net bevallen en weer kriebels voor een baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lammetje, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    alle meiden heel veel plezier dit weekend en succes met klussen ik geniet nog lekker van mijn kleine roze wolkje van een dochter en ben van plan lekker te gaan wandelen met mijn doekkie!
    Het gaat hopelijk snel lekker zomer weer worden genieten met onze spruitjes lekker in een pamper rond hobbelen schitterend!

Gelukkig gaat het al beter met de zieken en helaas voor de ongesteldheid dames ik ga deze ronde weer voor jullie duimen hoor en ben zo benieuwd naar de dames die de laatste weken in gaan tromgerofffel hou me op de hoogte voor een evt test vind het zo spannend mee genieten met de kriebels vol verwachting klopt mijn hart (en hopelijk snel ook mijn buik vol verwachting ha ha )

2. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ik had niet zoveel gelezen/gehoord tijdens mijn 1e zwangerschap en ben ook niet overdreven bang of bezorgd geweest (iig niet meer dan de meeste vrouwen die voor het eerst zwanger zijn ;) ). Zelfs toen ik met 34 weken accuut naar het ziekenhuis moest i.v.m. dikke benen (kleine bleek op m'n beenaders te drukken :evil: ), was ik geen moment bang voor de zwangerschap of de kleine. Pas bij de extra controle echo met bijna 35 weken, kreeg ik opeens het benauwde gevoel dat ons kindje een 'spleet' zou hebben, ondanks dat er niets op de echo te zien was (had wel vlak ervoor heel toevallig een artikel over schisis (lip-, kaak-, gehemeltespleet) gelezen). Een paar minuten later braken m'n vliezen spontaan en ca 12 uur later kwam ons zoontje al ter wereld... mèt een spleet in z'n zachte gehemelte...

Geen idee hoe het allemaal precies gaat lopen bij een volgende zwangerschap, maar heb wel besloten me ook dàn zo min mogelijk zorgen te maken. Zolang er geen duidelijke tekenen van evt. problemen zijn, kun je er toch niets aan doen en zèlfs als je een goede zwangerschap hebt (wat ik de vorige keer had, ook nauwelijks last van de bekende kwaaltjes), is dat ook geen garantie dat alles 'volgens het boekje' zal blijven lopen.

3. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Lammetje, lekker aan de wandel? :p

Iuno, wat bijzonder dat je voorgevoel klopte.
    Hoe is het nu als ik vragen mag? (Heb er niet veel verstand van eerlijk gezegd, bijvoorbeeld wat er evt. aan gedaan wordt).

Iedereen gezellig weekend!
    Wij hebben net een wandelingetje gemaakt en zo een babyverjaardag.

x Sophie

4. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Geeft niet hoor, dat je er niet veel verstand van hebt! Wens eigenlijk niemand toe er (veel) verstand van te hebben! ;)
    (want dat betekent dat jezelf of iemand uit je naaste omgeving er door betroffen is)

Was eigenlijk heel stom. Ik was de week vóór de bevalling accuut in het ziekenhuis opgenomen, i.v.m. dikke benen. Het bleek dus - gelukkig - geen trombose, maar wèl bleek ik te weinig bloedplaatjes te hebben (dacht achteraf gelezen te hebben dat dat een mogelijk kenmerk van (beginnende) zwangerschapsvergifting kan zijn). Vrijdags mocht ik naar, omdat het aantal bloedplaatjes stabiel was en bleef, maar moest wel zaterdags en 's maandags terug komen voor bloedonderzoek. 's Zaterdags bleken de plaatjes alweer meer te zijn. Moest wel speciale (trombose?) 'kousen' kopen, tegen m'n nog steeds licht gezwollen benen. Heb toen ergens een tijdschrift voor aanstaande en 'verse' ouders meegenomen, waar dus een artikel over schisis in bleek te staan.
    's Maandags nog eens bloed laten prikken en extra echo van de baby gehad (voor de zekerheid) en toen ik dat 'frummelmondje' zag, kreeg ik dus de schrik. Hoewel ik wìst dat zo'n 'gefrummeld' mondje hardstikke normaal is bij een ongeborene, wist ik tòch zeker dat ons kindje met een spleet geboren zou worden. En dit bleek dus te kloppen: waar het harde gehemelte over gaat in het zachte, begon de spleet en vormde een 'v' richting huig (die dus ook gespleten was). Van buiten is en was er echter - gelukkig! - helemaal niets van te zien.
    Met 10 maanden is de opening operatief gesloten en heeft ons zoontje buisjes gekregen (door opening ook geen goede drukverdeling in het hoofd). Wij hebben heel veel mazzel gehad, dat hij nauwelijks last heeft gehad van de OP en de wonden (maken 2 sneetjes aan de zijkant, om meer ruimte te krijgen het midden aan elkaar te naaien) en ook niet van z'n oren/buisjes (ééntje is er inmiddels alweer uitgehaald, de andere mag als het goed is deze/volgende maand eruit).

