Hi Sofieke, Ik vind 35 om zwanger te worden van een tweede ook een mooie leeftijd. Hier op de forum zijn inderdaad ook nog veel oudere mamma's. Gek genoeg voel ik mij ook niet een oudere mamma. Het is best van deze tijd. Bij ons zal het niet de schoonouders zijn. Mijn man is een latino en die vinden maar dat we inderdaad laat zijn en verwachten een groot gezin Dus the more the marrier. Hoe oud ben jij? En is je schoonmams niet zo leuk? Die van mij wel maar die zit wel erg ver weg haha. Misschien is ze daarom zo leuk! Ahhh gemeen. Tjee 3 keer persen. Dat wil ik ook! 2,5 uur voordat de pomp erkwam was lang. Dus in totaal bijna 3 uur geperst want zelfs met de pomp ging het niet helemaal goed. Met de laatste pers was ook de beslissing genomen als hij/zij nu niet komt dan wordt het een keizerssnee. dat zou balen zijn na tig uren bezig zijn. De kleine was niet zo klein bij zijn geboorte. 55 cm en 9 pond en hij lag er met zijn koppie niet goed voor om de draai te maken. Maar met behulp kwam hij er gelukkig gezond uit. Hmm ik wil weer zwanger zijn! haha Groet, Gaby
Hier nog een zieke bah zo misselijk en draaierig in de buik en dan met zon kleine smurf van 3 maand in huis is niet echt handig... Zie het trouwens veel meer als vroeger van die grote lange zware baby's vroeger waren ze rond de 50 cm maar tegenwoordig zijn ze steeds langer. Ik had gelukkig maar een mini meisje van 46 cm en 2700 gram wat een verschil met jou zoontje pregnantlady ha ha Ik zou ook heel graag weer een meisje hebben volgens de chinese kalender zit ik dan volgende maand en de maand erop goed en bij mij klop hij al 2 keer dus ik hoop....... Klopt hij bij jullie ook ?
Hi Lammetje, ach dat we een grote beeb hebben is niet zo raar hoor want ik ben zelf 188. En ik was bij mijn geboorte zelf 59 cm en 9 pond Ik vind het nu hij zo ziekies is wel fijn hoor dat hij zo groot is, dan kan hij wat hebben. Wel licht toch 2700 gram? Jij 'hebt' van allebei al eentje maar je voorkeur gaat dus uit naar een meisje. Volgens mij klopte het wel bij onze zoon. Ik dacht alleen zelf dat het een meisje was. Ik zal eens kijken wat de chinezen voorspellen als ik aankomende maand zwanger word. Ik laat het je wten. liefs, gaby
Die voorspelling klopte hier vorige keer niet Zal ook 'ns kijken... Sophie was 53 cm en 3700 gram. Redelijk gemiddeld geloof ik. Pregnantlady, ik zag er ook beter uit ja. Vond ik in elk geval zelf Balen dat je ongesteld ben. Hopelijk snel voorbij en dan voorlopig niet meer Lammetje, beterschap! Hier nog ziek x Sophie
Romy is nu 3 maand en weegt net pas 9 pond ha ha wat een verschil . Ja ze was klein en licht maar mijn zoontje was ook zo hij woog 2730 dus is gewoon mijn manier van dragen ik was ook maar 4 kilo aangekomen... Ik heb inderdaad een jongen en een meisje ja zei mijn moeder nu moet je overgaan op kleuren hi hi Beterschap sofie balen he ziekzijn...
ik sluit mij denk ik ook maar aan bij dit topic......... kriebels? het jeukt en steekt aan alle kanten! sven is nu ruim 4 maanden en geboren middels ene ks (jaja, dan moet je eigenlijk een jaar wachten pffff ), maar wij willen ook dolgraag een tweede. in juni gaan we ervoor mits mijn cyclus weer op gang is gekomen. kan niet wachten!
