaag op het KDV niet geslapen en nu lag hij om 19.45 al te slapen. Dus ja...herkenbaar :).
    Wij bekijken het nu van dag tot dag. Sommige dagen is hij om 11.00 al op en wordt hij stront vervelend en dan mag hij 1,5 uur slapen. Maar uiterlijk 13.30 maken we hem wakker.
    Lastig he die tussenperiode?

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wat ik hier trouwens de laatste tijd (weer) eens vaker doe, is haar even in bed laten spelen als ik ga douchen. Vindt ze geweldig (??) Naar bed om te slapen, wil ze ab-so-luut niet. Maar in bed spelen is leuk. Ok ;)
    En als ik geluk heb, is ze zo 3 kwartier tot een uur zoet daar, dus heb ik toch even mijn rustmomentje voor mezelf. (meestal hoort ze dat de douche uitgaat en begint te jammeren, maar dat terzijde ;))

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey lotgenoot
    Ik vind het heel erg lastig, gisteren heb ik haar niet laten slapen, toen lag ze er om 19:00 in en was het stil, vandaag was ze ook om 11 uur op en moe en heeft ze van half 12 tot 1 geslapen. En vanavond om kwart voor acht is ze er weer in gegaan en heb ik haar niet meer gehoord. Ik ben er achter dat ze of gewoon sochtends op tijd naar bed moet en dan niet langer als een uur slapen of gewoon helemaal niet. Maar van 1 tot 3 slapen smiddags, nee dan is ze er om 22:00 nog bij savonds:D

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hier nog een dame die sinds vorige week moeilijk doet met haar slaapje smiddags.
    Sinds vorige week heb ik vakantie met het resultat dat ze kan uitslapen: rond 8.30 is ze wakker.
    Ik heb haar vanmiddag pas om 14.15 op bed gedaan ipv 13.00, maar weer een uur spelen in bed en daarna huilen en eruit willen....
    Ik vind het erg jammer, zeker met het zicht op het einde van mn zwangerschap en straks de bevalling. Maar helaas....
    Wat adviseren jullie? Gewoon blijven proberen elke dag? Misschien is het een fase? Tot vorige week sliep ze smiddags 2 uur.

10. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de ene keer wel en dan weer niet.
    Deze week za-zo-vandaag geen middagslaap!
    Gaat tegen 20.00 naar bed en minimaal 7.30 eruit, maar vaak ook later.
    We bieden het nog wel aan, maar ze geeft dan aan niet te willen slapen en zit uiteindelijk te spelen in bed!
    Ze is net een weekje twee jaar, dus ook al erg vroeg zonder.

11. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Onze zoon is vanaf zijn tweede ook 6 maanden lang verlost geweest van middag dutjes. Vorige week vonden we dat hij tegen het einde van de middag wat meer ging huilen/vallen/zeuren en zijn we weer het slaapje gaan introduceren. Hij geeft er niet meteen aan toe, maar na 15 min valt hij in slaap en wordt hij 2 uur later wakker.

Hij is nu een stuk vrolijker en eet beter!! Echt een groot verschil. We denken dat het een fase was. Hij is 's avonds wel langer wakker, maar dat vinden we niet zo'n groot probleem. Om half 9 is het stil in zijn kamer.

Ik zou je adviseren gewoon aan te kijken hoe het gaat. Zolang hij niet vervelend is aan het einde van de middag en energie genoeg heeft, kun je hem in mijn ogen gerust wakker houden. Merk je dat hij zijn avond eten laat staan en meer gaat zeuren/huilen/vallen...dan is het weer tijd voor een dutje ;)

Succes!

12. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Hier ook een groot probleem met het slapen. Dat ze tussen de middag niet wil slapen vind ik niet zo erg maar ze wordt nu s'nachts ook wakker en wil dan niet meer slapen! Afgelopen nacht werd ze om 2 uur wakker en heeft me tot half 5 wakker gehouden terwijl ze het middagslaapje de dag ervoor ook had overgeslagen. Weet niet wat ik hier mee aan moet en ben benieuwd of meer hier ervaring mee hebben. Afgelopen vrijdagnacht hebben we hetzelfde drama gehad de hele nacht. Vanmorgen was ze om half 8 ook alweer wakker en was gewoon fit vanmorgen. Ze heeft tussen de middag wel even een uurtje geslapen maar ze is nu ook niet moe. Meer dames die dit hebben meegemaakt???

13. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    dochterlief slaapt ook niet meer vanaf haar 2de jaar....
    toen ze 1 was, sliep ze nog maar 1x op een dag...

ze is niet echt een slaper...veeeeeeeeeelste nieuwsgierig !!!

Deel Deze Pagina