bedankt voor de tip. Ik moet morgenvroeg toch naar de VK dan vraag ik het ff. Ikzelf denk dat het voorweeën of indalingsweeën bij mij zijn. De kleine zit nu ineens zo laag! Je ziet het zelfs gewoon aan mijn buik. Ben benieuwd morgen. Ga vandaag maar eens de babywas beginnen aangezien mijn gevoel al tijdje zegt (ook mijn oma, moeder en paar vreemde mensen) dat de baby eerder komt
hoi hoi ik heb na jou berichtje toch maar even de huisarts gebeld en kon direct langskomen om mijn urine te laten controleren. Ik heb dus idd toch blaasontsteking. Heb antibiotica meegekregen en zou er binnen een paar dagen vanaf moeten zijn
Ik was 36 weken en twee dagen. Wel wat te vroeg dus. Bij mij waren het ook echt krampjes. Maar als ik ongi moet worden is het bij mij ook geen continue zeurende pijn, maar ook vaak krampjes.
Beste Blablabla, Gelukkig dat het bij jouw een blaasontsteking is, dan weet je teminste waar je aan toe bent op deze manier. Bij mij is het geen blaasontsteking en ik heb net de vk gebeld. Ze is om 21.30 hier om ff te checke hoe het ervoor staat. Ik hou jullie op de hoogte. Liefs nance158
Hallo allemaal, Even een update vanuit Voorschoten, Gisteravond is de vk geweest en ik heb gelukkig geen ontsluiting en het kindje is nog niet helemaal ingedaald maar ik heb het advies gekregen dat ik niet meer mag werken en het heel erg rustig aan moet doen. Mijn lichaam is zich ergens op aan het voorbereiden alleen zijn er nog geen symptomen hoe en wat. Ze vondt het ook heel appart dat ik een vuurrood hoofd heb terwijl de temperatuur gewoon 36.9 is. Vrijdag moet ik weer naar de vk hoe laat weet ik nog niet dat hoor ik nog van der. Mocht het nou doorzetten en het aankomt op een bevalling dan wordt ik doorgestuurd naar het ziekenhuis die het dan moeten overnemen. Ik ben vandaag maar begonnen aan de babywas en de laatste dingen op het kamertje in orde te maken. Ik heb er geen idee van hoe het verder gaat verlopen. ALs er weer nieuws is laat ik het jullie weten. Thanks voor jullie steun allemaal en jullie ook veel succes. Liefs nance158
Fijn dat je nog geen onsluiting hebt! Luister maar naar de Vk en doe maar lekker rustig aan, niks zo belangrijk als de gezondheid van jou en je kindje Hopen dat je kleintje nog een paar weken blijft zitten! xBla
Doe maar lekker rustig nu de komende weken. Wel fijn dat je nog geen ontsluiting enz hebt. Laten we hopen dat je kleintje nog tijdje blijft zitten ! Ik ben vandaag naar de VK geweest. De kleine is dus toch ingedaald en zit al in de bekken vast. Ik had gisteren toch van haar moeten bellen toen ik weeën had alleen tja ze deden helemaal geen pijn en waren niet regelmatig maar juist erg onregelmatig. Moet nu ook opletten en zodra weer begint meteen bellen.
Heb voor de zekerheid ook maar even de huisarts gebeld en ga straks langs met een potje urine. Toch maar even checken op blaasontsteking. Heb vanacht amper geslapen door de krampen in mn buik en steken in mijn blaas. Ben benieuwd... en als dat het niet is, dan moet ik toch ook maar even de vk aan dr jasje trekken..
Hm Gister had ik controle bij de verloskundige, en ze begon er eigenlijk zelf over of ik al wat(ongesteldheids) pijn onderin me buik begon te krijgen dat heb ik al een tijdje maar ik maakte me geen zorgen, ik had namelijk het idee dat het kwam omdat het hoodfje van de baby daar al ligt en steeds lager gaat liggen. Dit blijkt ook het geval te zijn, het is vrij normaal dat je nu wat vaker daar een zeurderige pijn hebt af en toe. Ik ben nog nooit eerder zwnager geweest, maar volgens mij is de pijn van een wee zoveel sterker dat je echt wel het verschil zal merken.
