Wij hebben een zandbak gevuld met zand en een zandtafel waar ik iets anders mee wil. Deze tafel staat ook buiten en de hele buurt speelt ermee. (Dat betekent van 2 tot 10 jaar). Zand is een drama, want heel mn tuin is een bende! Nu heb ik deze site bekeken: https://www.jufbianca.nl/2013/02/vullingen-voor-de-zand-en-watertafel/ Leuke tips! Maar wat zou nu het meest ideaal zijn, wat dus buiten kan staan, zonder vies te worden (het wordt niet heel nat want de zandtafel kan dicht, maar bij hoosbuien lekt het er wel een beetje doorheen) Ik dacht aan mais, ongekookte pastaof van die aquariumsteentjes. Wat zouden jullie doen? Mijn eigen kind vind alles best. Als alle buurtkinderen in onze voortuin hangen, stapt zij meestal op dr fiets en gaat lekker rondrijden door de straat, of in de weer met de poppen.
De meeste ideeen zijn leuk maar zou ik echt alleen maar binnen doen. Veel ideeën vallen dus al voor je af. Ik zou zeker niet kiezen voor ongekookte pasta/rijst/ gesnipperde papier ondanks het niet nat gaat worden kan het wel vochtig worden en krijg je een plakkerige bende. Volgens mij krijg je van hooi ook een bende. Het idee van ecoline zou ik ook nooit doen aangezien je dat niet uit je kleren krijgt. Wat blijft er nog over, water met mooi weer, wel een bende maar dat droogt wel op. Mais, kiezels is leuk, heb je wel veel van nodig. Dus ik zou kiezen voor zand met kiezels. Handveger en blik er naast leggen. Mais zou ik ook wel willen proberen maar weet niet hoe je aan een grotere hoeveelheid komt.
Ik was vandaag in het bos en zag al best wat eikels/denneappels/kastanjes liggen. Of een paar uit de boom plukken. Dat zou je er ook in kunnen doen.
Als je tuin vies word van zand dan word het dat ook van mais en pasta. Aangezien er allerlei kinderen mee spelen (zonder toezicht denk ik) heb je grote kans dat er mee gegooid zou worden. Ik zou dus gaan voor water met mooi weer en verder weet ik het ook niet Wel erg leuk trouwens dat je zoiets doet voor de buurt!
Dat is waar, maar pasta is makkelijker oppakken uit het gras dan zand. Vandaar dat ik die optie had bedacht. 9 van de 10 keer heb ik er wel toezicht op! En anders een van de ouders uit de straat die een oogje in het zijl houdt. Gooien doen ze trouwens niet! Ze spelen en bouwen heel netjes, maar van alle zandkasteeltjes op de tafelrand, beland er vaak wel minimaal een op de grond. Vandaar.. ☺