Net bevallen en alweer kriebels?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dielle, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben 5 weken geleden bevallen van onze 4e. Heb een fijne zwangerschap gehad en een snelle thuisbevalling.

    Ik heb heel erg het gevoel/kriebels dat ik graag nog een 5e wil. (Niet nu meteen uiteraard!, eerst ontzwangeren)
    Maar zijn deze gevoelens niet de hormonen die nog opspelen??

    Mijn andere kids zijn 11, 9 en 7 jaar. Voor de jongste die nu 5 weken is, zou het leuk zijn als hij kan opgroeien met een kindje wat weinig scheelt kwa leeftijd. Mijn anders 3 hebben straks hele andere interesses dan mee naar de speeltuin, met blokken spelen enz.

    Natuurlijk zijn er meer dingen waar je naar moet kijken maar dat zit wel goed (financieel, auto, slaapkamers enz)

    Heb moeite om mijn zwangerschapskleding weg te doen en de kleinste maatjes 50 alweer weg te leggen/af te geven.

    Miss zijn het gewoon nog de hormonen...we gaan het zien :p:D
     
  2. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ik herken het wel, na de bevalling van mn dochtertje ging het maar niet weg die kriebels en zijn we er vrij snel voor gegaan. Bij mn zoontje had ik ook die kriebels, terwijl ik wist dat het beter was van niet, en nu alle hormonen weer een beetje afnemen nemen de kriebels ook af en vind ik het wel even goed zo. Even genieten van de 2 kleintjes, ze zijn al zo snel groot ;)
     
    Dielle vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dit wat jij beschrijft had ik precies ook, meteen na mijn laatste bevalling, onze derde. Ze is nu 18 maand en Inmiddels hopen we op een vierde, dat nog niet echt lukken wil met mijn cyclus die raar doet door borstvoeding. Maar ik hoop echt dat ik na een vierde geen baby kriebels meer krijg haha. Mijn man wil echt geen 5e meer. Snap het van jou wel hoor, dat je kleintje dan ook een broertje of zusje heeft van een beetje de zelfde leeftijd. Of het van de hormonen komt durf ik je niet te zeggen, hoor dat wel vaak om mij heen.
     
    Dielle vindt dit leuk.
  4. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Of mijn man openstaat voor een 5e geen idee. Wil sowieso 6 mnd wachten en ontzwangeren en kijken of het gevoel blijft...

    Mijn leeftijd speelt ook mee (37) dus als we voor een 5e zouden gaan, wil ik ook weer geen jaar wachten.
     
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Snap ik. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid wanneer je ontzwangerd bent. Die hormonen zullen ook een rol spelen. Mijn man hoopt hier op een klein leeftijds verschil tusssn de derde en vierde, omdat de oudere twee wat ouder zijn en veel aan elkaar hebben.
     
    Dielle vindt dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Het zullen vast je hormonen zijn, maar ik snap je heel goed.
    Bij mij zal het altijd een beetje blijven kriebelen vrees ik. Ik weet/voel ook dat als er bij ons een nr 5 komt, een nr 6 ook welkom zal zijn. En hier is het echt goed zo met 4. Zeg ik met mijn verstand. :p

    Maar als jij en je man er over een half jaar hetzelfde over denken, wat houd je dan tegen? Gaaf toch? Ik zou het wel weten :roflmao:
     
    Dielle vindt dit leuk.
  7. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ken dit gevoel zo niet. Had echt na de 3e, ik ben klaar, maar het ging toch weer kriebelen na zoveel jaar.

    Nu ben ik net bevallen en heb al gedachtes voor een 5e..
    Mijn andere 3 kinderen hebben altijd zoveel gespeeld met elkaar. En nu nog steeds.
    De gedachte dat nr 4 dat straks niet heeft vind ik beetje sneu.
    Want als de jongste 5 jaar wordt, zitten de andere 3 al op de middelbare school. Die hebben andere interesses en bezigheden.

