Mijn dochter van 2 (in juli 3) is nu al 102 cm en 17 kilo. Schoenmaat 26 heeft ze nu en kleding 104/110. Vaak zijn de broeken dan te groot en moet ik voor 92/98 kiezen, maar dan worden ze weer te kort. Ze ziet er slank uit, maar toch vind ik 17 kilo wel zwaar. Haar nichtje van 4,5 is even lang en zwaar en het andere nichtje van 2 maanden ouder is een hele kop kleiner en zit nog in schoenmaatje 22. Met de groeicurve zit ze voor de lengte op de +2,5 lijn en voor het gewicht op de +1. De kinderarts heeft me aangeraden haar lengte in de gaten te houden en aan de bel te trekken als het nodig is. Zijn er nog meer ZP-ers die zulke lange dochters hebben van ruim 2,5 jaar?
Mijn dochter was met 2.5 ook ongeveer een meter, de +2 qua lengte curve. Nu is ze rond de 112, en zit net boven de +1 geloof ik. Gewicht was toen ongeveer 15kg en nu rond de 19/20. Mensen merken vaak op dat ze zo lang is, maar kijken vervolgens naar mij en dan valt het kwartje Ik ben dus zelf 1.85, mijn vader (haar opa dus) is 2m. Tja het zit aan mijn kant van de familie Hier is er nog nooit iets over gezegd door CB ofzo, juist omdat ik zelf ook lang ben. En zo extreem is ze niet, goed in verhouding enzo. Dus ik hou me er verder ook niet echt mee bezig
Hier ook 2 (eigenlijk 3) lange dames in huis! Anouk wordt in Augustus 3 en die haalt nu ook 1 meter en is 15 kilo Mirthe wordt in Juli 5 en die is zo'n 116 cm en 21 kilo. Anouk die zit ook op de bovenste lijn, heeft ze altijd al gezeten maar als ik dan binnen kom bij CB dan weten ze ook gelijk hoe het komt. Ben zelf ook ruim 1.84 Zelf hebben wij er eigenlijk geen last van, het is vaak pas in de "buitenwereld" dat het opvalt. Als ik Mirthe naar school breng en Anouk is mee, dan valt ze gewoon niet op, de kleinste klasgenoten van Mirthe zijn net zo groot als Anouk
ja hier ook.. dochtertje van september 2.. is nu ook al ruim 1 meter.. kledingmaat 104/110 en weegt rond de 18 kilo.. ik maak me er niet zo druk om.. ik ben ook altijd zo groot geweest.. je hebt nou eenmaal kleine en grote mensen en dat is dus ook zo met kinderen..
HIer ook een lange dochter. Ze is nu 2,5 jaar 100 cm en weegt 15.5 kilo. Schoenmaat 26 en ik heb net de eerste kleren maat 104 in de kast gelegd (gaat toch wel heel hard). Maar zolang je kleintje qua lengte op de + 2,5 lijn zit en qua gewicht op de + 1 lijn dan is ze goed in verhouding hoor.
Hier ook een lang end. Met 2j4m 97 cm en 13,8 kilo. De laatste keer bij het CB met 2 jaar was ze nog 92 cm en 13 kilo. Het enige vervelende voor haar zelf vind ik dat ze dingen van haar verwachten wat ze nog niet kent. Dan vragen ze haar van alles en dan geeft ze geen antwoord omdat ze zo goed nog niet kan praten.
ja dat is hier ook zo.. vooral toen ze rond de 1,5 was.. kreeg ik steeds opmerkingen van.. oh ze praat wel slecht voor haar leeftijd h'e. !! , en ze loopt wel nog wat stroef voor haar leeftijd.. mensen dachten dat ze al 2.5 was.. en nu is ze 2,5 en denken mensen vaak dat ze al 3.5 is.. krijg er onderhand een beetje de schijt van om maar te moeten zeggen dat ze pas 2,5 is... maarja zo'n dingen heb ik vroeger ook altijd gehad.. b.v bij zo'n clown bij de mac.. die ballonbeesten maakt.. ik was toen 8 jaar, en kreeg geen ballonbeest want hij moest weg.. en kwamen daar 2 meisjes aan van 12 jaar maar die gewoon klein waren en die kregen wel nog een ballon omdat die nog maar klein waren !! en zo kan ik nog wel doorgaan.. ben bang dat mijn dochtertje dit ook gaat krijgen.. en dit vind ik best wel erg ..
