Waaaaaaaaaaat? haha dat zou even flink wennen zijn als je verwacht een meisje te krijgen en er komt opeens een jongen uit. Wat raar zou dat zijn geweest. Moest je niet echt wennen? En had je ook nog kleertjes er tussen zitten die niet roze waren? Had je iedereen verteld dat het een meisje was? Tjee ik dat het van die verhalen waren die je via via hoort maar niet echt gebeurd. Wist je echoscopist het zeker of twijfelde die al? Ik neem aan dat je inmiddels gewend bent en voor de volgende als het een meisje is heb je inderdaad genoeg spul in huis
Ook niet slim van de verkoopster om je er op te attenderen dat je vaak komt haha. En Maaike... welkom! ook een leuke naam trouwens. Ik heb ook die dingen van matcare liggen maar ik vind ze maar onhandig ik ga maar weer shoppen voor die dure met die smiley's. Dat is wel handig voor een blondje
Gaby, hahaha ik ben ook blond hoor Ik heb het geluk bij die testen van Matcare dat ik heel duidelijk piek waar kan nemen. Dan is ie van ene op andere dag stuk vetter dan controlelijn. Schijnt niet bij iedereen zo goed te werken. Die smiley's lijken me ook wel wat Zijn die stuk duurder? Tja beetje apart van die verkoopster. Ik zit dan ook zo in elkaar dat ik de volgende keer me bijna een beetje schaam als ik er weer kom. Net of ik alleen maar shop of zo hahaha Maar de kleding is te leuk (en goed betaalbaar). Joyce, ik vind het wel een mop hoor. Je hoort het inderdaad niet vaak dat ze het echt verkeerd hebben. Wij liepen er wel constant geintjes over te maken omdat ik zelf altijd al enorm roze ben, iedereen ook dacht dat ik een meisje kreeg en ook heel veel roze kocht. Heb aan de echoscopiste gevraagd of ze percentage zekerheid kon geven dat het meisje werd. Toen zei ze dat het bijna zeker was, 95%, meer procent gaf ze nooit aan iemand Lijkt me echt heel bijzonder als je bevallen bent en het is ineens een jongen. Kan me goed voorstellen dat je dan in praten erover ook nog even moet omschakelen haha. x Sophie
Lijkt me wel lachen dat de eerste kleertjes voor je zoon wel eens een roze jurk kon zijn moet je later vast met hem om lachen! Ik wilde heel graag een meisje maar ja dan zie je niks hangen op de echo iedereen maar zeggen het is een meid maar ja als je een slangetje ziet hangen dan twijfel je niet dat het een jongen is maar een meid ja ....ze zeggen wel drie streepjes dat zijn de schaamlipjes maar ja het kan voor mijn idee ook een klein pieleke zijn .... gelukkig een meid eruit maar heb het kamertje wel neutraal gehouden . Nu lekker een knl roze rolgordijn en hopla een meiden kamer de rest is lime en turqoise schrijf je dat zo? Heel gezellig ! Och dames het is zo leuk kleertjes shoppen ik kan het ook niet laten en wil al die hebbe dingetjes hebben zo erg ben nu aan het kijken voor een draagdoek lijkt me heel leuk maar of het fijn is ? effe passen maar!
Draagdoeken zijn zeker fijn! Je moet alleen goed opletten wat voor eentje er neemt. Er zijn er nl speciale, extra zachte/flexibele, alleen bedoeld voor pasgeborenen, maar ook steverige voor oudere kinderen. Je hebt (relatief) goedkope (die vaak wel weer snel hun vorm verliezen) en (relatief) dure. Je hebt korte doeken (makkelijk te knopen, maar maar weinig draagvarianten mogelijk) en lange (onhandiger te knopen, maar wel weer meer draagvarianten mogelijk, dus ook voor oudere kinderen goed te gebruiken). Ook schaadt het zeker niet een 'knoopcursus' te volgen, zodat je vanaf het begin gelijk goed kan knopen en niet eerst een paar maanden zelf loopt aan te rommelen en een hekel krijgt aan het knopen ('want het lukt toch niet'). Ikzelf heb een relatief dure (krap over de 100 euro), achteraf gezien hadden we dezelfde lengte (lange) en qualiteit ook voor de helft van de preis (ander merk) kunnen krijgen, maar het is en blijft een goede investering! Heb ons zoontje er in het begin dagelijks in gedragen (ook in huis), op m'n buik en later (vanaf ca 6 maanden) vooral bij het uitlaten van de hond. Daarna heb ik hem een poos niet gebruikt (zoontje is relatief klein en kreeg het knopen op de rug niet alleen voor elkaar met hem). Ons zoontje is inmiddels 19 maanden, sinds hij goed kan staan (ca 15 maanden) ben ik weer begonnen met het op de rug dragen en nu gaat het super! We hebben ook een rugstoeltje (voor papa 8) ) en hoewel hij daar graag in zit, zit hij net zo graag in de draagdoek! Een heel verhaal geworden , maar ben er dan ook zelf uiterst tevreden over en gun elke moeder en kind het speciale gevoel van zo dragen/gedragen worden! Bovendien gaat het knopen, als je het eenmaal onder de knie hebt, heel vlot en is het zitten/liggen in een draagdoek vele malen beter voor (de heupjes van) het kind dan het 'hangen' in zo'n buikdrager. En ook spaart een draagdoek de drager rugklachten, door betere verdeling van het gewicht. Veel mensen weten dit soort dingen alleen helaas niet en kiezen dan voor een buikdrager, omdat je die 'lekker makkelijk kunt omhangen'...
