griep en ziekmelden...erg voor werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sweetlakecity, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    Mijn collega sprak mij toen ik me ziek ging melden.
    Zeg aub dat je gewoon griep hebt en dat het niets met de zwangerschap te maken heeft.
    Ze zijn mierenne***rs daar. Dan zeggen ze gelijk. Zie je wel, zwanger en zich ziek melden.
    Nu ben ik weinig ziek en het is echte griep.
    Ik dacht dat het werk bij ziekte van een zwangere hier geen schade van oploopt toch? Er is toch een apart potje voor?
    Bij gewone ziekte betaald toch de werkgever en nu niet?

    Pff ik gelijk weer in de stress...meld ik me eindelijk een x ziek. Ben nu lekker grieperig en tja...denk nu aan mijzelf en de kleine.

    Iemand die mij wat geruster kan stellen want als het aan mij ligt ben ik er vrijdag weer, ziek of niet ziek...maarja als ik naar het kleine stemmetje in mijn kopje luister zeg die: "uitzieken meid!".
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Inderdaad gewoon uitzieken. Dat geldt normaal (als je niet zwanger bent) maar nu helemaal. Het zwangerzijn vreet al energie en je bent al als een vaatdoek (as a figure of speech :D ) na griep.
    Dus laat ze ajb lekker zeuren op t werk. Ziek = Ziek.
    Weet men al dat je zwanger bent? Zo nee, dan lekker griep hebben. Zo ja, ook gewoon doen :p
     
  3. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    als je je met gewone griep ziek meldt, ben je gewoon ziek. de baas is hiervoor verzekerd, maar betaald dit dus zelf. de hoogte kan varieren van 70% tot 100% al naar gelang er een aanvulling bestaat in het CAO of in de vorm van een aanvullende verzekering. het kan ook zijn dat je te maken hebt met wachtdagen.

    ben je ziek ten gevolge van de zwangerschap, zoals bijv bij BI aan de hand is, dan wordt je ziektemelding anders. je baas krijgt dan 100% vergoeding van het uwv met een maximum bedrag per dag. er gelden dan ook geen wachtdagen.

    griep is dus gewoon griep en je baas betaald dan zelf.
    dus het is tweeledig als je collega zegt dta je je vooral niet ziek moet melden nav je zwangerschap, veel bazen vinden dan idd dat je zeurt, maar aan de andere kant zijn zij er het beste mee af, want ze krijgen een vergoeding.

    als jij je nu ziek meld vanwege een griepje, dan krijgt je baas géén vergoeding van het uwv
     
  4. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    me ziek gemeld met griep.
    Nouja...mijn collega meld mij ziek. het mooie is dat er op de woensdag erg weinig leidinggevend personeel rondwandeld op mijn werk.
    Ach...ziek is ziek.
    Ze weten dat ik zwanger ben. Ben benieuwd wat de verhalen gaan worden als ik beter ben. Maar ik ga maar eerst uitzieken.
    Balen :(
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hmm, lekker sfeertje daar, als je nu al bang bent voor de verhalen....
    Maarrehm, ziek is ziek en zeker als je zwanger bent is het erg belangrijk om goed uit te zieken. Ik zou dus deze week sowieso niet meer aan de slag gaan, als ik jou was.
    En je meldt je ziek met een griep. Die is niet zwangerschapsgerelateerd, baas draait daar zelf voor op, net als normaal...
    Als er wel iets zwangerschapsgerelateerds zou zijn, moet je dat ook gewoon melden. Als ze daar moeilijk over gaan doen, snap ik dat niet helemaal: die ziekte krijgen ze tenminste volledig vergoed!
     
  6. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ik snapte het ook al niet. Ik dacht ook al ze krijgen alles wel vergoed,.
    Weetje ik heb weer een jaarcontract gekregen en ben ook wat huiverig. Tot 1 aug 2009 ben ik weer in dienst.
    Speelt vast mee met mijn gedachten.
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Gemiddeld genomen zijn mensen 3 keer per jaar ziek. Als je daar niet boven uitkomt, zou ik me nergens druk over maken...
    En, als je zwanger bent, mag je wel ietsje meer verzuimen toch, als je je niet goed voelt?
    Maar goed, je hebt nu een griepje, heeft niks met zwanger zijn te maken, :)
     
  8. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik snap het niet. Je bent toch gewoon ziek? Dan geef je dat toch als reden op? Je zwangerschap doet dan toch niet echt ter zake?
     
  9. Ellen1982

    Ellen1982 Actief lid

    18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Hier precies hetzelfde verhaal, er hoeft zich maar iemand ziek te melden die net zwanger is en er is alweer gezeik onderling met collegas dat je je aanstelt etc.
    Nou heb ik ook de griep en kreeg vanmorgen telefoon dat ik morgen maar gewoon mijn late dienst moest komen werken want ze konden er geen vinden, ja hallo! niet mijn zorg! ik vertelde dus dat ik dit nu wel uit ga zieken anders schiet het helemaal niet op! ik kan me hier zo pissig om maken, die verrekte rotgezondheidszorg, altijd draait het om die verdomde centen en personeel, snappen ze nou niet dat ze met ziek personeel net zo min ver komen als met personeel dat er niet is?
     
  10. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    Ellen je hebt helemaal gelijk!
    Of ze snappen het of helemaal niet.
    Altijd dat personeel terkort.
    En ik heb nu het gezeik dat de mensen me zo weinig zien. Ben AB-er. Tja...we missen een collega van 36 uur duss.....Ben ik weinig in de zaal maar meer de adminstratie aan het doen. Want als er weinig activiteiten zijn krijg ik ook gezeik.
    ik denk bijna elke dag ik meld me ziek, zo zie ik er tegen op.
    Ik voel me nu ook niet happie de pappie...maarja ik klauter maar door...
    Mijn collega die loopt krom van de pijn maar ze komt ook. Gewoon omdat je bang bent om je ziek te melden.
     

Deel Deze Pagina