hiihihih hier vroeg net een moeder wanneer ze ook naar de basisschool mocht. eeeeh nou over 1,5 jaar Nu praat ze hier ook nog eens heel goed, dus de verwachtingen van mensen en andere kinderen liggen gewoon heel hoog en dat frustreerd haar ook nog eens, want ze wil het gewoon kunnen. Maar goed vanaf vanmiddag mag ze naar de peuterspeelzaal
hier ook een lang kind. Ik weet niet precies hoe lang eigenlijk ( al even niet opgemeten ) Maar ongeveer 13 kilo en kleding vooral broeken 98/104 en ze is nog niet eens 2 jaar. Het maakt wel uit welk merk. Sommige merken passen 92/98 ook nog. Zeker qua t-shirtjes. Binnenkort weer naar het CB ik ben wel benieuwd wat ze zeggen.
Mijn dochter is niet zo lang ze word in april 3 en ze is circa 102 cm maar net an 13 kilo, wel hele lange haren en geen peuter uiterlijk meer dus krijg steeds vaker de vraag of ik een tweeling heb (dat terwijl de oudste 13-14 cm langer is en normaal 10 kilo zwaarder, hij is net 3 kilo afgevallen door ziekte) maar ze lijkt heel wijs dus dat maakt haar nog "groter zeg maar" Ik moet zeggen dat ze de laatste 6 maanden niet veel is gegroeid meer. Ze heeft ook maat 26 qua schoenen en 110 qua jurken en shirtjes en 98 qua broeken (ook omdat ze zo dun is) doen we express met een paar laarzen als het dan wat te kort is valt het niet op hihi
Wat ik leuk vind van de beebie sites is dat je onderin dus de naam van een ander in kunt vullen (vul maar eens kinley in, lekker makkelijk is er maar 1 van) en dan vergelijken ze de groeicurves.
oja grappig je meisje is idd iets langer dan die van mij en je ziet dat ze nu qua kilo's ook zakt (peutervetjes weg noem ik dan hihi) je hebt gewoon een lekkere lange meid!! en een extra kilootje is wel prettig hoor als ze een keer ziek worden hebben ze wat reserve ik zou je in elk geval niet druk om maken.. Mijn zoontje heb ik onder "Dean Maarten" staan kan je eens vergelijken
Hier een lang jochie hij is nu 2 jr en ruim 8 maanden en is 100cm en weegt ong. 15 kilo hij heeft nu schoenmaat 28!! Mijn oudste was kleiner op deze leeftijd maar wel zwaarder. En ze hebben nu schoenen in dezelfde schoenmaat aan (maar dat is omdat ik voor de jongste al wel nieuwe schoenen heb maar voor de oudste niet, die gaat dan naar mt 29.) Heb geen idee waar hij op de groeicurve zit, CB heeft hier een mega achterstand, hij had met 2,5 al gemoeten, maar hoorde laatst dat het op zn vroegst april wordt
Hier 2 meiden die op de +2 lijn van de curve zitten. De oudste is net 5 geworden en is 121, 22kg lang en draagt maat 122-128 en schoenmaat 31-32 De jongste zit al in maat 80-86 en wordt 1 april een jaar. Ze is intussen de 80cm voorbij en zit op zo'n 10kg. De jongste volgt dezelfde lijn als de oudste, zij was met een jaar ook 10 kg maar was dat met 2 jaar ook nog steeds. het overschatten van kinderen herken ik zeker wel, zowel van de oudste als van mezelf. Zelf ben ik 186 en heb in mn puberjaren hormonen gehad anders zou ik 196 zijn geworden.
Hier een foto van die 2 van mij, soms wel rottig om ze leuk met zijn 2-en op de foto te krijgen (lengte verschil van 25 cm) en er altijd wel 1 die niet wil (vandaar broer's houtgreep)
maat 28 is idd flink mijn zoontje van 4,5 is daar net uit hihi Bij ons op het forum zit nog een langer jochie, die is echt lang, echt een knul al om te zien..