Hoihoi, Ik heb ook een draagdoek, tricot slen, en ik ben er helemaal wild van! Het is echt heel fijn en je kunt je kindje er op heel veel manieren indoen. Ook zit je kindje heel strak/ dicht tegen je aan waardoor je het gewicht niet voelt. Ik vond het ook super handig en compact, de eerste maanden heb ik zelfs de kinderwagen nauwelijks gebruikt.... PS in het begin vond ik het wel een heel gedoe met knopen maar de vroedvrouw in het ziekenhuis heeft precies voorgedaan hoe ik het moest doen. Als je het eenmaal doorhebt is het geweldig! Veel succes met je keuze!
Morge meiden, Nou Joyce ik blijf het een geweldige grap vinden hoor. Met roze kleertjes naar het ziekenhuis en dan vol verbazing. Hier is uw zoon... en daarna in roze kleertjes naar huis. Gelukkig hoopte je wel voor een zoon anders zou het zo kunnen tegen vallen. Ik dacht (zonder enige bewijs zoals een echo) alleen dat ik een dochter zou krijgen en ik kreeg een zoon. Dat vond ik al omschakelen. Sophie van matecare had ik geen positieve test maar met die smiley wel. Helaas zijn we allemaal een beetje ziekies. Grote man naar werk want zijn hele team is afwezig. Ik zit hier te hoesten en te proesten achter het scherm. De kleine had zelf een loopneusje waar bloed in zat. Hij is de hele nacht om de 10 minuten wakker geworden. Gelukkig was grote man zo lief om de zorg op zich te nemen tot 7 uur. Dus ik heb kunnen bijslapen (met herrie op de achtergrond natuurlijk). Maar ik voel mij nu slap. lekkere ziekenboeg dus. De kleine is heel huilerig maar ja dat komt vast door het weinige slapen van afgelopen nacht. Ik heb hem net in zijn bedje gelegd. Lammetje, ik heb de draagdoek alleen de eerste maanden gebruikt tot hij groot genoeg was voor zijn draagzak. Dat was voor mij ideaal. En nu hij groter is en sterker vindt hij het helemaal leuk want nu mag hij met zijn gezichtje naar voren. Dus lekker om zich heen kijken wanneer we lopen. Voor tips over draagdoeken moet je dus maar af gaan op de andere dames. Female, wat een lekker kereltje heb je. Weet jij nog wanneer hij zijn bruine ogen kreeg want zo te zien is jouw man ook buitenlands. Ik hoop dat mijn zoon zijn ogen licht blijven maar ik zie steeds meer bruine tintjes erin. Hij heeft niet mijn superblauwe ogen. Ik ben nieuwsgierig of ze nu op deze leeftijd nog bruin kunnen worden. Nou fijne dag allemaal. Ik ga veel bankhangen en ik bed liggen. Oef helemaal geen fut. Dat wordt nog wat als ik man vent vavonavond moet bespringen (tja positieve ovu test) haha Liefs,Gaby
Hoi Pregnantlady Dankjewel! Kynan had in het begin al heel donkerblauwe ogen, maar werden best snel bruin. Paar weken denk ik? Weet het niet meer precies... Mijn man is half-indonisisch. Leuk zeg, zo licht blauw! Ben benieuwd, het kan wel hoor dat dat zo blijft!
