Onze dochter was week voor kerst goed ziek met koorts. Nu is ze weer ziek en koorts. Ze heeft regelmatig dat ze verkouden is. Ml vind/denkt als ze ziek is geweest moet het eerst over zijn. Hij vind haar vaak ziek. Zelf heb ik dat het er bij hoort dat ze wel ziek is en dat het wel regelmatig kan gebeuren. Ze gaat ook naar de peuterspeelzaal dus komt ook met andere kinderen in aanmerking. wat is 'normaal' dat een peuter ziek is?
Het eerste half jaar of zo dat ze naar peuterspeelzaal of crèche gaan zijn kinderen meestal doorlopend aan het snotteren, dat hoort er een beetje bij helaas. Net als je begint te wanhopen houdt het op, hier tenminste.
Als je andere topics leest zie je dat een deel van de kinderen om de haverklap ziek zijn waar andere juist alleen wat verkouden zijn. De peuterspeelzaal is ook wel een bron maar het weer zal ook niet helpen. Ik denk dat ze inderdaad snel ziek is, krijgt ze voldoende vitamines? Anders vragen aan de huisarts of je nog meer kan doen. Beterschap!
Hangt er ook vanaf wat je ziek noemt. Dl ging vorige week met 38 graden vrolijk naar dansles, at en speelde gewoon. (Pas toen ze vreselijk ging hoesten snachts vonden we haar ziek.)
Ik vind haar echt ziek als ze nergens zin meer heeft om te doen. Bankhangen enz. Vandaag heeft ze ook overgegeven. Ze wil nog niks eten maar drinkt wel goed. En ze slaapt nu veel. Met kerst had ze ook hoge koorts maar at ze wel. Ze is eigenlijk niet veel ziek geweest in de zin de ze koorts heeft of overgeven. Het is wel vaak dat ze verkouden is moet hoesten last van der neus.
Heb nog een vraag. Weten jullie misschien wat dit kan zijn? Donderdag had ze iets last van der oor. Maar verder konden we niks zien en ze zei verder niks. Gister heeft ze veel geslapen en goed gedronken. Vannacht heeft ze ook goed geslapen. Ze heeft nu nog steeds koorts maar ook ineens rood en dik achter het oor. Ze heeft er nu ook veel last van. Ze wil ook niet eten. Drinken doet ze wel!
Neem contact op met de HAP. Niet afwachten, maar sowieso overleggen. Het lijkt op een oorontsteking, maar ik ben geen arts.
Ik denk niet dat er een standaardwaarde is voor wat normaal is qua ziek zijn. Maar mijn dochter is zo'n 8 maanden lang steeds maximaal een maand niet ziek geweest, meestal was ze anderhalve week ziek (koorts, overgeven, slecht slapen etc) en dan 2 weken gezond om vervolgens weer ziek te zijn. Toen is haar neusamandel verwijderd. Dit is in februari vorig jaar gebeurd en ze is tot nu toe twee keer ziek geweest. Sommige kinderen zijn heel vaak ziek, anderen minder. Maar als je het te vaak vindt dan zou je eens een verwijzing naar de kno arts kunnen vragen. Wat betreft het oor denk ik ook aan een ontsteking. Beterschap!
Helaas hier ook een. Ventje sinds de psz elke maand wel iets en dan echt 3 weken niet lekker weekje goed en dan weer. Hij heeft wel buisjes vanaf december en deze werken wel. Al blijft hij wel benauwd en heeft hij zijn puffers nodig.
Ze ligt nu in het ziekenhuis moeten twee nachtjes blijven. Krijgt antibiotica via infuus. Middenrifoortje ontsteking en gaat door naar achter haar oor.
Beterschap voor je dochter! Lijkt mij erg pijnlijk voor haar. Ze is in ieder geval in goede handen. Veel sterkte!