ja idd, wat is het rustig hier! en even voor lammetje en de andere dames die tegen de bevalling op kijken of een zware bevalling hebben gehad; hier mijn verhaal! Ik heb in de 37ste tot aan bevalling toe acupunctuur gedaan. Mijn man is acupuncturist en die heeft de behandeling voor zwangere vrouwen gedaan! Dat is 1keer in de week vanaf week 37 "prikken" op bepaalde punten ( niet in de buik hoor ) en door deze bepaalde naaldjes te zetten zorgt het ervoor dat de baarmoeder mond verweekt en zich klaar maakt voor de bevalling.Ook zorgen deze naalden ervoor dat de bevalling soepel en sneller verloopt. De ontsluiting stagneert niet en gaat door zodat de bevalling sneller verloopt! Nou ik kan je vertellen; het is ons eerste kindje en die bevallingen staan gemiddeld voor 14 uur maar ik was binnen 5 uur moeder! De verloskundige heeft de dag van de bevalling nog gevoeld of ik al ontsluiting had en ze vertelde mij dat de baarmoeder mond al goed verstreken was en dat ze al 2 cm kon voelen. Die nacht is het ook daadwerkelijk om 1 uur begonnen en ja hoor, meteen goede krachtige weeen. Toen de vk om half 3 kwam zat ik al op 4 a 5 cm en om 5 uur al op 10 cm! Ik vond het zeer prettig dat het niet stagneerde en dat het zo rap ging. Niet te snel natuurlijk maar die was echt te doen! Was ook zeer trots dat het zo goed en vlot was verlopen! Ik raad het iedereen aan, en in Duitsland wordt het zelfs standaard erbij gezegd in de 37ste week dat je acupunctuur kunt doen ( bij de vk zelf, die hebben vaak hun diploma voor zwangerschapsacupunctuur gehaald) En er zijn studies in Amerika geweest die het bewezen hebben dat de vrouwen met acupunctuur veel sneller en "makkelijker" bevielen als degene zonder. Naja het is een heeeeel lul verhaal geworden, maar ik wilde maar even aangeven dat als je er tegenop ziet dat er altijd "hulp alternatieven" zijn ! hihihi
@ Pina klinkt goed die acupunctuur! Hier ook een helse bevalling gehad van in totaal 2,5 uur Sommigen zullen denken van lekker snel enz, maar die 2,5 uur waren een grote hel...mja het feit dat we allemaal snel alweer voor een tweede gaan zegt alweer genoeg dat moeder natuur het echt laat verzachten (maar vergeten zal ik het nooit )
@ pina123: hihihi klinkt super jou verhaal, alleen maakt het bij mij niet zoveel uit jammer genoeg... Bij mij is de kans op complicaties sowieso 90% Maar denk wel als ik jou verhaal zo hoor, dat het voor andere zeker aan te raden is. Maar net wat lammetje zegt: het gaat hoe dan ook zeer doen hihihi Dus liever snel als over een paar jaar, heb ik het mooi allemaal achter de rug hihihi
@ Vanillivi: Een stortbevalling is inderdaad vaak net zo zwaar als een lange bevalling. Beide zijn ook best moeilijk te verwerken. Vriendin van me heeft ook een zeer snelle bevalling gehad en die heeft er ook best nog even mee gezeten. En vergeten? NOOIT NIET! hihihihihi
Ik ben druk aan het studeren, maar ben jullie niet vergeten hoor! Maar Lammetje, wat zie ik? Een temperatuur van 36,8? Dat is echt wel hoopgevend! Ik vlieg weer weg om een laatste alinea op papier te krijgen (ja, zo laat nog ), tot later meiden! En welterusten!
ik zit alweer met een fles in handen en onze kleine spruit.... 6 uur... bleech! Naja als ie straks maar weer lekker slaapt! dan kan ik dat ook! Ja het is echt heeeel raar want vlak na de bevalling zei ik tegen mijn man; pfff de volgende adopteren we wel! noit meer! hihihiii.... maar na een paar dagen weet je al niet eens meer hoe weeen voelen! stom he!
Goeiemorgen! @ lammetje wat super die tempverhoging! Hier nu ook ons mannetje de fles geven. En daarna kruip ik er ook nog eventjes in!
Hoi meiden, Hier ook goed nieuws de zwangerschapstest is eindelijk negatief! Dus het hcg na de miskraam is uit mijn lichaam. Ben nu benieuwd hoe mijn cyclus eruit gaat zien en wanneer mijn ei eraan komt...? @ lammetje super een temp verhoging goed nieuws. Ik ben ook veel bezig met het zwanger worden. Na de miskraam kan ik nergens anders meer aan denken. En de tijd van het wachten wanneer er weer een ei komt duurt een eeuwigheid!
Wilde eigenlijk even wachten op mijn vette kruis morgen maar inderdaad meiden nikita heeft het gezien ik heb een ei gehad! eeeeeeindelijk! is ook wel een heel leuk verhaal had eergister zoiets van ik doe een ovulatietestje even kijken weet niet waarom maar moest gewoon van mezelf ik de test neergelegd en beetje poetsen ed hubbie kijken nou hij is aardig donker bijna net zo donker hij is positief hoor maar er waren pas 5 van de 10 min verstreken en och dacht ik hij zal het wel weer verkeerd hebben gezien ik netjes na 10 inuten gekeken ja hoor hij is helemaal niet zo donker toch een beetje balen maar wel verwacht ik laat hem zien aan hubbie zegt hij je heb hem op de kop dommie toen ging ik aan mezelf twijfelen ik ren naar boven boekje pakken en ja hoor op de kop (blond) de test streep is gewoon 2 keer zo donker als de controle streep! ik natuurlijk een vreugde dans gedaan en hy 5 (Romy zat me aan te kijken mama spoort niet) dus dames ik had hem nu echt mega vet positief en ja de temp spreekt voor zich! dus dames dansjes en duimen hebben geholpen ik heb een ei! vroeg ik net aan hubbie en ben ik zwanger wat denk je ja zei hij ik zei hoeveel zitten erin zegt hij 3 ik zeg niet dollen hoeveel "ja 3" hmmm das wel heel veel he ha ha 2 ling lijkt me super ben wel benieuwd als we straks een echo hebben ha ha zou wel lol zij (heel even maar denk ik) als het er 3 zijn dus dames neem een taartje op mij dat mag gevierd worden!