Bedankt meiden voor de tips ik ga zo kijken en kopen natuurlijk! ik kan niet wachten om vanmiddag te showen op school ha ha ik vind het wel super hip zon draagdoek heb op internet bij doekentheek filmpjes gezien hoe te knopen pies of koekie om zelf te doen lijkt me. maar ja in de praktijk...........
haha lammetje ja idd dat weet ik nog van me jongste dochter 3 streepjes dus een meisje en bij me zoontje zag je ook wel iets maar zag er toch iets anders uit maar ging ervan uit dat de gyn en het echobureau het wel goed zouden hebben hihi ik vond het echt super erg daty ik alleen maar roze kleertjes bij me had me man is de volgende dag ook snel naar zeeman gegaan om wat blauwe kleertjes te halen en in het ziekenhuis hadden ze hem eerst een wit mutsje opgedaan (lag toen in warmte ding soort open couveuse) en later een blauwe en als ie groot is kan ie de film opname s zien haha. veel plezier met shoppen straks lammetje ben er nu wel helemaal aan gewent dat ik toch echt een jochie heb hihi maar dat moment dat we het te horen kregen vergeten we nooit meer heel bijzonder en toch ook wel schokkend me man zei gisteren weet je nog wat je zei toen je het hoorde en ik nee volgens mij heb ik alleen maar gehuild maar bleek dat ik schreeuwde jaaaa ik heb je een zoon gegeven haha kan me dat stukje dus niet herinneren ik voel me vandaag niet zo geweldig beetje weeeig maar ja we gaan gewoon door hoef gelukkig niet veel meer te doen hier en mannetje kookt vanavond gaby heel veel beterschap meis en doe lekker rustig aan misschien voel jeje vanavond weer wat beter. misschien een tip als wij ons grieperig voelen nemen we voor we s avonds naar bed gaan citrosan dat is een hete citroen drank dan zweet je alles uit hier werkt dat goed. groetjes joyce
Allereerst, beterschap! En wat een lieve vent heb je zeg, dat hij 's nachts voor de kleine heeft gezorgd, ondanks dat ie toch moet gaan werken! De mijne zou zoiets noooit doen... Wist je overigens dat het 'verkeerd om' dragen van een kind (dus met het gezicht van je af) in zowel buikdrager als draagdoek een blijvende holle rug (en rugklachten) kan veroorzaken bij je kind? Niet om je te laten schrikken, maar misschien goed om in je achterhoofd te houden en het 'verkeerd om' dragen zo veel mogelijk te beperken... O Wat betreft de kleur van ogen: ikzelf heb hele helder (licht) blauwe ogen, mijn man echt bruine. Bij ons zoontje heb ik tot een maand of 8-9 de hoop gehad op hele blauwe ogen, daarna zag je er steeds meer bruin in komen. Pas met ca 12 maanden heeft hij zijn definitieve kleur gekregen: rondom de pupil hardstikke bruin, maar het buitenste randje behoorlijk blauw. Het hangt er bij hem dus heel erg vanaf hoe groot/klein zijn pupillen zijn en hoe het licht erop valt, welke kleur je (vooral) ziet.
Hai meiden, Bedankt voor jullie beterschapswensen. Mijn ventje is net eerder van werk terug gekomen om wat medicijnen voor moi en de beeb te halen. Hij zorgt goed voor ons. De kleine is al 2 uur aan het tukken. Dat doet hij normaal gesproken nooit dus elke keer checken bij hem maar alles is ok. Hij hoest voor het eerst niet tijdens het slapen vandaar dat hij waarschijnlijk langer tukt. Mooi want van slapen genees je ook. Iuno, wel mooi toch een bruin midden en een buitenrandje blauw. Orgineel. We moeten met de kleine maar afwachten wat voor een kleur ogen hij krijgt. Lijkt mij mooi pappa's latino huidskleur met blauwe ogen en donkere krullen De kleine is pas 1 keer met zijn gezichtje naar voren in de draagzak geweest voor een uurtjes of zo. Hij vond het geweldig maar ik had ookal zoiets van dat kan nooit goed zijn om vaak te doen. Maar wachten tot hij echt zelf kan zitten en dan zo'n leuke rugdrager kopen. Maar die draagzak ik voor mij wel handig door de weeks als ik even een boodschapje moet halen. Dan hoef ik niet de kinderwagen de trap af te slepen voor een boodschapje van een half uurtje. Joyce zou leuk zijn als je reactie op video stond toen je zag dat het een jongen was. Geweldige reactie van je. Hmm mannetje is met boodschapjes thuis. Ik ga hem even knuffelen. Liefs,Gaby