Welkom! Haha ja dat heb ik ook, heeeeel herkenbaar Ik las dat je nog bv geeft. Ga je daar dan binnenkort mee stoppen (ivm cyclus)? Bij mij kwam ongi toen ik nog volledig bv gaf, week voordat ik wilde gaan combineren en langzaam afbouwen. Bv liep nogal achteruit, daardoor denk ik cyclus al op gang. Heb uiteindelijk snel afgebouwd en had direct cyclus van voor de zwangerschap. Hopelijk voor jou ook direct! Wij zouden ook vanaf juni weer, is niet gelukt Ben benieuwd of het jullie lukt te wachten Hier nog steeds ziek, blllll x Sophie
Ik geef ook volledig borstvoeding en zit ook op mijn cyclus te wachten maar dat kan ook lang duren (heb het gevraagd aan verloskundige op deze site). Hoop dat als ik met fruithapje begin dat ik dan een cyclus krijg.... Geef jij al bijvoeding Claartje? Ben wel "stiekem" aan het temperaturen geslagen gewoon voor de nieuwschierigheid... Hoop dat je snel weer beter bent sophie ik voel me beter maar nog wel reuze moe en hoofdpijn.. :x
Hai meiden, Ik kan nog net goede morgen zeggen want het is bijna 12 uur. Ik heb net de kleine een fles gegeven en die gaat nu lekker een tukkie doen. Hij was helemaal op. Ik ben nog even in de chineze voorspellingen gegaan en tja moeilijk te zeggen of het klopt aangezien de conceptie van mijn zoon rond de 30ste is geweest. Als het de 30ste is geweest dan is het niet goed en als het de eerste is geweest dan is het wel goed. Als ik deze maand zwanger zou worden dan zou het volgens hun weer een jongen worden hmmm. He lammetje, Do was bij 3 maandjes al iets meer dan 7 kg. Dat is inderdaad een veschil. Het is een flinke kerel maar helemaal niet stevig of zo. Hij is ook vrij lang. Bij de 3 maandjes was hij zo'n 67 of zo. Want 2 weken later was hij 7.5 kg bij 68 cm. Op kleurtjes overgaan kan ik wel. Mijn man is latino en Do is echt harstikke blank. Wie weet krijgt hij uiteindelijk nog een lekker kleurtje maar op dit moment ben ik zelfs gekleurd vergeleken hem haha. Claartje, ook welkom hier! spannend dat jullie er in juni weer voor gaan als je cyclus weer opgang is gekomen. Leuk dat je mee komt schrijven. Zo te lezen aan je onderschrift is Sven echt een flinke kerel daar is zelf Do nog een lichtgewicht bij die moet volgende week vrijdag weer naar het CB. Ik ben nieuwsgierig of hij goed is aangekomen omdat hij al een maandje ziek is en met regelmaat een voeding eruit komt. Maar hij blijft honger hebben dus dat is wel een goed teken. Sophie, voel je je wel iets beter? Grappig ik dacht dat ik een van de snelste zou zijn met het willen van een tweede maar de meeste hier zitten toch onder die 4.5mnd op Sophie na maar die is weer zwanger geweest. Spannend hoor wanneer we er eenmaal voor gaan om er over te kletsen. Ik ga volgende week nadat we naar het CB zijn geweest zelf naar de doc. Hopelijk kunnen we deze maand dan al gaan proberen. Weet niet of ze adviseerd te wachten op de uitslag of dat we groen licht krijgen. Als er wel een poliep zit zullen ze wel eerst iets willen ondernemen. Maar ik heb geen extra bloedingen dus ik denk dat het allemaal wel goed zit en dat we er voor kunnen gaan. Tjee dat zouden we begin 2009 een baby krijgen. Leuk idee he! Ik ben vandaag vrij dus ik laat de pc aan. Af en toe even kijken of er geschreven is. Liefs, Gaby
Hoi daar, Ik ben nog zo brak als een toeter helaas Inderdaad verschil in gewicht en lengte. Sophie was week geleden 67 cm en 7560 gram Gaby, heb volgens mij iets gemist. Heb je misschien een poliep? Veel last? Ja, super begin van 2009! Lammetje, misschien heb je wel al een eisprong! x Sophie
Hi Sophie, tijdens mijn zw had ik veel bloedingen en wij dachten dat we weer een MK kregen. Uiteindelijk kwamen ze er bij 4 mnd achter dat er een poliep aan mijn baarmoedermond zat. Die hebben ze in het ziekenhuis weggehaald. Maar ik moest een paar maanden na de bevalling even alles laten checken. Dat doen we nu voordat we er weer voor willen gaan. Enne nog meer beterschap.
