hallo allemaal, onze zoon joey is nu 11 maanden en 2 weken en heeft een koemelkallergie, nu vroeg ik me af wat ouders aan kinderen geven met een koemelkallergie voor tussendoortjes. Ben erg benieuwd. groetjes angelique
Fruit, ontbijtkoek, rozijntjes, worst, paar chipjes (naturel), rijstwafel, soort kinderspeculaasje (weet het merk even niet meer, moet ik opzoeken)
liga, soepstengel of nijntjes koekje. chips zou ik niet geven (te zout) rozijntjes kan ook. Gewelde abrikoos (zeker een dag laten wellen) ontbijtkoek zou ik ook niet doen ivm rogge wat slecht te verteren is.
ja misschien scheelt het dat mijn dochter al bijna 19 maanden is, dus die eet al wat meer natuurlijk. Chipjes zijn er ook niet meer als een stuk of 4 trouwens. En liga en nijntjekoeken lust ze niet echt meer.
Bij de ah verkopen ze ook koekjes van LU die koemelkvrij zijn Noddy staat er op. Hier waren vooral de rijstwafels en ontbijtkoeken favoriet.
Die noddykoekjes verkopen ze niet overal -helaas Heb er zelf al naar gezocht, maar niet gevonden. Verder krijgt Thirza hier als tussendoortje: liga, rijstewafel, soepstengel, biscuitje (meeste gewone biscuitjes zit geen melk in, gewoon de verpakking even checken). Sinds ze jarig is geweest wat gemakkelijker met zout enzo, dus krijgt ze ook af en toe een paar chippies (de pom-bar zijn hier erg favoriet), rozijntjes (laat ik ff wellen, anders spuugt ze ze gelijk weer uit), lange vinger. Thirza is verder gek op vlees, dus een plakje worst gaat er ook wel in
Sultana, liga met rozijnen (hoe heten die dingen.....kan niet op de naam komen), rozijnen, fruit, nijntje koejes, soepstengel, cracker, beschuitje, stukje komkommer of tomaat, dat was zo ongeveer wat ze hier kreeg....
Een erg lekker tussendoortje vind mijn dochter, kokos-rozijnenbrood. Is koemelkvrij,glutenvrij en geen kleurstoffen aan toegevoegd.
hallo allemaal, heel erg bedankt voor alle tips, hier kunnen we echt wat mee, helemaal super. ook namens joey natuurlijk groetjes angelique