Hoi meiden, Lammetje, wij hebben de minimonkey. Was in Spanje (drie maanden oud) erg leuk en handig. De draagzak konden we niet gebruiken. Had er een keer mee proefgedraaid in huis. Ze had een aangeboren bobbeltje bij haar billetjes die er niet hoorde en door draagdoek werd het opgezet en rood (teveel druk op). Aantal keer bij kinderarts, kinderchirurg en kindergynaecoloog geweest en uiteindelijk heeft de laatste het onder narcose verwijderd. Gaby, bedoel je dat je vandaag een positieve test hebt Wat vreemd heh dat Matcare bij jou en aantal anderen niet positief pakt. Snap ik eigenlijk niks van. Volgens mij schreef Marloes paar pagina's terug dat ze met cb geen positieve krijgt Als je vandaag positieve test hebt, hoop ik dat je man je ook die medicijnen kan geven en jij fit genoeg bent. Veel plezier dan Of mag je deze maand nog niet voor echt zeg maar, ben het even kwijt. Hoop het wel! Heel veel beterschap voor allemaal, zo vervelend dat ziek zijn. Hier ook ziekenboeg, met name m'n man. Al gaat hij gewoon door met werken en is hij net weer naar z'n tuinhuisje vertrokken. Ik heb alleen wat keelpijn. Sophie nog steeds snotterdesnotter. Lief dat je man zo goed zorgt. Ben blij dat ik ook zo'n schat heb. Ogen: die van Sophie zijn een grote mysterie. Mijn man is heel donker met bruine en beetje groene ogen en ik blond haar, blauwe ogen. Sophie heeft nu blauw, bruin, groen en grijs in haar ogen. Weet nog niet wat het definitief wordt. Denk zoals m'n man of iets grijs/groener. Lammetje, hahahahaha ik dacht wat staat er nou 'pies of koekie'. Moest het paar keer lezen toen ik 'm doorhad (ben beetje moe, zal het wel aan liggen hahahaha). Ja de show steel je wel dan. Joyce, Leuk dat je man het nog weet. Mannetje die kookt....wat zijn die mannen toch top hey. Rustig aan! Iuno, wat grappig, Sophie heeft nu ook een blauw randje! Vraag me af of dat blijft. Heel blauw lijkt me ook heeeeel erg mooi, maar dat is voor Sophie niet weggelegd. Gaby, wauw *smelt smelt* dat klinkt als een hele mooie combi. Koppelen? xx Sophie
goeiemiddag, wat een rust hier hoe is het met jullie allemaal? hier wel goed morgen krijg ik de ovu testen binnen had wat fout gedaan met bestellen hmz maar dat is inmiddels rechtgezet vanaf welke dag zou ik kunnen beginnen met die ovu testen heb er 10 zitten ook 2 zw testen bij ik ga nog even lekker een uurtje liggen voel me bleagh. groetjes joyce
Hallo, wij willen ook redelijk snel een 2e kindje En ik mis het zwanger zijn nu ook, 't is zo'n speciaal gevoel... Maar omdat ik een KS heb gehad hebben we besloten tot begin volgend jaar...(blegh wat klinkt dat ver weg :sad: ) Dus ik ben bang dat ik dan pas met jullie mee kan kletsen.(nou ja, jullie moeten tegen dan natuurlijk wel allemaal zwanger zijn! ) Wou maar effe zeggen dat het gevoel heeeeeeeeeel herkenbaar is! Grts Lucia xxx
hoi lucia ik heb 2 kindjes via een keizersnee gehad en op nacontrole bij de gyn heb ik gevraagd of ik nog wel zwanger mocht raken en van hem mocht het nog max 2x maar als we zwanger raken word het hoogstwaarschijnlijk wel de laatste x en word het zo wie zo een geplande keizersnee wat de gyn wel zei was dat het beter was om een half jaar tot een jaar te wachten en ik ben het half jaar gepasseerd haha dus we gaan ervoor groetjes joyce
nou dames de tricot slen gekocht heel leuk kleine slaapt heerlijk zit af en toe wel een beetje met mezelf in de knoop maar via internet wat tips dus gaat goed ! Alleen een liggende houding zit ze zo in elkaar weet niet of dat wel zo prettig voor haar is... Welkom lucia klets maar gezellig mee hoe meer meiden hoe meer vreugt!
Hoi meiden, Hier is de hele family nog steeds zwaar verkouden. Wonder boven wonder slaapt Sophie redelijk 's nachts. Dus hebben al twee nachten uur of negen geslapen. Heerlijk! Joyce, bij de gebruiksaanwijzing staat als het goed is per aantal dagen cyclus wat de beste dag is om te beginnen. Succes! Welkom Lucia! Lammetje, wat leuk dat ie goed bevalt Door temp. en ovutesten weet ik nu zo goed als zeker dat ik afgelopen maandag eisprong had. Nu afwachten... x Sophie
...ik lees wel mee hoor... ben er nog steeds, haha, maar ff beetje druk en een kleine zieke man hier. klusperiode van ronde 2 gaat zo van start. Ik heb trouwens zo'n mini monkey... 2 keer geprobeerd en ik vond het niks