Gaby, dank je! Wat zul je geschrokken zijn met die bloedingen tijdens je zw. Gelukkig geen miskraam en zo'n mooi ventje gekregen. Ik weet niet zoveel van poliepen. Had er wel over gelezen tijdens bloedverlies voor miskraam. Heb zelfs aan vk gevraagd of het geen poliep kon zijn (ging er wel vanuit dat het mk was, maar hoopte natuurlijk anders). Goed dat je het laat checken. Gelukkig heb je t gevoel dat t wel goed zit. Weet je ook hoe een poliep ontstaat? x Sophie
Ben reuze benieuw of er weer een sprong is ... Lijkt me leuk als we straks allemaal een beetje gelijk gaan lopen kunnen we een lijst aan maken mischien wie er wanneer voor een kindje gaat en wanneer iedereen kan testen ? Zijn er hier knappe computer koppen ? Hoop dat het goed is pregnant lady en dat je er voor kan gaan! Sophie weten ze eigenlijk waarom je een miskraam kreeg of is dat niet bekeken? Hebben ze ook gezegd of dat ermee te maken had dat je snel weer zwanger was of stond dat er los van? Als je er niet over wil praten snap ik dat ook hoor
Hi Sophie, Geen idee hoe ze ontstaan. Ik zou graag willen dat onze VK er eerder aan had gedacht ipv al die tijd zoveel zorgen maken. We hadden die zwangerschap ervoor natuurlijk een MK gehad dus toen ik na 5 weken heftig begon te bloeden dacht ik dat het al over was. Dit gebeurde tijdens een luxe vakantie die daardoor totaal is verpest. Eenmaal in NL had ik al mijn afspraak staan. Tijdens de intake waren we in 10 min. klaar omdat ik uitging van een MK en zij ook. De volgende dag zou ik mijn echo krijgen. Toen we de echo kregen en een kloppend hartje zagen heb ik toen zo hard gehuild en mijn man ook. De VK die mij hoorde huilen kwam zeggen hoe erg ze het vond. Ze dacht dat ik te horen had gekregen dat we weer een MK hadden. Helaas bleef het bloeden aan. En een week later liep het gewoon langs mijn benen. Zo hebben we wat bezoekjes bij de VK ziekenhuis etc achter de rug. Niemand die aan een poliep dacht. Pas bij een week of 13 en het echt uit de hand liep moest in naar een gynecoloog. Die zag dus de poliep, die heeft ook een echo gedaan. De baby zag er geweldig uit. Ik werd weer naar het ziekenhuis gestuurd en die heeft de poliep gelijk weggehaald (zonder verdoving auwww). Toen eenmaal het bloeden ophield ben ik pas begonnen met het genieten van mijn zwangerschap. Veel stress om niets al mijn VK aan een poliep had gedacht. Ze hebben de poliep op water gezet en de uitslag was toen goed maar ik kreeg het advies mijzelf weer te laten checken een paar maanden na de bevalling. En dat is nu. Zo dat is een heel verhaal haha. sorry!
jeetje wat een verhaal zeg... In het ziekenhuis maken ze zoveel missers en bij de vk gelukkig maar dat we dat niet allemaal weten ook bij mij zijn fouten gemaakt vaak weet je zelf al dat er iets niet goed zit je kan niet zeggen wat maar uiteindelijk komen ze er achter en dan denk je zie je nou wel !
Gaby, tjee wat zullen jullie inderdaad in angst gezeten hebben. Dat ze daar nooit aan gedacht hebben Al die weken zorgen...pfoeh. Ik had na vier dagen bloedverlies 19 maart 's ochtends intake bij vk (die afspraak stond al). Omdat ik totaal geen krampen had (maar wel inmiddels bloedverlies als tijdens menstruatie) vond ze t erg lastig er iets over te zeggen. Ze heeft voor mij die avond een spoed echo in het zkhs geregeld. Ze vertelde dat als ik kloppend hartje zou zien en gezonde zw. zou hebben verder het ws altijd onduidelijk zou zijn waarom ik bloedverlies had. Dit schijnt bij veel vrouwen te zijn. Ik vroeg toen omdat ik het op internet had gelezen of het geen poliep kon zijn. Ze gaf aan dat dat niet op die echo te zien zou zijn en dat kans klein was. Snap dus ook niet dat als er bloedverlies zonder aanwijsbare reden is, ze niet direct door gaan met andere onderzoeken, zoals echo ander gebied zeg maar. Zou jullie idd zoveel zorgen gescheeld hebben. Lammetje, leuk een lijst! Ben zelf niet zo handig Wat miskraam betreft zei ze dat het er niks mee te maken had. 95% van de miskramen worden veroorzaakt door verkeerde celdeling. Ze gaf ook aan dat als je lichaam er niet klaar voor is, je niet zwanger raakt. En ze vond m'n lijf heel gezond omdat ik een 'complete' spontane miskraam had (kreeg miskraam 3 kwartier voordat we afspraak in zkhs voor spoed echo hadden). Ik vroeg ook of ik meer kans had op mk als ik gelijk weer zou gaan 'klussen' en zwanger raakte voor eerste ongi na mk. Dit maakt volgens haar helemaal niets uit. Had trouwens t vruchtje wel bij me en wilde graag dat ze het bekeek en uitleg gaf. Ik gaf wel hints, maar durfde het niet direct te vragen. Kon duidelijk merken dat ze er niet op zat te wachten om te kijken. xx Sophie
