net 42 jaar , na twee miskramen zwanger! wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ellenhelena, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Oh wat een onzekerheid! En wat moet je dan lang wachten op de volgende echo..
    Hoewel je er zelf nog weinig vertrouwen in hebt, blijf ik toch voor je hopen en duimen. Het zou niet het eerste wondertje hier op het forum zijn.. Veel sterkte met wachten!

2. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    ach wat een onzekerheid weer het kan nog steeds net als wat hier boven ook al sta daarbij komt dat het nog zo klein is dat ze het kruisje maar een beetje verkeerd zetten het alweer een paar dagen scheelt. Ik blijf door duimen voor jullie dat het toch goed zit en dat de volgende echo goed is. Ik kreeg pas een echo op 7weken en 4 dagen en toen zat ze er ook 2dagen naast daarna 1 op 9w en 4 dagen was toen volgens eigen berekening 9w en 6d toen in het ziekenhuis op 10w en daar was ik ineens 10w en 5d dus bijna een week verschil.

3. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals; ik kreeg 3 echo's op één dag en er werd 3x wat anders gezegd. Dat was toen heel pijnlijk en verwarrend maar heeft me daardoor voor deze zwangerschap doen besluiten later een echo te laten doen. Het gaat om millimeters en dan krijg je al snel grote verschillen. Ik voel me verder goed, vannacht eindelijk eens lekker geslapen. Misschien omdat ik gisteren een week na de eerste, een tweede test heb gedaan die gelijk knalpositief was. Dit geeft vertrouwen (meer HCG) maar verder blijft het afwachten.
    Sterkte!

4. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Ja je hebt gelijk en daarom moeten we nu ook afwachten.
    Op 7.3 weken weer een echo en dan moeten ze echt wat kunnen vertellen. Nog 1 week en 1 dag....... pfffff

5. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Gefeliciteerd Ellen, je hcg stijging is positief, je hebt nog een lange weg te gaan er kan veel gebeuren en het kan ook zomaar goed gaan ;) Kalm blijven lukt niet, weet ik uit ervaring, leef van dag naar dag.
    Na 4 miskramen zouden we gaan stoppen wanneer ik 42 werd...10 mndn voor mn 42e bleek ik weer zwanger, stress en gemengde emoties maar, beebje groeide gewoon.
    Door eerdere ervaringen de eerste echo zo laat mogelijk laten doen (8wkn) heftig de eerste periode.
    Veel geluk ;)

6. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Jeetje Mirri jij dus ook al veel ellende achter de rug! Hoe is het nu dan verder gegaan? Nee hier is rustig blijven uitgesloten en ook erg moeilijk in een pubergezin. De kinderen weten nu nog niks maar merken wel een verschil in mijn stemming. Doe hard mijn best maar oh wat zwaar. Nog een week wachten.... Tja en dan misschien weer een half antwoord? Nee dit zijn emotionele achtbanen.....

Ben benieuwd naar jouw verhaal!

Groetjes Ellen

7. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Haha, grappig, hier ook 2 pubers...14&15...een stress dat ik had maar ook na 4 miskramen weinig hoop dus leefde van dag naar dag in n rollercoaster van emoties, vind het nog steeds een wonder dat ze bleef plakken.
    Gyn zei eerlijk dat door de leeftijd t risico groter werd maar ook dat het goed kan gaan, hangt van zoveel factoren af....
    Man wilde liever niet telkens echo's en ik zag er ook tegenop vandaar pas met 8 wkn zodat t duidelijker erop of eronder was.
    VK heeft ons goed begeleid ieder bezoek dat t goed ging werd de kans op een voldragen zs groter.

Hou je vast aan de gedachte dat het ook goed kan gaan en; broed, zoek afleiding, zorg voor jezelf en broed...
    mn duimen draaien ;)

8. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Nu nog maar 1 week, weer n dagje verder Ellen ;)

9. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Hi Mirri,

Mooi verhaal van jou!!! Ook pubers dus!!! ( hier 15 en 13) Hoe gaat het nu met je?
    Ik ben afgelopen dinsdag naar verloskundige geweest. Ik kon niet langer wachten en daar was lief mens die meteen een echo maakte.
    Helaas niets goed te zien. Zwarte holte maar leek lege vruchtzak.
    Zij dacht aan niet intacte zwangerschap. Maar.... je weet het nooit zeker.
    Ik ging vrij nuchter naar huis en voelde ook opluchting want wil zekerheid.
    Tot je weer leest op internet dat er vrouwen zijn waar bij op echo 6.3 niks te zien was en week later mooi vruchtje met kloppend hartje...
    En sinds twee dagen misselijk.....
    Oh Oh hoe gek kun je worden.....

10. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    En Mirri ,

Ik zie dat je na twee grote boys nu Mama bent van klein meisje!
    Wat mooi en wat een wonder! Leuke naam Eva!!!!!

11. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    En Mamemi,

Hoe gaat het met jou??

12. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Dankjewel,
    Ja na 4 pogingen bleef ons eerste meisje zitten ondanks alle stressss die ik de eerste weken had :p
    Ik keek na de eerste missers liever naar de hcg stijging ipv een vage echo
    Nog 6 dagen nu toch ??
    eerst maar pasen vieren

13. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief dat je het vraagt :)

Tja, eigenlijk voel ik me heel goed en misschien dat ik het daarom juist zo eng vind?? Heb dus weinig klachten, alleen erg moe en verder wachten, wachten en nog eens wachten. 10 april pas de echo, wat lijkt dat nog ver weg!
    Bij de vorige zwangerschap had ik ook weinig klachten en die waren in een klap weg. Dus als ik nu wat uurtjes niets voel word ik onzeker. Ik probeer positief te blijven hoor maar merk dat dat in de praktijk nog niet zo makkelijk is.

Hele fijne Pasen!

14. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Dat onzekere als de kwaaltjes ineens weg zijn is herkenbaar hoor. Ik had alleen wat last van mijn borsten en oh als die eens een dagje geen zeer deden dan zat ik er net zolang in te prikken tot ze wel zeer gingen doen:). De volgende dag was het dan meestal weer terug. Ik moet zeggen dat ik heel de zwangerschap weinig kwaaltjes heb gehad alleen die zere borsten en dan nog niet eens heel erg pijnlijk en soms een dag flink misselijk.

Ik duim hier nog steeds

15. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een aantal dagen weinig gelezen op het forum. Op een ander topic kwam de ene miskraam na de andere :( op zich heel logisch zo vroeg in de zwangerschap maar ook zo confronterend. Wat heerlijk Minimuis dat jij nu toch na alles van je kindje mag genieten! Terwijl je natuurlijk nooit de voorgeschiedenis vergeet.....
    Voordeel van Pasen is wel dat het nu ineens 2 april is en 10 april (controle gynaecoloog en echo) ineens niet zo ver weg meer lijkt. Maar het blijft spannend!

Is er een 40 plusser die voor het eerst moeder hoopt/gaat (te) worden?

Hoe gaat het met jou EllenHelena??

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik was en ben nog steeds die 40+ er ik was 41 toen ik zwanger raakte van s en 42 toen hij geboren is dus ook dat is nog heel goed mogelijk. Het is inderdaad heerlijk om van hem te kunnen genieten de scherpe randjes van de miskramen zijn er nu wel een beetje vanaf maar de wanhoop en het verdriet zal ik nooit vergeten ik wilde zo graag moeder worden en de vraag of dat ook zou gaan lukken kwam hier zo vaak opzetten vooral door de leeftijd. Ik duim dat het bij jullie allemaal goed zit deze keer en dat iedereen over een maand of 8 zijn kindje mag beet houden

17. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Vandaag erg nerveus de echo gehad.
    Vruchtzak was 20,4 mm . je zag ook dooierzak. geen hartactie.
    Alles kwam overeen met ongeveer 6.5 weken.
    En weer kunnen ze niks zeggen en weer moeten we week wachten.
    Dus van ene naar andere echo was er dus toch wat te zien maar geen hartaktie. En zou nu toch echt 7.3 moeten zijn.

Vond ook ergens info van geboortecentrum dat als vruchtzak ( dat zwarte holletje op de echo) groter is dan 15mm er echt hartactie moet zijn. En ik heb 20mm dus...... Ik geloof er niet meer in

18. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Oei, wat een sof ellenhelena, de gyn kon niets zeggen...kan me voorstellen dat je weinig hoop hebt en je moet toch weer afwachten...
    Ik lees ook wel dat het tegen alle schijn in toch goed gaat, maar wat zwaar voor je...

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Wat zwaar voor je wanneer mag je nu terug. Ik hoop dat je nu snel weet wat je aan toe ben want dit is ook geen doen zo. Ik duim Nog wel even Door voor je

20. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    EllenHelena; ik kan wel allemaal goed bedoelde onzin uit gaan kramen maar ik weet hoe slopend en spannend deze periode is. Het enige wat ik je kan aanraden is zorg goed voor jezelf en blijf praten. Zo'n periode is heel zwaar en zeker in je eentje.

Sterkte!

Deel Deze Pagina