Net 4 weken een nieuwe baan, maar nu dood ongelukkig..

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Als je al gewerkt hebt zonder contract, geldt toch automatisch een contract voor onbepaalde tijd? Zo heb ik ooit een conflict met een werkgever gehad en ik kreeg mooi wel gelijk! Maar dat is wel al even geleden..

Jouw werkgever is een typisch voorbeeld van een werkgever die misbruik maakt van zijn positie.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Verschrikkelijk dit en helaas in deze tijd denken werkgevers veel te kunnen maken want je staat als werknemer met je rug tegen de muur en ze komen er mee weg ook want
    Voor jou 200 andere die wel kunnen op die tijden :(. . Ontslag pakken kan niet want dan heb je geen recht op ww. Eerst andere baan zoeken en dan overstappen lijkt me de beste optie maar vind maar is wat in deze tijd wat überhaupt te combineren valt met kinderen zonder ze naar de opvang te brengen na school.

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Pff meid toch daar bende lekker mee! Het zal heel lastig zijn, maar even doorbijten en ondertussen iets anders zoeken. Want zo hoef je je dus echt NIET te laten behandelen! Succes!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bij een grote supermarkt ( in magazijn) krijg je de eerste 2 hele dagen ( 16 uur) niet betaald ivm opleiding. Gaat dan om orderpicken dus heb je echt geen 2 dag voor nodig. Echter wordt dit wel meteen dag 1 verteld en de geen die echt willen werken pikken ze er zo dan wel uit. Grot deel draaid meteen om als ze dit horen. Ze mogen het dus wel denk ik maar moet wel gemeld worden

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Och meid, wat een klote situatie en dan ook nog pril zwanger. Probeer of vanuit deze baan misschien kan solliciteren naar iets anders want dat is veel beter dan vanuit een werkloze situatie solliciteren. Probeer het zoveel mogelijk van je af te zetten en 'gewoon' je werk te doen, ga er boven staan waar mogelijk en denk aan de extra centen die nu binnenkomen. Maar je gezondheid gaat natuurlijk altijd vóór, dus mocht het echt niet meer gaan moet je gewoon kappen. Sterkte meis....hang in there!

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Helaas is dit een vrij normale gang van zaken bij heel veel callcenters. Afschuwelijk.

Kom je uit een uitkering vandaan? In dat geval zou ik je werkcoach bellen en de situatie uitleggen. In sommige gevallen gaan ze akkoord wanneer jezelf ontslag neemt, omdat het je meer kost dan oplevert. Het is niet te doen met kinderen vaak. Al zeggen ze van wel.

Ik heb soortgelijk werk gedaan. Wel op een hele leuke plek trouwens (!!!), maar ik kreeg het amper ingevuld. Tot overmaat van ramp werd ik twee keer achter elkaar ziek en werd ik in mijn proeftijd ontslagen. Dus ik heb gelukkig een goede ervaring gehad. Maar ook een slecht bij een heel groot en bekend bedrijf. Dat is niet zo'n leuk verhaal en werd uiteindelijk een ritje rechter. De mentaliteit van veel callcenters is echt om te janken.

Mocht je dus uit een uitkering komen; bel een werkcoach en overleg!

7. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wat erg, ik heb helaas ook deze ervaring met een call center. Ik heb er 3 maanden gewerkt en toen ben ik maar weer bij mijn man gaan werken, ook al had ik het daar niet naar mijn zin.
    Sterkte, ik hoop dat je iets anders vindt!

8. Soit

Soit Niet meer actief

Kun/wil je niet gaan poetsen? Ik doe dat ook omdat het voor nu de beste oplossing is qua gezin etc. En ik verdien er best goed mee. Werk meestal bij gezinnen waar de mensen op dat moment niet thuis zijn dus veel relaxter werken.....

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Jeetje, in zo'n sfeer met zulke houdingen zou ik niet kunnen werken hoor. Staan deze dingen wel beschreven in jouw arbeidscontract? Persoonlijk ik niet op die manier willen werken! Zijn er geen andere callcenters in de buurt waar je aan de slag kunt? Desnoods tot dat jouw oude werkgever die vacature open steld in november? Of iets van thuis werk ofzo?

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je iets met de vakbond ofzo??

11. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik word al ongelukkig van je verhaal, laat staan jij die daar moet werken. Lastig in deze tijden, je komt moeilijk aan een baan.

Sterkte!

12. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Wat een reactie's! Dat wordt morgen via de laptop even reageren haha. :)
    Zoals ik snel kan lezen veel tips en steun. Erg lief van jullie.
    Daarvoor in ieder geval bedankt.
    Morgen neem ik even de tijd om echt te reageren :)

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Krijg je schriftelijk akkoord op je verzoektijden? Zo niet zou ik daarom vragen. En als ze het dan zonder jouw medeweten aanpassen dan zou ik dus niet op komen dagen. Niet als ze je zo behandelen. Als hun jou ontslaan wegens werkweigering heb je altijd nog bewijs dat hun fout zijn. En als ze je ontslaan heb je recht op ww. Maar ik verwacht dat het veel bluf is omdat ze met deze houding toch wel mensen voor elkaar krijgen om naar hun voeten te lopen uit angst om hun baan kwijt te raken.

14. Linana

Linana Niet meer actief

Ik woon in assen en weet geloof ik precies waar jij werkt....
    Ik heb daar een training gehad en heb toen bedankt :)

Er staan nu vacatures open voor de belasting telefoon in Groningen stad. Via randstad... Ik zou daar ff gaan kijken ;) daar houden ze zich namelijk wel aan je voorkeuren :)
    Hopelijk vind je zsm iets anders, want je draai daar vinden gaat hem denk ik niet worden.
    Die werkgever is gewoon zo en dat zal ook zo blijven

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bah wat rot zeg... Ik heb bij twee callcenters gewerkt en dit zijn helemaal niet mijn ervaringen... Mijn moeder werkte ook bij een van de twee en heeft daar 18 jaar gewerkt tot haar overlijden. Heel fijn bedrijf. Zit in Groningen aan het damsterdiep en ze zitten oa ook in Zoetermeer. Het andere is vooral outbound maar wel gezellig en ze doen veel verschillende opdrachten waarvan maar een enkele harde acquisitie. Zo moest je aflopende proefabonnementen nabellen, de leefbaarheidsenquete van de gemeente Groningen afnemen, donateurs werven, de eo familiedag enquete. Als die nog bestaat zit ie in Groningen aan de noorderhaven en het was iets met letters abc zoiets.

Deel Deze Pagina