Verder gaat dus vooral het eten en drinken sinds de OP stukken beter :D , maar ook is hij na vrij snel na de OP begonnen met zich op te trekken en met kruipen (spleet beïnvloed ook het evenwichtsorgaan).
    Nu moeten we dit jaar alleen nog elke 3 maanden ter controle naar de KNO en tot ca z'n 18e 1x per jaar naar de kaakchirurg. Met 3 jaar zal ook bekeken worden of hij nog logopedie nodig heeft, maar naar zoals hij nu brabbelt en woordjes zegt, denk ik dat hij geen of maar weinig logopedie nodig zal hebben...

Een heel verhaal :D , en dat voor de ena 'probleemlooste' vorm van een schisis, alleen een lipspleet heeft minder consequenties op de langere duur, een kaakspleet, of een combinatie van lip-, kaak-, en/of gehemeltespleet is natuurlijk weer (veel) gecompliceerder...

5. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Bij mij lag in het ziekenhuis wel een kindje met een open kaak en lip en dat was wel heel sneu vond het zo zielig het kleintje kon bijna niet drinken en moest een soort plaatje aan laten meten ook moesten ouders d hele dag het mondje schoon maken met een wattenstaafje helaas kreeg hij ook nog spruw zo zielig de moeder was ook zo verdrietig ook nog helemaal uitgescheurd totaal ruptuur met de bevalling dus was niet niks... :(
    Gelukkig had ik alleen een kindje wat onder de lamp moest ivm geel zien lekker met een zonnebril en pamper aan onder de lamp lekker zonnebanken... 8)
    Ook heeft romy aan elke voet 2 teentjes aan elkaar gegroeid ze is net een zeemeermin ha ha :D

Sophie inderdaad even lekker gewandeld op de nieuwbouwwijk hier effe spotten gezellig!
    Was ook een kindje geboren een jongen hij heette flip moest ik wel om lachen vind het wel grappig :)

ik had vanmorgen een kleine verhoging in mijn temperatuur de dag ervoor een klein dipje zou het zou het .......... morgen weet ik meer mijn temp stijgt meestal in een dag of 4 geleidelijk omhoog.
    Kan ik eindelijk volgende maand voor het eggie aan de klus! duimen maar!

Hoe is jullie weekend dames nog leuke plannen of leuke dingen gedaan?

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wat toevallig. Hier aan 1 voetje. En dan zit er ook nog een extra kootje aan 1 vast. Wordt maandag operatief verwijderd. Tenen blijven wel aan elkaar.

7. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Marloes, alvast veel sterkte voor maandag! Moet hij lang in het zkhs blijven?

Lammetje, hier blauwe duimen voor je :D

Iuno, fijn dat de operatie zo goed geholpen heeft.

x Sophie

8. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Toevallig marloes is het bij jou kleine ook de wijsteen en middelteen ha ha hoe zeg ik het anders je snap m wel...
    Het is puur cosmetisch en kan idd gewoon blijven zitten als het maar niet de grote teen is dan zit je met het evenwicht zei de kinderarts.. Lekker laten zitten onze zeemeerman en vrouw he marloes

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ja ook die 2 tenen! Hebben te goed ons best gedaan met klussen.. haha
    dat extra stukje moet eraf, omdat de andere grote teen krom gaat staan en hij er last van kan krijgen met schoenen...

dus ben erg benieuwd.

10. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Nou dames het is stil hier ...
    Heb helaas toch geen sprong gehad mijn temp weer gedaald dus was helaas blij met een dooie mus balen even afwachten dan maar helaas

11. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hai meiden,

Toch vond ik het triest om te zien afgelopen vrijdag op de 'kraamafdeling' dat die moeder zag dat haar zoontje een dubbele hazelip had. Ze was echt helemaal van slag. Op dat moment een domper op hun geluk. Natuurlijk zullen ze daarna harstikke blij zijn maar hun eerste reactie was dat niet.

Je hoopt gewoon op een supergezond kindje bij de geboorte want ze kunnen daarna nog van alles oplopen of krijgen.

Vooral die kleintjes je weet helemaal waar ze pijn hebben of wat in ze omgaat.

Iuno, goed te lezen dat het goed is afgelopen. Lijkt mij erg schrikken. Wat 'grappig' dat je al een voorgevoel had.

Marloes, succes met de operatie voor je kleine vent. Vooral jullie veel sterkte want dat doet je hart toch breken zo'n klein ventje in zo'n groot bed.

