Net als je moeder?

Discussion in 'De bevalling' started by Lisabeth, Jan 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatwan

mamatwan Actief lid

Jun 18, 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    nou en of tis echt zo moeder zo dochter
    - probleemloze zwangerschap
    - na het eten in week 34 kots en kotsmisselijk
    - om 04:20 naar het ziekenhuis (ben zelf om 4:20 na 3 uurtjes geboren)
    - om 07:15 ukkie geboren, dus ook 3 uurtjes
    - zijn mijn zoon en ik dus allebei na een zwangerschap van 34+4 geboren

nou toeval of niet :confused:

2. mooslie

mooslie Actief lid

Jan 14, 2009
    155
    0
    0
    ik ben wel benieuwd. Mijn moeder heeft een fijne zwangerschaps gehad en die heb ik tot nu toe ook.
    Ze heeft van mij 24 uur met weeen gelopen en met 3 persweeen was ik eruit.
    dus ik ben benieuwd ik zie het allemaal wel

3. kyara

kyara Actief lid

Jul 21, 2008
    151
    155
    43
    Female
    Totaal verschillend:

Mijn moeder probleemloze zwangerschappen met hele lange zware bevallingen (32 uur) zonder persweeen.

Ik een redelijk zware zwangerschap, 9 maanden overgeven, uitdroging, ernstige rugklachten.
    Droombevalling van 2,5 uur!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,112
    3,883
    113
    Hier ook weinig overeenkomsten. Had mooi geweest als het op elkaar leek, want mijn moeder beviel in een paar uur van ons. Nou ja, misschien de volgende bevalling.

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Overeenkomsten:
    Niet misselijk
    Bijna probleemloze zwangerschap
    Allebei een mooie gezonde dochter ;)
    Geboortegewicht tussen 7 en 8 pond
    Mama bevallen bij 42 wkn, ik bij 41+5
    Allebei wee opwekkers gehad

Verschillen:
    Babet was er na 6en half uur
    Ik kwam na 44 uur
    Mijn moeder kreeg zelf weeen, ik niet
    Mijn vliezen braken zelf (bij 41+2), haar vliezen werden gebroken bij bevalling.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Mijn zwangerschap leek wel op die van mijn moeder. 9maanden lang heb ik geen klachten gehad. Zij ook niet. Helaas duurde mijn moeder haar langste bevalling zo'n 6 uurtjes, en poepte zij mijn zus er zo uit (bevalling van mijn broer duurde 3 uur en van mij 1 uur), en ze is niet uitgescheurd of iets.
    Ik daarentegen deed er al 27uur over om persweeen te krijgen, en uitendelijk ben ik via een keizersnede bevallen na 29uur

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,179
    2,302
    113
    Een beetje. De bevalling van mijn oudste ging een stuk makkelijker dan mijn moeders bevalling van mij. Ik deed er 3 uurtjes over, zij 36! Mijn zusje is wel heel snel geboren, in ongeveer 4 uur tijd.
    De enige opvallende overeenkomst is dat mijn zoontje 2 weken voor D-Day kwam en dat er verder in de familie ook nog nooit een baby 40 weken is blijven zitten. Dus misschien dat dat dan erfelijk is bepaald of zo?

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Nee, mijn moeder liep van mij zover overtijd dat ze me zouden halen als ik dat weekend niet geboren werd, en mijn broertje is gehaald omdat hij maar niet kwam.

Mijn dochter is geboren met 40+5 helemaal uit zichzelf en ik had rugweeën, een stagnerende ontsluiting en uiteindelijk door het uitzakken van de navelstreng een spoed keizersnee.

Mijn moeder had 2 vrij makkelijke bevallingen.

9. bengel

bengel Niet meer actief

ja hoor precies hetzelfde; allebei maar 1x overgegeven, allebei 1 x gevallen allebei maagzuur, allebei gemakkelijk bevallen na allebei 11 dagen overtijd. mijn vlos zei ook dat je toch redelijk kan kijken naar de bevalling van je moeders eerste kind, als je zelf ook zwanger bent van de eerste...

10. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Nee niets... Mijn moeder heeft twee redelijk makkelijke zwangerschappen en bevallingen achter de rug terwijl ik veel aankwam, op het eind een flinke ontsteking kreeg in de haarvaatjes onder mijn huid, veel vocht vasthield, een enorm hoge bloeddruk had en ingeleid ben omdat ze het vermoeden hadden van opkomende HELLP. Mocht er ooit een tweede komen dan teken ik voor een zwangerschap en bevalling zoals mijn moeder die had... Maar dat zal er wel niet inzitten... :(

11. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    was het maar waar :)

Mijn moeder heeft haar 3 kids er allemaal binnen de 2 uur uitgepoept, ze bevalt ook liever dan dat ze naar de tandarts moet.

Ik heb er 35 uur over gedaan en zonder persweeën mijn meisje op de wereld gezet. Ik doe het in mijn broek voor de tandarts maar ik ga daar liever naar toe dan dat ik dit nog een keer zo moet meemaken :)

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

De enige overeenkomst die ik met mijn moeder heb, is dat we allebei vaginaal zijn bevallen.

Alles was totaal anders. Zwanger worden, zij was in een zucht en een scheet zwanger. Wij hebben er dik 1,5 jaar over gedaan. De zwangerschappen doorliep ze fluitend. Ik had het hele scenario aan kwaaltjes (en ik ben best een bikkel)
    En de bevalling. Zij beviel rond de 37 weken en we wogen allemaal rond de 2600 gram en waren 48 cm. Haar langste bevalling duurde van begin weeen tot aan uitdrijving 3 uur. Ik heb er begin weeen - uitdrijving 27 uur over gedaan en ik liep overtijd. Sasha was 3900 gram en ongeveer 54 cm. Dus echt totaal anders!

13. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hier totaal anders dan bij mijn moeder (al moet ik voor de 2e nog even wachten hoe dat gaat...). Kamiel werd 2,5 week te vroeg geboren in 3,5 uur. Mijn moeder is bij alle 3 haar kinderen ingeleid, alledrie met de vacuumpomp geboren en mijn moeder had een vernauwd bekken. Allemaal geen last van! Gelukkig maar...was ik wel heel bang voor!

14. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

May 30, 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    nou ik mag ook hopen dat mijn bevalling op die van mijn moeder lijkt alleen gaan we dat denk ik niet meer redden...
    me zus ik en me broertje zijn namelijk alle 3 geboren met 38 weken.
    wel alle 3 met een keizersnee omdat me moeder verauwde bekken had.
    bij me zus en bij mij kreeg ze spontaan weeen en me broertje hebben ze gehaald met 38 weken.

me schoonmoeder is op de uitgerekende dag bevallen van me vriend.maar we van voor tot achter helemaal uitgescheurd.

dus hoop dat mijn bevalling toch iets anders word alhoewel ons mannetje nu toch wel mag komen :D

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Gelukkig heb ik niet zo'n bevalling gehad als mijn schoonmoeder! Haar 1e kindje heeft ze verloren na 3 dagen, geloof wel dat ze met 39 weken ofzo bevallen is. (durf het niet te vragen) en daarna is mijn man preventief met een keizersnede gehaald met 38 weken.

Share This Page