net bevallen en weer kriebels voor een baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lammetje, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hier ook kriebels voor een 2de :( alleen ik kan er niks mee... mijn vriend zegt dat hij ooit wel een 2de wil maar voorlopig niet :rolleyes: terwijl ik zoiets heb van hoe kleiner het leeftijdsverschil hoe groter de kans dat ze de hele jeugd iets aan elkaar hebben... dus ik mag nog even dromen over een 2de helaas.
    maar het is zo'n apart gevoel he? net of je vlinders in je buik krijgt bij de gedachte aan nog zo'n lief kleintje :D
    maar in ieder geval wens ik jullie veel succes met zwanger worden :)
    grtz Ramona

2. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Wat jammer dat jullie niet hetzelfde voelen/denken, Ramona. Maar ja gelukkig hebben jullie wel saampjes al een kindje. En wie weet krijgt hij nog een 'change of mind' ;) ik hoop met je mee.

Geweldig om mamma te zijn. Ik heb ook dat verliefde gevoel continue. Heerlijk! Vooral nu hij zoveel lacht. Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk! het is zo'n poeppie!

De hele familie is net zo in love met hem hoor.

Succes en geniet ze!

3. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    lammetje idd best wel raar zo gedachten he de laaste keer zwanger zijn..
    Ik hoop het ook kan niet wachten tot me ongesteldheid voor bij is en er voor te kunnen gaan, en ik hoop voor jou dat het ook snel raak mag zijn..

pregnantlady Klopt hier een jonge mama die ontzettend geniet van het jonge mama zijn hehe..
    Ik zie dat je een zoon heb van 4 maanden? leuk zeg en wil je ook voor nog een kindje gaan?

Ramona82 Nou meid ik hoop het ook voor je dat jullie er snel samen eens mee zullen zijn :D

Voor alle meiden fijne middag..

Groetjes..

4. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,
    Heel herkenbaar ;)
    Dochtertje is nu ruim zes maanden. We wilden in juni gaan proberen.
    Maar na menstruatie 24 jan. hebben we het niet meer met condoom gedaan. Kon er niet zo goed tegen namelijk en vonden het super als ik snel zwanger zou worden. Dachten overigens dat het toch nog wel even zou duren. Bij Sophie duurde het nl. zes maanden. Nu niet bewust 'geklust' maar gelijk die eerste ronde raak :D Helaas na 7,5 week een miskraam :cry:
    Nu hopen dat m'n cyclus normaal is en 't snel weer raak is. Lijkt me ook erg leuk als ze niet veel in leeftijd verschillen en ben bijna 35 :D Dat speelt ook mee.

x Sophie

5. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Dutchangel, ja we hadden gelijk na de bevalling al dat we graag er weer voor wilde gaan. maar ja eerst een beetje herstellen en genieten natuurlijk. Maar nu is het er wel de tijd voor. Dit zal waarschijnlijk ook niet onze laatste worden als het aan ons ligt. Nu kijken of de natuur ook nog een handje meehelpt. Want ik ben niet de jongste mamma ;)

HI Sophie, wat hoor je dat toch vaak, een MK, als mensen snel zwanger worden na de bevalling. Ik hoop dat het snel weer raak voor jullie mag zijn en dat het dit keer allemaal goed gaat. Mischien lukt het dan nog voor juni! Dus geen borrels tijdens het WK voor ons :D

Ben je wel weer ongesteld geworden na je MK? Je lichaam moet daar natuurlijk ook nog van herstellen.

Sterkte daarmee.

Fijne dag allemaal

6. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    pregnantlady, dank je wel!
    Nee ben nog niet ongesteld geworden. Miskraam is vanavond twee weken geleden. Drie kwartier voor ik echo kreeg ivm bloedverlies, verloor ik het vruchtje. Op echo was toen te zien dat baarmoeder schoon was. De vk gaf aan dat ik een gezond lichaam heb (omdat alles direct zo schoon was) en gelijk 1e cyclus weer zwanger kon worden, zonder enig extra risico. Eisprong volgens haar na ca twee weken. Heb altijd cyclus van ca 31 dagen en eisprong is dus meestal ook iets later. Ben benieuwd hoe cyclus na miskraam is, doe nu ovulatietesten.

Overigens heb ik die ervaring om me heen niet dat mensen vaak mk krijgen (vaker dan gemiddeld) als snel zwanger na bevalling. Heb t wel als opmerking gehoord na miskraam. 'Misschien ben je te snel zwanger geworden.' Volgens vk heeft het er niets mee te maken. Gelukkig maar :D

Wat bevalling betreft, mijn bevalling was een hel eerlijk gezegd. Maar dat kwam doordat Sophie verkeerd lag, ingeleide bevalling (42 wk en 1 dg) en nooit meer dan 6 cm ontsluiting, vacuum drie keer los etc etc. Daarnaast een verschrikkelijke klinisch vk. Eigen vk gaf aan dat kans zeer klein is dat het volgende keer weer zo is, was gewoon erge pech. En volgende keer leg ik van alles vast, ook wat pijnstilling betreft. Volgens eigen vk moet ik dat zo doen, ook omdat ze er bijna zeker van is dat anders de weeen nooit komen door de angst.
    Toch was de wens voor een tweede er al zeer snel :D Want inderdaad, dat mooie moment dat Sophie gezond en wel op mn buik lag en mijn man me kuste zal ik nooit vergeten (zwijmel, zwijmel).

