Griepprik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door femkes, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik werk in een ziekenhuis, weliswaar administratief, maar heb dus de mogelijkheid om een griepprik te krijgen. Sinds mijn zoontje geboren is doe ik dit ook, omdat mijn weerstand verslechterd lijkt te zijn en ik het ook wel prettig vind om niet mijn kind aan te steken. Ik vraag mij echter af of ik nu wel een griepprik mag. Op zich zou ik het graag doen, tijdens de zwangerschap griep krijgen is helemaal waardeloos en mijn weerstand is zeker niet verbeterd met het wezentje in mijn buik, maar ik wil natuurlijk geen schade doen aan hem.
    Dus mag je een griepprik als je zwanger bent of helemaal niet? Of mag het wel, maar alleen als je echt een risico situatie hebt?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Wat ik kan vinden bij het rivm is een griepprik niet schadelijk voor de baby. Vrouwen die gewoon gezond zijn en geen extra risico hebben krijgen de prik in principe niet. Ik weet niet of jij onder de risico groep valt gezien het feit dat je in een ziekenhuis werkt. Goede kans van wel. Is er niet iemand intern waar je dit kan vragen? Zij hebben er vast veel ervaring mee. Ik weet niet of iedere griepprik hetzelfde is namelijk betreft risico's

Groet evekien

Deel Deze Pagina