Zoals de titel al zegt ik ben nu net een paar dagen begonnen met groentepap. Eerste dag een potje 4maanden worteltjes met patatjes. Ging behoorlijk goed (hoewel de helft achter zijn oren belandde ) (2 dagen na elkaar gegeven) Daarna heb ik zelf courgette met patatjes gemaakt, fijn gemixed, de eerste dag ging goed. Maar de tweede dag (gisteren) was het de hele tijd wenen wenen. Ik probeerde (door het huilen door ) wel verder en hij at het wel gewoon allemaal op! Is dit omdat hij nog moet wennen? Is het papje té koud? (is in de flessenwarmer opgewarmd) Of welke andere reden kan er nog zijn dat hij de hele tijd huilt? Vandaag heb ik weer een potje van Semper gegeven 4 maanden broccolipurree, maar het was weer huilen de hele tijd uiteindelijk heeft hij wel zo'n 90g op. Dan uiteindelijk toch maar gestopt en nog een klein flesje melk van 120cc gegeven en dat ging heel snel binnen. Na de fles ook nog wenen (snap ook niet waarom, wou hij nog meer?) Ff getroost en toen was alles weer ok.. Waarom weent hij? Ik weet dat jullie niet alwetend zijn Maar hebben jullie suggesties? Lijkt wel of ik maar bezorgde topics blijf openen deze week
Hoi Nijnka, Vervelend dat hij zo moet huilen. Ik zou inderdaad ook denken aan het wennen van de smaken (neem aan dat het niet te heet was?). Hier wil mevrouw het in ieder geval niet als het lauw/koud is, dan gaat ze ook jengelen. Misschien ook wennen omdat het natuurlijk minder snel dan de fles gaat. Wanneer hij dan erg honger heeft, duurt het wat langer voordat hij een gevuld buikje heeft, hij moet er meer moeite voor doen. Bedoel je met patatjes trouwens aardappels?? Of mix je patatjes door de groente? Groet en succes ermee! Snoozie
Woeps sorry da's op zijn Belgisch Patatjes zijn aardappels ja Ik bedoelde dus dat ik aardappeltjes mix met de groentjes.. Het was zeker niet té heet, het zou dan eerder te koud / lauw zijn.. Kan het ook dat het té lopend is? Dat heb ik ook ergens gelezen.. Ik had ook al speciaal een half uurtje eerder eten gegeven zodat hij niet té grote honger had. Morgen sla ik even over (dagje op stap!), en daarna probeer ik nog eens zelf te maken. Misschien nog tips wat ik kan proberen??
het eerste waar ik aan dacht was buikkrampen en nu ik lees dat je kindje het had met courgette weet ik het bijna zeker. mijn zoontje heeft enorm veel last gehad van buikkrampen door courgette. ik zou de courgette even laten voor wat het is en het over een maand of zo nog eens proberen. er zijn genoeg andere groente die ook erg lekker zijn.
Ja gisteren was het met courgette maar vandaag was het broccoli.. En ook weer wenen. En hij had het al vanaf de 5de hap of zo.. Kan hij al zo snel krampjes hebben na een paar hapjes?
Ik las ook net in een ander topic dat het ook door doorkomende tandjes kan komen?? Hij heeft eentje door en 2 die volop aan het doorkomen zijn. Zou dat eventueel een oorzaak kunnen zijn??
Misschien is hij niet aan eten toe? Mijn dochter wilde ook niks eten, en begon ook te huilen. Zij ging pas goed eten met 8 maanden. Zou het gewoon iedere week proberen, lukt het niet, dan volgende week weer.
Mischa ging een maand geleden enorm spugen door broccoli en ook veel huilen. Zelfs na 42 uur spuugde hij nog steeds groenig spuug! Blijkbaar is broccoli nog niet zo makkelijk verteerbaar voor kleintjes. Heb het sindsdien nog niet opnieuw durven geven, terwijl de kinderarts me juist had aangeraden om voorzichtig te beginnen met worteltjes, bloemkool en jawel: broccoli!