Hoi Heidi Even een vraag. Ik ben borstvoeding aan het afbouwen volgens schema. Nu zou ik eigenlijk voorlopig de laatste avond voeding (rond 23) de nacht (rond 4/5) en de eerste voeding (rond 6/7/8 hij is nu nog een beetje aan het rommelen sinds de klok en laat ondertussen voedingen vallen etc dus weet even niet hoelang dit nog zo blijft) nog even willen behouden. Is dat wel mogelijk als je overdag niet meer voedt? En mocht ik eens een avond/nacht weg zijn vol staat het dan om op deze voedingsmomenten te kolven om toch productie te houden? Of is het heel verschillend of het wel of niet lukt en moet ik dat even aankijken? En merk ik dat vanzelf aan hem als ik niet genoeg voeding meer zou hebben? Ik ben een beetje bang dat het dan te snel terug loopt en hij ''honger zal lijden'' omdat ik niet door heb dat hij niet genoeg meer kan nemen. Groetjes
Hoi, één en ander is erg afhankelijk van hoe je productie in begin op gang kwam, en hoe snel je bent gaan afbouwen (als in hoe snel achter elkaar) Je kunt altijd proberen, dus ik zou gewoon geven wanneer je kindje komt voor een voeding. Wanneer het niet genoeg heeft, zal het eerder komen, of ontroostbaar blijven uiteindelijk, daar kom je heus achter. Wanneer je niet kunt voeden is kolven een goede optie om de boel draaiende te houden. Waarschijnlijk voel je dit ook aan je borsten, dat ze meer gevuld zullen zijn dan. Je kunt kolven met een apparaat, een handkolf of met de hand. Succes! Fijn dat je deze voedingen nog even aan blijft houden!