    Mijn gevoel roept jaaaaaa, maar mijn verstand weet het nog niet haha.
    Daarom ga ik het rustig een half jaar aankijken of het gevoel weggaat.
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  8. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #8 Sylva, 22 jan 2019
    Laatst bewerkt: 22 jan 2019
    Heel herkenbaar hoor! ;) En ja het zullen vast de hormonen zijn, maar dat hoeft niet! :p

    Ik had zes weken na de bevalling ook al weer kriebels en die kriebels zijn nog steeds niet weg. Sterker nog, ze zijn heftiger dan in het begin. Ik vind zwanger zijn zo mooi en fantastisch om mee te maken. Daarbij geniet ik zo van m'n dochtertje, mama zijn is echt zo mooi! :D Zou het zo leuk vinden als ze een broertje of zusje krijgt! ❤️ Ik hoop op een niet al te groot leeftijdsverschil en daarom besloten om er volgend jaar weer voor gaan. Ik kan echt niet wachten :oops: Mja keizersnede gehad dus ik moet een jaar wachten en we gaan een drukke periode tegemoet dus het is voor nu niet verstandig. Ga gewoon de maanden aftellen :roflmao: En natuurlijk heel erg genieten van m'n kleine meisje!
     
    Dielle vindt dit leuk.
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik heb hier botsende karakters, met name de oudste 2 zitten elkaar meer in de weg dan dat ze wat aan elkaar hebben.
    Dus als het de enige reden is zou ik dat geen reden vinden om nog een kindje op de wereld te zetten.
    Je jongste zal ook zijn eigen vriendjes krijgen straks.
    Maar als er nog wel een wens is vanuit jullie en dan de bonus is dat ze samen opgroeien en evt met elkaar kunnen spelen is dat mooi toch?
    Je hebt nog even :)
     
    Leraje en Dielle vinden dit leuk.
  10. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Tis uiteraard niet DE reden nee maar het speelt wel mee.
    Of de wens er echt is of de hormonen, daarom neem ik rustig die 6 maanden de tijd om te kijken wat we willen.
    Mijn man moet ook nog willen. Heb het er nog niet serieus over gehad.
     
  11. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Oh herkenbaar! Na ons dochtertje wilden we het liefst zo snel mogelijk weer een kindje maar we hebben 9 maanden gewacht met weer proberen. 9 maanden op, 9 maanden af zeggen ze toch? Dit x na 1 maand zwanger.
    Nu is ons zoontje bijna 3 maanden en kan ik weer alleen maar denken aan nog een kindje.
    Heb het onderwerp nog maar even niet aangesneden bij mijn man haha!
    Lijkt me fantastisch om nog een kleintje te hebben❤️ Aan de andere kant, als ik nu na 9 maanden weer zwanger zou worden zit er maar 3 jaar tussen alle3 de kindjes. Sowieso dan heel snel de zwangerschappen gehad, kan ik dan optimaal genieten? en een 4e gaat misschien nooit komen, als t aan mijn man ligt dan. En dan is de oudste dus nog niet op school als de derde zou komen. Best druk lijkt me dat dan weer wel. Dilemma’s dilemma’s!

    Zou dit ooit overgaan überhaupt?
     
    Dielle vindt dit leuk.
  12. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja ik zit ook met de vraag kan ik dan nog wel optimaal genieten.
    Ik weet dat het met 2 (of 3) kleintjes heel druk kan zijn omdat ik het natuurlijk al heb mogen ervaren.
    Dus dat zit ook nog in mijn hoofd.
     
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    Heel herkenbaar. Vooral na de geboorte van de eerste. Na de geboorte van de 2e zei ik dat ze niet weer zo kort op elkaar wou en er zit 1 maand meer tussen. En nadat de 3e geboren was begonnen we pas over een 4e, maar dan pas als de oudste 2 naar school waren. Nou, als de 4e geboren wordt zit in ieder geval de oudste op school.

    Ik wil mij laten steriliseren tijdens een geplande ks en ik denk ook echt dat ik daarna een soort van rouw krijg, omdat er dan definitief geen kindje meer bij kan komen. Maar wij willen na dit kindje echt niet nog een kindje. Het is goed zo.
     
    Dielle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina