Hoi dames, Ik heb dus gisteren mijn HSG onderzoek gehad en moet jullie vertellen dat het niet echt lekker ging. We hebben een half uur langer moeten wachten omdat alles was uitgelopen. Ik was zo zenuwachtig dat ik 2x naar de wc ben geweest. Eindelijk mochten we naar binnen. Er werd ons eerst verteld wat ze allemaal bij mij zouden doen. Ik moest daarna gelijk liggen en bracht ze het eendebekje in. Alles ging goed tot ik moest hoesten, want op dat moment kon ze mijn baarmoeder goed pakken, ohhh wat deed dat pijn. De contrastvloeistof moest naar binnen, maar ze gaf iedere keer aan dat ze te veel weerstand had, er was dus iets aan de hand. Toen moest ze het opnieuw doen, want het contrastvloeistof was op. Daarna ging het weer niet goed. Ze deed alles eruit en begon helemaal opnieuw, dus ook opnieuw hoesten. Ik had bij de 2de keer nog veel meer pijn en liet echt tranen vallen. Gelukkig ging het iets beter en kwam het contrastvloeistof in mijn baarmoeder/buikholte terecht. Daarna deed ze de contrastvloeistof in mijn linker-eierstok en dat ging goed. Maar de contractvloeistof ging mijn rechter-eierstok niet helemaal door, het is dus een twijfelgeval of mijn rechter-eierstok vrij is. Ik moest mijn gyn bellen om dit allemaal te bespreken. Heb net gebeld, maar heb pas voor 12 juni een telefonisch afspraak kunnen maken omdat ze niet aanwezig is.. De assistent gaf gisteren wel aan dat als de linkerkant niet vrij was, dat deze nu wel vrij is en dat ik de komende 3 maanden dus meer kans maak om zwanger te worden. Maar dat als we zeker willen zijn van de rechterkant, ik een operatie kan ondergaan waarbij opnieuw contrastvloeistof word gespoten. Is dat niet een kijkoperatie? En stel mijn rechterkant is dicht, met 1 goede eierstok kan je ook zwanger worden toch? Pff.. ik weet niet wat ik moet denken, ik voel me best leeg.. Het was dus geen geweldige onderzoek, ik vond het echt erg achteraf Maar het was wel fijn dat ik hele aardige artsen had en zoals de assistent zei, ik was echt een pechvogel. Want ik heb echt het ergste van het ergste meegemaakt bij dit onderzoek..
vervelend meid dat het niet zo goed is gegaan en idd je kan met 1 eierstok zwanger raken Maar goed je zou een kijk operatie kunnen overwegen om t ekijken of er aan de rechterkant verklevingen zitten meis ik hoop dat het niet nodig is dikke knuf
Hey Danjo, Ben echt blij dat het allemaal achter de rug is. De procedure was ook eerst HSG, 3 maanden wachten en bij geen zwangerschap een kijkoperatie. Denk dat ik die kijkoperatie nu zeker moet ondergaan zodat ze kunnen zien of er wel of niet iets is aan mijn rechter-eierstok. Wel jammer dat ik mijn gyn niet gelijk kan spreken en 2 weken moet wachten..
Trouwens, Heb een ander vraagje he, misschien dat jullie het antwoord weten. Normaal gesproken heb ik altijd voor mijn menstruatie en tijdens mijn menstruatie last van mijn linker-eierstok. Bijna nooit pijn aan mijn rechterkant, kan dat komen omdat mijn rechterkant misschien dicht is? Ik moest opeens daaraan denken.. Nu heb ik ook last van mijn linkerkant en aan mijn rechterkant voel ik niks..
vervelend zeg dat je HSG niet goed is gegaan. Ik heb ook altijd last van mijn linker eierstok. Deze is altijd erg gevoelig. Ook als ik ongesteld ben. Meestal zakt het wat af na de eisprong. Ik heb dit ook al een aantal keer aangegeven aan mijn fert. arts maar heb hier nooit een antwoord op gekregen. Bij willen ze geen HSG of zoiets doen omdat ze op dit moment het nut er niet van in zien.
kan enise zou je met je arts moeten overleggen Wup wat vreemd dat is normaal gesproken het eerste wat ze gaan doen waarvoor gebruik je clomid dan PCO?
