Wachten of vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ikook, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikook

Ikook Niet meer actief

Ja, zwanger! Maar het is nog zo pril en de meesten wachten natuurlijk met het vertellen tot 12 weken oid. Nou waren we de afgelopen tijd bezig met het plannen van een trip naar Montpelier voor 3 maanden van maart-mei, het komt er op neer op week 22-week32. Ik twijfelde de laatste tijd al, maar ja, wat als het zwanger worden lang duurt. Ik zie het niet echt zitten om zoveel weken weg te zijn en ook vooral t/m week 32. Ik wil het graag samen met mijn vriend doen.

Als ik wacht met vertellen dan vertel ik het waarschijnlijk pas na kerst, wat betekent dat het nog maar 1,5 maand tot begin van het project is. Bovendien zijn we nu bezig met het indienen van een beursaanvraag voor het project. Als ik het nu vertel, dan is het nog zo pril.. Een groot deel van de familie weet het nog niet eens.

Ik vind trouwens nog twee voordelen in het vertellen, namelijk dat ik in een lab werk en zo vroeg mogelijk rekening wil houden met eventuele risico's (we werken met weinig gevaarlijke stoffen, maar toch) en dat ik het ergens wellicht ook een fijn idee vind als mijn leidinggevende het weet mocht het mis gaan, dat leidt toch tot meer begrip...

Wellicht heb ik mijn antwoord dus al, maar ben wel benieuwd naar jullie beschouwingen..

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik zou t gewoon vertellen. Je bent zwanger en hoogst waarschijnlijk blijf je dat ook ;) ik denk dat ze t juist waarderen als je t vertelt. En stel t gaat mis, kan je een beetje steun verwachten! Al gaan we daar niet van uit!!

Ikook vindt dit leuk.
  3. Ikook

Ikook Niet meer actief

Thanks voor je antwoord! Inmiddels heb ik inderdaad besloten het aan mijn leidinggevende te vertellen. Het is voor haar alleen maar fijn om te weten en voor mij fijn als ze het weten. Vind het wel erg spannend, maar ga het maandag vertellen!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ach ze zullen voor jou vast wel blij zijn!! En tja je bent t toch!! En gefeliciteerd natuurlijk!

Deel Deze Pagina