Ik heb de ovulatietesten van MC nu (werken trouwens erg fijn). Nu is het volgende het geval. Vorige week zondag had ik er (te vroeg) 1 gedaan. Die was negatief (heel licht streepje), zaterdag een 2e gedaan: die was veel donkerder, maar nog niet zo donker als de controlestreep. Gister weer 1: die was ineens heel veel lichter en die van vandaag ook. Wat moet ik daar nou van denken? Aan mijn temp valt ook niks af te leiden...(volgens mij) Mijn kaartje staat in mijn album... Ik hoop dat iemand uitleg heeft...
Hmmm... Ik gebruik zelf (nog) geen ovu-tests, maar weet dat ze echt wel donkerder moeten zijn dan de controle streep, anders is het niet zeker. Heb zelf nèt m'n 1e temp. ronde erop zitten, maar als ik je kaartje zo es bekijk, ziet het er naar uit dat je idd nog geen eisprong hebt gehad... Nog ff geduld dus!
Of het streepje nou heel licht, of onzichtbaar of wat dan ook is, maakt niet uit. Dat kan per dag verschillen en ligt ook aan hoeveel je bijv. hebt gedronken en hoe laat je de test doet. Dan is hij dus gewoon negatief. Pas als hij net zo donker wordt als de controlestreep is hij positief. Dus je kunt ook niet denken vandaag is hij net iets donkerder dan gisteren dus mijn eisprong komt eraan, want dat kan ook andere oorzaken hebben.