Dat iedereen maar snel weer zwanger is :p

x Sophie

7. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Daar proosten we op :) :)

x Sophie

8. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hi Sophie, dat je nou net voor je echo bloedverlies kreeg. Wel fijn dat je alsnog je echo hebt gehad zodat ze het hebben kunnen nakijken. Dat het mooi schoon was. Natuurlijk niet het nieuws waar je voor ging. Wat triest.

Net zoiets als toen ik voor mijn curretage ging (ook MK) en ik het net vruchtje verloor voordat ik naar het ziekenhuis ging. Ik heb daarnog wel in mijn operatiejurkje gezeten maar na de echo mocht ik naar huis. Een schoon kamertje noemde ze dat.

Gelukkg is er daarna wel een mooie beeb in dat kamertje komen wonen. En nu hopen we dat er snel weer eentje komt. Helemaal leuk als het een meisje is. Die kleertjes (hoe oppervlakkig kan je zijn) zijn zo veel leuker. Ik ben echt een meisje meisje dus dat kneuteren lijkt mij heerlijk.

Het is niet in mijn omgeving dat ik het veel heb gehoord over die mk's na bevalling maar hier op de forum lees ik het wel veel. Schrok ervan.

En inderdaad je lichaam is er klaar voor als je weer zwanger kan worden. Ik denk wel dat het goed is om eerst ongesteld te worden. Want de eerste keer kwam er toch wel wat 'rotzooi' mee.

Jammer dat je een vervelende ervaring had met je bevalling en metname je VK. Dat laatste mag gewoon niet. Je kiest een vak toch omdat het je ligt.

Ik vond de vacuum ook niet fijn. Maar ik heb er gelukkig geen trauma's aan overgehouden. Bij mij kwam te vacuum te pas omdat mijn persween niet heftig genoeg waren om het kind eruit te krijgen (die niet goed lag). Na 2,5 uur persen kwam eindelijk de vaccuum. De verlossing!

En ja zelfs als we de EK winnen geen borrel. Ohhh dan gaat iedereen al raden of we zwanger zijn haha. Dat word moeilijk 3 maanden geheim houden.

Groet, Gaby

9. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Pfoeh, dus jij ook al een miskraam meegemaakt :cry:
    en dan ook het vruchtje verliezen voor je naar het zkhs gaat...inderdaad een trieste ervaring.

Ik ben ook een meisje meisje ;) Nog een meisje zou ik erg leuk vinden maar uiteraard is een jongetje ook meer dan welkom :D Dat zie ik ook wel helemaal voor me, met van die stoere kleertjes!
    Wij hadden trouwens het voorgevoel dat ik afgelopen keer zwanger was van een jongetje. Vind t een raar idee dat we het nooit te weten komen of het zo was.

Goed om te weten dat er een eerste keer rotzooi mee kan komen. Hoop geen ongi mee te maken ;), maar dan kan ik me daar op instellen.

De vacuum zelf heb ik geen trauma aan overgehouden. Was ook erg blij dat er tenminste iets ging gebeuren na uren persweeen (zonder volledige ontsluiting) De gyn. was opgeroepen, kwam en gaf een knipoog. Was gelijk gerustgesteld en kreeg rust over me. Maar doordat ze verkeerd lag schoot drie keer de vacuum eraf. Toen heeft hij haar met zn handen uit moeten trekken. Was dus behoorlijk paniek, alhoewel mn man die paniek meer heeft meegekregen dan ik. Gelukkig heeft de vaccuum bij jou wel verlossend gewerkt! 2,5 uur persen is wel erg lang.

Volgens de meesten gaat 2e bevalling stuk makkelijker!

Tja die vk. Die moet ik echt niet tegenkomen. Ben normaal absoluut niet agressief, maar als ik aan haar denk....grrrrr

x Sophie :D

10. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een schatje is je zoontje, mooi ventje! :D Heb even in je album gekeken ;)

x Sophie

11. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    grrrr ik had een heel lang bericht geschreven en hoppa hij is weg.

12. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb ik ook wel 'ns gehad. Behoorlijk frustrerend ;)

x Sophie

13. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Gelukkig mag ik zo naar huis... en heb nog wel een wat meer recentelijke foto van ons ventje in het album gezet. Onze kanjer!

14. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Lief! :D :p :D

x Sophie

15. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ pregnantlady, hier geen moeder die raar gaat reageren maar vooral schoonfamilie denk ik. Hoewel ik dacht ook dat ze negatief zouden reageren toen ik zwanger was van Paulien maar dat was niet zo dus misschien krijg ik weer de verrassing van mijn leven! ;) En trouwen 35 dat is nog 'piep'jong als je kijkt naar de leeftijd van sommige mama's. Die 'rijpheid' kan ons alleen maar ten goede komen, hoewel de 'jeugdigheid' van de jonge mama's ook wel leuk is natuurlijk!

@ Sophie, ach meid wat sneu die MK, is toch altijd zo triest. Ik was tijdens mijn zwangerschap van paulien geen seconde gerust tot na week 12. Was meteen in de eerste ronde zwanger en was er heilig van overtuigd dat zoveel geluk ons niet gegund zou zijn. Weet nu al dat bij een volgende zwangerschap ik er weer zo mee bezig ga zijn.

@ beiden, hier nog eentje met een vacuum-bevalling! Maar ook geen echte trauma's aan overgehouden. Ik had een echte stortbevalling en door die snelheid gingen de harttonen van ons meisje snel achteruit, ze moest er dus snel uit. Met 3 keer persen en de hulp van de vacuum was ze er dan ook. Het plaatsen van die vacuum herinner ik mij wel nog dat het best pijn deed, maar dat was op dat moment het laatste van mijn zorgen!

16. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    ik ben ook een meisje meisje ha ha wat een meiden hier !
    Het vertederd me zo en raakt me zo als ze me aankijkt en naar me lacht ikhou echt niet minder van mijn zoon dat is het niet maar ze zit in mijn hart is echt een deel van mij, anders ...ik kan het niet verklaren of precies verwoorden

17. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Sofieke, wat leuk dat onze dochters bijna even 'jong' zijn :D
    Ik heb me voorgenomen om, als ik weer zwanger ben, wel zoveel mogelijk te genieten vanaf het begin. Maar lijkt me moeilijk de eerste weken. Toch is het zo heerlijk op die roze wolk te kruipen dat ik dat ook weer graag doe, ook als een soort 'verplichting' naar dat kleine mensje in mn buik straks (hopelijk).
    Maar realistisch blijf ik wel uit zelfbescherming.

Toen ik zwanger was van Sophie had ik een heel zeker gevoel over de zwangerschap. Bij de zwangerschap die in miskraam eindigde heb ik minstens dertien testen gedaan :oops: Wel een teken van onzekerheid ;) Ook had ik vlak na het testen zwarte beelden, echt heel vaag. Toen ik zwanger was van Sophie en het nog niet wist, droomde ik over een meisje. Toch durfde ik beide keren niet op intuitie en dromen af te gaan...

Sofieke, gelukkig kwam ze er snel uit mbv vacuum!

Lammetje, gezellig hier al die meisjes meiden :D

x Sophie

18. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ha ha als we een keer bijeenkomen heeft mijn zoon het goed met al die meisjes om zich heen. Hij valt wel op 'oudere dames' :)

Goedemorgen allemaal, net ons ventje weer naar het KDV. Hij heeft het goed gedaan vannacht ondanks dat hij nog steeds niet helemaal zich goed voelt. Hij heeft geslapen van 8.30 tot 12.45 en van 1.15 tot 7.30. Niet slecht na al die gebroken nachten. Hij is door het kDV al een maand ziek. Grrrrr.

Ik ga aan de slag ik zie het is half 9, werktijd is begonnen. Fijne dag allemaal!
    Liefs,
    Gaby

19. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Werk ze! Gelukkig heeft hij een goede nacht gehad! Die kindjes steken elkaar allemaal aan ja.

Helaas ben ik nu ziek :( Keelpijn, koorts en geen stem meer.
    Sinds Sophie naar kdv gaat, is zij dus ook vaak ziek en ik ook. Ging juist weer tijdje goed. Kan beter zwanger zijn, dan voel ik me veel beter ;)

Ik probeer nu thuis wel wat te doen tussen het slapen door.

x Sophie

20. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ja balen joh! Voordat hij naar het KDV ging was hij nog nooit ziekies geweest. Zelfs geen loopneus op zo. Maar sinds zijn wendag is het raak. Eerst rota en nu al meer dan 3 weken zijn luchtwegen, hij snurkt en hoest als een oude kerel. Zo zielig! (ook voor ons)

Balen dat je zelf nu ook ziek bent. Ik had dat ook hoor. Ik was veel gezonder toen ik zwanger was. En ik zag er ook beter uit ;) mooie huid, volle bos haar een een mooie glimlach :D :D

En nu... bleeeeeeeeeeh ongesteld en er zo ziekies van. Het is heftig deze maand. Ik voel mij zo futloos.

Beterschap en inderdaad probeer een beetje te slapen.

Gaby

Deel Deze Pagina