Net begonnen met temperaturen... help!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door lindaaatje, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindaaatje

lindaaatje Actief lid

17 aug 2009
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Inmiddels zitten wij in ronde 5 en ik ben deze maand begonnen met temperaturen.

Nu heb ik een digitale oorthermometer gekocht en ik temperatuur 's ochtends voor het opstaan. Alleen lijkt het wel of mijn temperatuur afhangt van het oor waar ik op heb geslapen! Het rechteroor (waarop ik dan heb geslapen) geeft 37,0 of 37,1 graden aan, terwijl het linkeroor 36,5 en zelfs 36,4 aangeeft....

Ik heb geen idee welke temperatuur ik nu moet aanhouden? Wat zouden jullie doen? En wat is jullie temperatuur aan het begin van je cyclus?

2. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Je kan het beste een normale thermomether nemen en rectaal meten. Is echt veel nauwkeuriger..
    Ook iedere ochtend voor het opstaan meten en op dezelfde tijd..
    Succes...

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook rectaal meten met een 'gewone' thermometer. Is veel nauwkeuriger! Succes, ik vond het de eerste helft van de maand een heel gedoe, maar blijkbaar went alles!

4. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Net zoals de rest zegt, een gewone thermometer gebruiken ;). En bij iedereen is de temperatuur anders in het begin vd maand. Alleen is je temperatuur voor je eisprong lager dan erna. Kijk eens bij de kaartjes van de zwangeren dan zie je een beetje hoe het er uit kan zien. Succes ermee!

5. lindaaatje

lindaaatje Actief lid

17 aug 2009
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden, voor jullie antwoorden!

Is er dan niemand die een dig. oorthermometer gebruikt?

Ik probeer het denk ik de eerste maand maar even met dit ding, ik ben er nu toch mee begonnen en overstappen naar een andere geeft voor deze cyclus toch alleen maar verwarring.

Overigens heb ik vanochtend eerst even rechtop gezeten en toen lagen beide oren veel dichter bij elkaar: 36,5 en 36,6... dat ziet er al een stuk betrouwbaarder uit

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Digitale oorthermometers zijngewoon minder betrouwbaar. Het luister namelijk heel nauw hoe je hem in je oor brengt! Een kleine afwijking geeft ook meteen een afwijking in de temperatuur.
    Zowiezo mag je niet tempen in het oor waarop je hebt gelegen, dat zal altijd hoger aangeven.
    Ik heb hem zelf ook gebruikt, maar als ik drie keer tempte kreeg ik drie verschillende uitslagen.
    Ik werk zelf als verpleegkundige, en op het werk hebben we een oorthermeter. Maar die zijn een stuk nauwkeuriger als die voor thuis. Maar ook op het werk vind ik ze niet erg betrouwbaar.
    Dus meid, ons advies: rectaal tempen. Bij het KV heb je voor niet al te veel een goede thermometer.
    Succes!

7. lindaaatje

lindaaatje Actief lid

17 aug 2009
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks meiden! Ik hoop dat het bij jullie snel raak mag zijn!
    En Nbroen: geniet ervan!

Deel Deze Pagina