Hoi dames, Ik kom ook weer even aanlopen. Moest voor mijn werk een paar dagen helemaal in het oosten van het land zijn en ben daar blijven overnachten. Op zich wel lekker praktisch maar aan de andere kant wel de eerste nachten zonder ons meisje. Ik miste haar zo erg dat ik super slecht geslapen heb. Helemaal niet voor herhaling vatbaar dus, wil haar niet meer zolang achterlaten. Hier trouwens ook een grote meid. Bij geboorte was ze 3,450kg en 50 cm maar nu met 6,5 maand al 69cm en 8,610. Maar helemaal in verhouding volgens de cb-arts dus weer helemaal goedgekeurd. @Sophie, ja echt bijna even oud onze meiden. 3 daagjes verschil dus 20 september bij jou? En dan nog een sophie... kan helemaal niet misgaan met zo een topnaam (zegt natuurlijk haar naamgenoot )) Ik was trouwens helemaal overtuigd dat ik een jongen zou krijgen, droomde ook steeds van een zoontje. Dus toen ik met 20 weken hoorde dat het een meisje zou worden dan kon ik het eerst niet echt vatten. Maar nu kan ik niet wachten om de eerste staartjes te maken. DUs ook een echt meisjes-mama, laat maar komen die dochters! @ pregnantlady, ben er 31 dus nog niet zo oud, maar toch al oud genoeg om ook geen jaren meer te wachten voor een groot gezellig gezin. Mijn schoonmoeder valt wel mee hoor, kan het best met haar vinden. Ze heeft alleen nogal snel over alles een oordeel klaar en deelt dat ook meteen mee. Dus het is altijd maar afwachten hoe ze zal reageren. Mijn moeder zal nu niet veel zeggen maar weet nu al dat zij heel conservatief is en 2 kinderen ideaal vindt dus als we ooit een derde zouden willen zou zij diegene zij met commentaar. Achja, het is ook nooit goed @ lammetje, ik maak de komende maanden weer meer kans op een meisje volgens de kalender. En dat was vorige keer dus ook correct. Nuja, ik zou alles goed vinden hoor hoewel ik stiekem eigenlijk ook wel heel graag een tweede dochter wil.. het idee van die lijst lijkt me wel, vind dit wel een leuk topic. Allemaal een beetje dezelfde leeftijd en dezelfde leeftijd van beebs. Echt gezellig!
hola chica's, ja het was een heel verhaal. en als het er zo staat lijkt het zo snel om maar jullie moeten weten dat ik zeeen bij elkaar heb gehuild in die weken. juist door de mk een jaar ervoor en omdat het zolang duurde voordat we weer zwanger werden. maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen en het resultaat is er na. Hij ligt nu een beetje te jengelen in zijn bedje. Ik heb tig echo's gehad en ze zagen elke keer dat het goed ging met de beeb maar ze zochten niet verder. Ik had het gevoel dat ze maar vonden dat ik aan het zeuren was. Ach als ik nu weer bloedingen heb weet ik dat dit ook een optie kan zijn. Lammetje, ja erg he als die missers in ziekenhuizen. vanochtend was bij een van de baby programma's het ziekenhuis waar ik ben bevallen. die baby is bijna overleden volgens mij omdat ze te laat ingrepen. brrr gelukkig niet eerder dit programma gezien. Zo mijn zoon zit inmiddels op schoot, tja wakker in bed liggen is niet een van zijn favo bezigheden Sophie, hier het zelfde verhaal bij mijn MK. Ik heb toen een spoedecho gehad. Helaas geen hartje te zien. Toen dachten ze nog dat ik minder lang zwanger was en ik moest en week later nog een keer komen. Maar toen zeiden ze al dat ik niet teveel hoop moest hebben. De verpleegkundige was heel lief (ook zwanger) en haalde de doc erbij. Die zei heel bot, nee hoor je hebt een lege kamer. het is over. En liep weer weg. Muts! Sommige dokters hebben geen sociale capiciteiten hoor. Wel goed dat jij het vruchtje had meegenomen. Dat was ik vergeten en bij mij vroegen ze er wel naar. Maar echt een onderzoek doen ze pas als je 3* een MK hebt gehad zoals een vriendin van mij. Zo triest, ze kan wel zwanger worden maar niet voldragen. En ze kunnen geen reden vinden waarom. Sofieke, tjee zonder je dochter voor je werk reizen. Moet je vaak weg voor je werk? Hoeveel dagen werk je? Haha je bent een broekkie hoor met je 31. Ach moeder en schoonmoeders. Ze weten het allemaal wel eens beter. Mijn schoonfamilie vond het allemaal maar te lang duren dat we met een gezin begonnen. Mijn eigen vader was verbaasd dat ik kinderen wilde hebben (raar want ik had het al jaren erover) en mijn mams die vond het geweldig maar bleef maar over haar zwangerschappen hebben Als we nu even de informatie verzamelen die we in het schema willen hebben dan ga ik wel even knutselen. Naam - Leeftijd - NOD - hoeveelste beeb ehhh wat willen we nog meer erin? dus ikke Gaby - 35 - 3 mei - 2 als we alle informatie hebben maak ik wel een schemaatje. Fijn weekend. Liefs, Gaby