Dit is echt niet normaal...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kiz, Jun 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben mij ervan bewust dat er eerder vragen zijn gesteld over het vasthouden van vocht. Ik ken dan ook wel de antwoorden (goed blijven drinken, brandnetel-thee, benen omhoog), maar wat ik nu heb is echt abnormaal.
    Ik hou al langer wat vocht vast. Dikke enkels, en dikke vingers, maar even de armen heffen, of met de benen omhoog en het zakt eningszins. Verder slik ik staaltabletten(sinds een week of 6) en ben van de week weer bloed wezen prikken. Nu heb ik daarvan de uitslag nog niet ontvangen (morgen even bellen) en de pillen zijn dus op. Het lijkt wel of het sindsdien steeds erger wordt met het vocht vasthouden.
    Ik drink keurig minstens 2 liter water per dag, zit aan de brandnetelthee en de komkommer. Maar het lijkt allemaal voor niks. Sinds het niet meer slikken van de staaltabletten, zijn mijn benen al rond het middaguur zo ontzettend dik en staan strak, het doet gewoon echt pijn.
    Het zijn vooral mijn benen dus, en verder vind ik dat ik weinig plas. Wat kan ik nu het beste doen???

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Linda,

ik zou morgen even contact opnemen met je eigen verloskundige. Als je vanavond of vannacht al heel veel klachten hebt kun je ook bellen.
    Op zich is het niet verontrustend, er zijn veel zwangeren die vocht vasthouden. Maar je moet wel blijven plassen. Misschien dat de gynaecoloog even mee moet kijken, en dan met name naar je nierfunctie.

Mirjam

Share This Page