Ik kom net bij de dokter vandaan en de apotheek, want ik ben dus wel gezegend met een urineweg infectie..... Heb waarschijnlijk toch iets te lang doorgelopen met een blaasontsteking waar ik zelf niet van op de hoogte was. Nu heb ik wel een dilemma beetje..... Ik kreeg dus van de dokter een recept uitgeschreven voor die infectie... ik naar de apotheek en die medewerksters gingen nog net niet letterlijk uit hun dak! "hoe durven ze je dat uit te schrijven? Dat mag je absoluut niet hebben tijdens de laatste fase van de zwangerschap!" Ik heb daar werkelijk 3 kwartier gezeten, mijn dokter was niet meer te bereiken... .stond op antwoordapparaat... en werden doorverwezen naar een andere dienstdoende dokter. Toen heeft de apotheek hem gebeld en zijn assistente zei ook al, NEE dat mag ze niet hebben! Nu hebben ze op aanraden van die andere dokter, die vervangende dokter, mij een receptje uitgeschreven van Trimethoprim, kuurtje van 5 tabletjes van 300 mg, waarvan ik er dan 1 per dag voor het slapen gaan moet innemen... Dus ik zei bij het weggaan: "zo.. deze kan ik dus met een gerust hart innemen en deze zijn wel echt veilig toch?" "Tja.." zegt die apotheker medewerkster, "tis niet de eerste keus tijdens zwangerschap, maar deze zou je met een gerust hart moeten kunnen innemen.." Nou sorry, misschien ligt het aan mij, maar met zo'n antwoord word ik er ook niet zekerder op. Dus ik nu thuis gelijk googlen op dat medicijn, maar kom ook allemaal rare dingen tegen. Maar goed, met een urineweg infectie lopen is ook helemaal niet goed! Dus wat is wijsheid? Gewoon net doen alsof ik niets weet en lekker dat kuurtje doen en afmaken (5 dagen x 1 tablet) of met een infectie lopen wat ook vast wel zn gevolgen heeft........ En dan maar denken, dat dokters het wel weten he.... :x
Ja, denk dat ik dat morgen maar eerst even ga doen, voordat ik daadwerkelijk aan die kuur ga beginnen.... als zij ook zeggen dat het geen kwaad kan, dan begin ik gelijk morgen met die kuur.
inderdaad de vk maar even bellen, die kan je meer gerichte medicatie geven. door lopen met blaasontsteking is absoluut niet goed, kan zelfs er voor zorgen dat je weeen krijgt of nierbekontsteking en allebei wil je ze nu nog niet hebben, dus inderdaad even overleggen, wat je inmiddels misschien al wel gedaan hebt,.
Vaak is het zo dat apothekers voorzichtiger zijn dan nodig is, maar als je er onzeker over bent zou ik nog even met je huisarts bellen en het aan hem voorleggen. Een nierbekkenontsteking is sowieso niet goed voor jou en je kindje (dat kan weeen opwekken), dus er zal hoe dan ook iets gedaan moeten worden... Soms wordt een medicijn niet aangeraden, maar kan het verder ook niet echt veel kwaad. Je huisarts kan je denk ik het beste adviseren. Ik heb trouwens ook dat ongesteld moeten worden-gevoel. Het bestaat bij mij uit een wat drukken gevoel 'daar beneden', wat schijnt te komen door het indalen. Verder een krampig, trekkend gevoel in mijn onderbuik (een keer of zes op een dag ongeveer), wat er normaal gesproken op wijst dat ik binnen een a twee dagen ongesteld wordt en 's nachts heb ik echt samentrekkingen van mijn buik (als buikspieroefeningen, zonder dat je zelf wat doet). Maar allemaal onregelmatig dus. Wat ik begreep kan het wat voorwerk zijn: oefenweeen of iets dergelijks. Een vriendin van mij vertelde dat bij haar met dat gevoel de bevalling begon, maar dat was toen wel veel heviger en veel regelmatiger. Bij mij is het vooral een zeurende pijn. Ik stel me voor dat bij echte weeen je gezicht wel flink betrekt...
hoi hoi, ik heb sinds gisteren ook last van buikkrampen maar ik ben nog lang niet zo ver als julie? het komt met vlagen en dan gaat het ook weer weg weet iemand meschien hoe het komt?
@ Parel, Kan zijn dat dat innestelingspijn is. Dat voelde ook als ongesteld worden en er kan zelfs een beetje bloed bij zitten. Maar ook voor jouw geldt als je het niet vertrouwd even naar de vk bellen. Heb je die nog neit dan gewoon ff de huisarts bellen. Voor je eigen gevoel en voor je eigen gemoedsrust. Wat een gedoe allemaal he dames..... Ik mag vanmiddag weer langs bij de vk. Weet me ff geen raad wat ik nu de hele dag moet gaan doen joh.... MOet hier dus f aan wennen maar het is voor het goede doel. Denk dat ik dadelijk maar eens naar de kapper ga ff me helemaal laten verwennen. hihi. Liefs nance158