vruchtwater

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ellen291982, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hai meiden,

nog even een vraagje. Vannacht had ik geplast en natuurlijk afgeveegd. Dit rook alleen mierzoet. Ik weet dat vruchtwater zoe ruikt. Kan het vruchtwater zijn geweest? kan het geen kwaad datik dan een beetje heb verloren (ik heb namelijk verder geen vruchtwater verloren) en zegt dit wat over hoelang het nog kan duren voor de bevalling begint?

2. andereejaa

19 jan 2009
    19
    0
    0
    apeldoorn
    h0i h0i.,
    ik ben eigelijk vrij nieuw hier., maar ik heb dit dus o0k gehad en ben 40wk 1dag vandaag was hier o0k benieuwd naar..

gr0etjes..

3. Ellen291982

dan wachten we samen op een antwoord. Kwam er net achter met afvegen dat het weer zoet rook. Was dus niet eenmalig.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    zoet ruiken wijst toch meestal op vruchtwater. En die kans is natuurlijk groter omdat jullie op het eind lopen. Het beste is om even je verloskundige te bellen, zij kan controleren of het echt vruchtwater is.

5. Ellen291982

hahaha hoe grappig. Vroeg net bij zwangerschap bij een ander topic waarbij je me geholpen had of je even wilde kijken naar dit topic. Zie ik dat je dat al gedaan had. thanks. Maar het kan geen kwaad toch?

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    haha, had al gezien dat het om dezelfde persoon ging :)

als de baby is ingedaald kan het geen kwaad, het betekend alleen dat je binnenkort je baby in je armen zal houden :)

Maar wel je vk bellen hoor, dan weet je waar je aan toe bent!

7. Ellen291982

dat is hetjuist een beetje. Er is een telefonisch spreekuur tussen 12.00 en 13.00. Die is al geweest dus. Ik weet niet of het dringend genoeg is buiten die uren te bellen of dat ik kan wachten tot morgen. Wat denk je?

(hoop niet dat je het al te lastig vind deze vragen. Vind het allemaal best eng nu ik weet ok niet wat te verwachten het is allemaal zo nieuw)

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    daar is het forum voor toch?!

je kunt op het mobiele nummer bellen van de VK, dat vinden ze nooit erg en hebben ze liever overdag als 's avonds. En het is ook wel belangrijk om te weten of het vruchtwater is.

Dit staat er bij mijn verloskundige op de site:

Vanaf 37 weken gelden er andere instructies, namelijk de volgende:Als de vliezen breken en het vruchtwater is helder, laat het ons weten tussen 9:00 en 21:00 uur. Iets opvangen is voor ons handig (in een glas of maandverband)
    Wanneer de vliezen breken en het hoofdje van de baby niet is ingedaald (dit zullen wij tijdens de controles aangeven) adviseren wij je om te gaan liggen en ons altijd te bellen
    Als het vruchtwater niet helder, maar groen of bruin is, moet je direct bellen (dag en nacht)
    Bel ons altijd als je ongerust bent

9. Ellen291982

bij ons staat dat er helaas niet. Daarom ben ik ook bang ze te storen. ook omdat ik verder geen vruchtwater verlies. Opvangen kan dus niet omdat ik het alleen met het afvegen heb.

hoop zo weer naar het toilet te moeten dan laat ik mijn man wel even ruiken ook kijken of hij het ook ruikt.

Dankjewel in iedergeval. Als hij het ruikt ga ik even bellen!

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik zal toch vandaag nog bellen als ik jou was, dit stond er ook nog:

Noteer de tijd dat de vliezen zijn gebroken:
    Voor ons is dit van belang om te weten. Vooral als je nog geen weeën hebt. Na 24 uur gebroken vliezen moet je voor controle en overname naar het ziekenhuis. Dus dan is het belangrijk zo nauwkeurig mogelijk de tijd te weten van het breken van de vliezen

als je tot morgen wacht zit er al meer tijd tussen dan 24 uur en denk je dat je rustig kan slapen vannacht als je het niet zeker weet? :)

11. Ellen291982

nee dat weet ik wel zeker van niet. Je hebt helemaal gelijk. Ik ga bellen.

Dankjewel voor al je hulp en je geruststelling!

12. Ellen291982

nou net gebeld en ze zei dat als het alleen met het afvegen is het ook van het eten kan komen. Als mijn vliezen waren gebroken zou ik dat moeten voelen doordat een gevoel alsof je in je broek plast. Dus volgens haar was er niks aan de hand.

Balen want ik had stiekem gehoopt dat het wel vruchtwater was.

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    maar ze vond het vast niet erg dat je belde? :)

kom ik met mn adviezen :) :(

snap wel dat je het gehoopt had, zou ik ook hopen :) Wachten duurt zo lang!

Maar in elk geval nu een rustigere nacht denk ik zo....

14. Ellen291982

ze was zeker niet boos gelukkig hahaha

Rustige nacht is het toch niet geweest. Sinds 3 nachten veel gerommel maar vannacht was het helemaal raak. Toch pijn gehad in vlagen en ging weer weg. Later in de nacht nog een keer. Misschien toch voortekenen?

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik hoop dat het snel gaat doorzetten meid, spannend! Hier s'nachts vruchtwater gebroken en inderdaad alsof je in je bed hebt geplast :). 2,5 uur daarna onze kleine in onze armen zo snel kan het gaan.

Goed dat je hebt gebeld. Beter 1 keer te veel dan te weinig

16. Ellen291982

jeetje wat vlug gegaan dan zeg! Ja ben achteaf wel blij dat ik gebeld had. Ik hoop ook dat het doorzet want dit is allemaal best vermoeiend.

Deel Deze Pagina