peuter is vaak ziek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tamtam78, 30 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn dochter is in april 3 jaar geworden en de laatste tijd is ze om de zo veel weken ziek.
    Zodra ze ook maar iets oppikt krijgt ze ook meteen hoge koorts(tussen de 39 en 40 graden)
    Vandaag heeft ze weer koorts nadat het net 2 weken weg was.
    Mijn zoon heeft vorige week keelklachten gehad en een hese stem en nu heeft zij het dus.
    De vorige keer ben ik bij de ha geweest om mijn zorgen te uiten omdat ze zo vaak ziek is, maar zij zei dat ze gewoon alles oppikt.
    Het ging een hele tijd goed toen ik haar dagelijks enchinaforce gaf op een gegeven moment ben ik het om de dag gaan geven omdat het zo goed ging, maar sinds vorige week weer elke dag.
    Het is nu al weer een paar maanden raak dat ze om de zoveel weken koorts heeft.
    Herkent iemand dit?

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ze checken de oren wel goed neem ik aan? Bij mijn dochter bleek het steeds om een oorontsteking te gaan volgens onze ha. Andere artsen vonden het steeds wel meevallen zeiden ze. Ze had telkens koorts en soms duidelijk pijn. Na 3 maanden kreeg ze buisjes en op een snotneus na heeft ze het nooit weer gehad. Ik heb een ander kind. Bij wijze van spreken dan he haha

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja de oren, keel en longen daar word steeds naar gekeken en geluisterd.
    Amandelen zien er ook goed uit en ze zei ook dat ze tegenwoordig de amandelen er niet meer zo snel uithalen.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi, ons zoontje heeft dat ook gehad rond die leeftijd. Kwam door de peuterspeelzaal denk ik. Maar hij had het niet elke 2 weken of zo. Wel elke 6 weken gemiddeld koorts. Vanaf 3,5 werd dat minder....wel nog vaal verkouden. Nu met ruim 4 en de zomer in aantocht is hij niet meer zo verkouden. Ik hoop dat het nu eindelijk een beetje klaar is er mee.

Wat wij wel doen is van Roter wat vitamine C tabletjes geven bij de normale vitamine pil die hij altijd al krijgt. Ik zou echt op de Vit D letten ook en dat even wat meer geven. Ik denk dat D en C vitamines echt helpen bij weerstand samen met Echinaforce.

Beterschap!

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

En ook eens lekker door het huis met een sopje met Dettol. Ik doe nu 1 x per week de handgrepen en trapleuningen met Dettol...al die plakhanden overal...

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Vit C zitten bij de enchinaforce in. Vit D krijgt ze elke dag 10 druppels, maar kan dus meer?
    Ze zit idd ook op de peuterspeelzaal, dus dat zal ook mee spelen.

7. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier ook een dochter die vaak ziek is en minimaal 1x per maand wel weer een paar dagen koorts..
    continu verkouden en in bed veel hoesten.
    in maart geopereerd aan keel en neus amandelen en buisjes maar helaas nog geen goede vooruitgang:(
    oren ontsteken nog steeds, verkoudheid is het zelfde alleen de koorts is wat minder hoog ( voor de operatie 40+) en na de operatie tussen 39 en 39.8
    ik verdenk haar nu van een allergie en ga dit met de ka bespreken. .
    wat zijn de voornaamste klachten bij je dochter? anders gewoon een doorverwijzing vragen hoor! met N namen ze mij ook nooit serieus totdat ze met de ambulance afgevoerd werd Door een koortsstuip en de ka de tijd voor haar nam.

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Er is bij mijn dochter altijd wel een reden dat ze koorts heeft.
    Vorige keer was het verkoudheid daar voor buikgriep, maar toen had ze geen koorts.
    Nu heeft ze dus keelklachten heesheid.
    Gelukkig stond ze vanmorgen niet op met koorts maar met verhoging 37,6 nu afwachten of het oploopt in de loop van de dag dat is vaak wel zo.
    Het is dus niet steeds hetzelfde.
    Oorontsteking heeft ze nog nooit gehad.

9. kiwija

kiwija Lid

4 nov 2010
    69
    1
    8
    ik zou niet zomaar meer vit. d gaan geven hoor.
    10 druppels is volgens mij de max.
    (anders eerst even overleggen met huisarts)

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Idd niet doen. Vit. D wordt in het vet opgeslagen. Een 'overdosis' wordt niet uitgeplast zoals bij bijv. Vit. C.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kinderen die op PSZ of KDV zitten, zijn vaker ziek dan kinderen die fulltime thuis zijn. Het klinkt mij dus niet zorgelijk in de oren, en als het geen oorontstekingen zijn, zit er weinig anders op dan uitzieken.
    Als de echinaforce zo goed werkte, zou ik dat zeker volhouden dan wel :)

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan zijn het dus zeer ws steeds andere virusjes en kun je weinig anders doen dan uitzieken.

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Vanmorgen bij de ha geweest en de longen waren schoon en keel zag er ook goed uit, maar haar oortjes waren wel wat rood.
    Ze mag paracetamol hebben en neusspray.
    Gisteravond was ze ontroostbaar, maar ze kon niet echt aangeven wat pijn deed, dus dat waren waarschijnlijk haar oren en haar keel door het hoesten.
    Ik had nu onze eigen ha weer en zij zei ook dat het vaak genoeg voor komt dat ze er met 4 jaar over heen zijn.
    Het mooie weer komt er nu aan, dus dan moet het beter gaan zo niet gaan we verder kijken.

Deel Deze Pagina