Zetpil

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MvYenE, Feb 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo!

Mijn dochter van 6 maanden is sinds zat.avond ziek. Gister had ze hoge koorts, 40.3 dus toen heb ik besloten de HAP te bellen. Daar geweest en het was allemaal 'goed'. Het is een flinke verkoudheid of eventueel een luchtweginfectie. Omdat ze 2 weken geleden vermoedelijk lichte RS heeft gehad heb ik de Ventolin nog in huis en die mochten we gewoon geven.

Vannacht heeft ze best goed geslapen en vanmorgen werd ze wakker met 38.5 (had gister nog geen zetpil gegeven) en dit liep weer op tot 40.1 vanmiddag om 13uur. Toen heb ik haar toch maar een zetpil gegeven en net weer getempt omdat ze nog best heet aanvoelt. En haar temp is nog 39.2!

Die zetpil moet toch nu gaan werken of niet? 2.5uur na toediening?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik denk wel dat de zetpil werkt, er is bijna een graad van de temp af. Zo'n zetpil is ook geen wondermiddel. Een graad eraf was hier ook normaal.

Dat oplopen over de dag is normaal, vaak is eind van de middag/avond de temperatuur het hoogst.

Als ze nou morgenochtend weer koorts heeft (38+), zou ik even je eigen huisarts bellen. Of als de koorts weer zo hoog oploopt toch de hap nog eens bellen straks..

3. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat rot voor jou en je kindje!! wens je beterschap...
    en een dokter kan ook weinig doen aan hoge koorts... er zit niks anders op dan laten uitzieken en goed in de gaten houden dat ze genoeg drinkt en natte luiers heeft...
    een zetpil wil weleens helpen de koorts iets te doen laten zakken en de pijntjes weg te halen zodat ze kan slapen... ik zou haar ook niet te warm kleden als ze koorts heeft...

wij hebben dat pas nog gehad dat allebei onze meiden hoge koorts hadden en het enige wat ze zeggen bij de huisartsenpost is als ze blijven drinken dan is het goed!! verder moeten ze uitzieken en veel slapen...

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Dankje voor jullie reacties, ik dacht dat de koorts meer zou/moest zakken met een zetpil.

Het drinken/eten/plassen/poepen doet ze gelukkig nog goed dus daarover ook geen zorgen gelukkig :)
    Ze ligt alleen wel erg rustig in de box te liggen maarja wat wil je als je je niet lekker voelt he.

Share This Page