Lammetje jammer dat je temp. naar beneden is gegaan. Maar een dipje komt wel vaker voor heb ik overal gelezen. Succes.

Maar ok, iedereen een fijne zondag. Het is heerlijk weer. Wij voelen ons allemaal weer een beetje beter.

12. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Marloes veel succes morgen het komt allemaal goed meid het is heel rot van te voren maar die kleintjes zijn zo veerkrachtig vaak maak je je druk om niks makkelijk gezegd dan gedaan hoor ik weet het...
    Mijn zoon is met 6 weken geopereerd aan een liesbreuk ik had me toch de zenuwen voor de ok en toen hij de slaap uit had was er niks aan de hand hij was net als anders alleen met een klein ritsje in de buik

Toch wens ik jullie veel succes dikke knuf voor de zeemeerman! :)

Gaby alles goed thuis? Hoop dat iedereen weer een beetje beter is word wel tijd he ... :rolleyes:

13. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Lammetje, balen, maar hopelijk toch ineens heel snel een sprong!

Gaby, gelukkig voelen jullie je wat beter.

Marloes, nogmaals succes en sterkte morgen.
    Zoals Lammetje al zei...ze zijn erg veerkrachtig.
    Hier ook ervaring met operatie. Afgelopen februari is Sophie geopereerd. Ik was er bij toen ze onder narcose ging. Dat viel me allemaal erg mee ook al stribbelde ze tegen. Op uitslaapzaal even flink huilen, maar door snel pijnstillers in infuus was dat ook zo verholpen. En zo wonderlijk inderdaad...een paar uur later leek ze helemaal weer de oude. Vond ik heel bijzonder mee te maken.
    Ook van mij knuffels voor het kleine mannetje.

Enne...een dag na haar operatie testte ik positief ;)

x Sophie

14. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Gaby, brutale vraag misschien...heb je kans deze maand/cyclus zwanger te zijn?
    Ben benieuwd omdat jullie ziek waren. Hoop het in elk geval erg voor je. Dan ga ik heel hard voor je duimen.

Allemaal: Gelukkig schijnt de zon weer wat vaker. Goed voor de gezondheid en dus ook voor het zwanger worden :p

Sophie is vandaag alweer 7 maanden!

x Sophie

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dank je wel dames... komt allemaal goed he. Maak me er geen zorgen over.
    Sophie... zo snel een positieve test zal hier niet gaan haha...
    maar volgens mij deze maand wel een vroeger eitje.. kijk maar eens, jij tempt ook:

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wow en al weer 7 maanden! Gaat snel he...

17. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Marloes, het lijkt er inderdaad wel op! En ook eggwhite, zag ik dat goed? :p
    En...nog belangrijker, geklust als ik het goed zie ;)

Spannend! :D :p :D

Gelukkig ben je relaxed voor morgen. Vond 't wel humor, wij jou helemaal geruststellen en jij heel relaxed dat het wel goed komt. Wat natuurlijk ook zo is, maar bewonder je rust. Ik kon voor Sophie wel heel relaxed doen, maar van binnen....(heb er zelfs een topic over aangemaakt in febr. ).

x Sophie

18. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, niet normaal meer ;)

x Sophie

19. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Morge meiden,

Vandaag een spannende dag in huize Marloes. Laat je nog wat horen?

Tjeetje dat jullie kleintjes allemaal al een operatie hebben ondergaan.

Vandaag is onze kleine 5 maandjes oud. Stoer! Het is ookal een hele vent.

Ja Sophie er is wel een kans dat we zwanger zijn haha maar dat zal wel minimaal zijn met die ziektekiemen. Zou dat nog invloed hebben op de zaadjes en eitjes?
    We moeten nog maar even 10 dagen geduld hebben of minder want mijn ei was wel heel vroeg.

Ik ga weer 'lekker' aan het werk. Ja ik ben weer op kantoor. Ik ben weer voor 95% kippie.

20. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Ik zei van de week nog tegen mijn hubbie dat de tijd echt voorbij vliegt op het moment behalve dan als ik aan mijn cyclus denk ha ha .
    Echt de dagen gaan zo snel dat het haast niet bij te houden is pfff mijn meisje al 4 maanden hi hi het smurfje ...
    Ze is echt zo lief slaapt de laatste week super van half 8 tot 7 echt zon wondertje en dan ga ik om 7 s'ochtends kijken ligt ze heerlijk te genieten en te babbelen bigg smile ha mama jij hier!
    Begint ze met de beentjes te trappelen van plezier broek verschonen en dan moet ik snel zijn want dan ETEN!

Deel Deze Pagina