LAMMETJE WAT GOED! DOE DE LAMMETJEDANS, DOE DE LAMMETJEDANS! En wat een leuke anekdote zeg. Aylin, wat fijn dat je test eindelijk weer negatief is! Ik zou mijn bevalling nooit willen vergeten. Het was zo bijzonder, ik zette mijn kind op de wereld! Zo voelde dat ook echt voor mij. Terwijl ik ook echt niet een makkelijke bevalling had. Maar wie wel? Pina: 6 uur is wel vroeg hoor, pffffff! Vanilli: Ik kan me goed voorstellen dat een stortbevalling ook niet fijn is! Ik bedoel: Je hebt geen aanloop naar de heftigste weeen, je hebt ze gewoon gelijk. Als je een lange bevalling hebt, heb je een aanloop. Alleen wel jammer dat je na 24 uur zo vermoeid bent en dan alsnog die heftigste weeen krijgt, en dat je de bevallingsdag zo weinig energie hebt voor je kleintje enz. Ik zou bij de tweede, als die me gegunt is, wel graag een snellere bevalling willen hebben. Zo'n 5 uurtjes lijkt me ideaal haha.
@ lammetje jaaaaaaaaaaaaaaaaaa meid ik ben helemaal happy voor jou! Eindelijk wordt het wachten beloond! Nu hopen dat het gelijk raak is! Wanneer is je nod? Dan pas ik het aan...Knuffel! @ Nikita ja die stortbevalling kan fijn zijn zo snel, maar je maakt idd geen endorfines aan en dan meteen weeenstorm en daarna vacuum, knip enz....mja ik heb het er weer voor over! @ Vrijheid hoe istie bij jou?
ha ha word nu al emo van jullie leuke poppetjes ben zo reuze blij! Top dames dat jullie zo mee leven! schreeuw het (bijna )van de daken ei ei ei eh geloof 24 okt nod maar ik ben een late innestelaar altijd ik doe er vaak 7 dagen over dus waarschijnlijk nod iets later dus maaruh maakt mij niet uit als de test maar posi is
Klussers Vrijheid - klussen voor 2e kindje - vanaf juni 2008 - 3e ronde - NOD : 7-8 oktober Daantje82 - klussen voor 2e kindje - vanaf augustus 2008 - 2e ronde - NOD:16 oktober Pina123 - klussen voor 2e kindje - vanaf jan/feb 2009 - 1e ronde - NOD:17 oktober Zuurtje - klussen voor 4e kindje - vanaf juli 2008 - 1e ronde - NOD : 23 oktober Lammetje - klussen voor 3e kindje - vanaf mei 2008 - 2e ronde - NOD : 24 oktober Vanillivi - klussen voor 2e kindje - vanaf juni 2008 - 5e ronde - NOD : 4 november Vermanen - klussen voor 2e kindje - vanaf augustus - 2e ronde - NOD : 8 november Neus - klussen voor 2e kindje - vanaf april 2008 - 5e ronde (na vmk) -NOD:12 november Aisca - klussen voor 2e kindje - vanaf augustus 2008 - 2e ronde - NOD : ? Suus1983 - klussen voor 2e kindje - vanaf september 2008 - 1e ronde - NOD : ? Aylin - klussen voor 2e kindje - vanaf septemberjuni 2008 - 1e ronde na ma - NOD: ? Wachtend op cyclus-klussers Marsab - klussen voor 2e kindje - vanaf juni/juli 2008 - Nog geen cyclus gehad - NOD : ? Mili - klussen voor 2e kindje - wacht op cyclus ivm bv- - e ronde - NOD : ? Willeke26 - klussen voor 2e kindje - wacht op cyclus - - e ronde - NOD : ? Al wel kriebels, maar geen klus Cristel1986 - klussen voor 3e kindje - ongeveer vanaf januari 2009 - e ronde - NOD : Mariska 1983 - klussen voor 4e kindje - ongeveer vanaf juni 2009 - e ronde - NOD : Doris - klussen voor 2e kindje - ongeveer vanaf juli 2009 - e ronde - NOD : MamaNona - klussen voor 3e kindje - ongeveer vanaf ? - e ronde - NOD : Kriebel-Break Nikita23 - klussen voor 2e kindje - vanaf juli 2008 - 2e ronde - Break: 2 maanden Anne5 - klussen voor 2e kindje - vanaf mei 2008 - 3e ronde - Break: Muis82 - klussen voor 2e kindje - wacht op cyclus ivm bv- - e ronde - Break : Verloren Kriebels Tearke - klussen voor 2e kindje - vanaf september - - e ronde - NOD :25 september? Lucia - klussen voor 2e kindje - vanaf september - 1e ronde - NOD : 30 september ZWANGER Iuno, Sophie, Pregnantlady, Sofieke, Dora, DutchAngel,Claartje79, Ramona82, Missym, Sylvia, Femmigje, Marlin, Lusie, Sab, Me2 & Marloes80 link voor het plaatje (zonder spaties) [IMG ]http://img235.imageshack.us/img235/2448/kriebeleb1.jpg[/IMG ] @ lammetje ik heb het veranderd! Zoooo spannend!