Nee geen PCO maar ook geen of geen goede eisprong. Heel soms is ie wel goed, maar dat schiet niet op natuurlijk. Mijn cyclus was de laatste maanden wel steeds regelmatig. En nu dus clomid om elke maand keurig een eisprong te krijgen.
Ik heb dat afgelopen dinsdag dus wel aan de gyn gevraagd! Was ook een beetje bang dat ik maar aan een kant eisprong heb omdat ik het altijd alleen maar rechts voel. Dat hoeft dus niet zo te zijn! Ze denken ook dat je niet de eierstok zelf voelt maar dat er rondom de eisprong een soort vloeistof vrij komt die het buikvlies prikkelt. En je buikvlies kan op de ene plek gevoeliger zijn dan op de andere plek. Er kan nog bijkomen dat de eierstokken zich ook kunnen verplaatsen (gedeeltelijk). Dus dat je linker-eierstok toch beetje rechts in je buik zit. Geen zorgen dus. Ik krijg in de tweede week van de volgende cyclus waarschijnlijk ook HSG ](*,) Nu maar hopen dat het niet nodig blijkt te zijn.......
Lieve enise, wat vervelend dat de hsg zo slecht is gegaan. En dat je zoveel pijnhebt gehad. En nu ook nog eens een kijkoperatie moet krijgen. Ik hoop echt dat het allemaal niet nodig is en je snel zal zwanger raken lieverd. Dikke knuf
Enise wat verschrikkelijk voor je! Het is al zo'n rotonderzoek en om het dan nog op zo'n manier mee te maken. Dikke knuf voor je! Even een vraagje, een beetje een domme vraag misschien hoor maar hoe weten jullie dat je je eierstok voelt? En hoe voelt het dan? Ik geloof niet dat ik het ooit voel namelijk.
he balen dat het zo is gelopen maar ik heb zo onderzoek ookgehad in oktober 2007 en zal je vertellen ik heb er helemaal niets van gevoeld ik ging liggen en voor ik het wost was ik na 5 a 10 minuten klaar en heb alles mooi mee kunnen bekijken. dus ik heb echt geluk gehad heb totaal nix gevoeld
Omdat ik op de dag nauwkeurig wist wanneer mn eisprong zou zijn (door echo's) ga je de pijn leren herkennen. In het begin had ik ook geen flauw idee wat je moet voelen. De pijn zit altijd links en op dezelfde plek. Ook de inwendige echo's zijn altijd wat gevoelig (zeker rond de eisprong). Misschien is het inderdaad wel het buikvlies wat gewoon geirriteerd is. Is een fijner idee dan dat je eierstokken je hele cyclus door gevoelig zijn.
Ik weet dus niet zeker of dat mijn eierstok is, want na dat onderzoek kreeg ik zo'n gevoel van, is dat misschien de reden dat ik alleen aan mijn linkerkant pijn heb en niet rechts omdat rechts misschien niet vrij is. Maar goed, moet dus geduld hebben tot 12 juni, alleen dan kan mijn gyn alles vertellen. Ben ook benieuwd wat ze gaat vertellen over wat ik heb meegemaakt heb tijdens het onderzoek en of er echt wat mis is met mijn rechterkant of niet.
wat is een hsg onderzoek? is dat hetzelfde wat ik over 2 weken krijg? dan gaan ze kijken of je wel een ei sprong hebt of is dit iets totaal anders? ik zou het wel graag willen weten want ben hier erg zenwachtig voor en nu ik dit stukje lees kan ik helemaal wel gek worden! liefs
ik heb al gelezen op google wat het is erg vervelend voor je dat je zo'n pijn had succes met alles liefs
Hoi Annelies, Sorry als ik jou en andere heb laten schrikken met mijn verhaal. Ik ben echt een pechvogel geweest en het hoeft bij andere absoluut niet zo te gaan. Want juist bij andere is het veel beter gegaan.. Jij ook succes over 2 weken. Wat jij krijgt is idd heel wat anders Gelukkig maar he