goeiemorgen vanacht toch maar voor de zekerheid tampon ingedaan net naar wc geweest en zat wat bruin en beetje roodachtig slijm op alleen op de top zeg maar verder helemaal niks met plassen en afvegen ook niks heb nu iedergeval geen zeurend gevoel in me buik en ook geen krampen of iets word er gek van ik weet het niet meer laat het dan gewoon of doorzetten of wegblijven maar niet dit. hoe is het met jou marloes ? temp nog hoog? ik duim voor je meis dikke knuffel joyce
Ohhhhhhhhhhhhh je maakt het spannend. Ik had ook nooit een licht streepje wanneer ik niet zwanger was. Een streep op de CB is een goed teken. Wel vermoeiend hoor dat je pas zolang na je nod positief test. Je houdt het goed spannend zo. Hopelijk dit weekend. Ik gok op zaterdag een mooie positieve test Liefs, Gaby
ja, je zou zeggen dat het went he... dat laat testen... lol temp was weer iets naar boven. Kaartje staat ook bij dat topic. zo meteen even uurtje kdv, ze gaan 'schoolfoto's' maken, dus moeten we hem even brengen. Ouders mogen niet blijven, want zonder ouders lukt dat beter
Joyce, dank je wel Ze heeft echt de waterpokken, zit helemaal onder. Maar ben gerustgesteld, heb het vroeger gehad. En net huisarts gebeld. Gelijk laten weten dat ik zwanger ben Voor Sophie vind ik het erg sneu. Begint net weer een beetje beter te worden en dan weer dit. Ze is gelukkig niet echt ziek, wel jeuk en jengelig. Joyce, spannend Hoop hoop hoop hoop Marloes, aan reactie Gaby te zien heb ik je bericht dus goed begrepen Ik wist eerst niet of het over nu ging... Spannuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund Echt super vruchtbaar topic hier haha x Sophie
Sophie, balen dat de kleine waarschijnlijk de waterpokken heeft. Mijn man was er mee in aanraking gekomen vorig jaar toen ik zwanger was. Ik heb toen de VK gebeld. Het is niet schadelijk voor de baby. Hooguit als je aan het einde van je zwangerschap besmet wordt kan je baby met waterpokken geboren worden. Dat had zij meegemaakt... baby bij geboorte pokjes. Ahhh zielig! Maar nu hoef je je geen zorgen te maken maar bel voor de zekerheid je eigen VK. Ik denk dat het scheelt dat je snel weer zwanger bent na je MK. Bij mij duurde het bijna een jaar. Elke maand kreeg ik er meer moeite mee. In het begin dacht ik nog, het heeft zo moeten zijn, de natuur etc. Je kent die verhalen wel. Maar elke maand later en een negatieve test later of ongesteldheid raakt ik een beetje meer depri. En durfde ik ook niet blij te zijn toen ik wel zwanger was. Maar ja daar begonnen de bloedingen ook bij 6 weken, dagelijks. Niet raar dat ik dacht dat het weer mis was. Ik moet er ook niet aan denken. Maar ik bescherm mijzelf gewoon. Niets mis mee maar ik hoop wel snel op die wolk te duiken hoor. Ik hoop dat je kleine meid niet veel last krijgt van de waterpokken. Wat heerst het toch, bijna op elk KDV. Hopelijk blijft dit onze zoon nog even gespaard want die heeft al genoeg last. Schiet ook niet op. Gisteren 2 flessen overgegeven (echt 2 uur na het drinken) lekker over zijn mams en paps heen. Sterkte, Gaby
Toch een positief gevoel voor je Joyce. En je had een streeptje. Een een beetje bloedverlies hoeft totaal geen probleem te zijn. Sterkte met de spanning. Ik kan mij dat voorstellen dat je het een beetje zat begint te worden. Maar hou de moed erin. Liefs, Gaby
hoi Gaby, ja als je na mk ook nog eens zo lang moet wachten lijkt me inderdaad vreselijk naar. Dat lijkt me ook een hoop schelen. Vreselijk als je na mk elke keer weer opnieuw teleurgesteld wordt. En als je dan zo lang hebt moeten wachten en t raak is kan ik t me goed voorstellen dat je voorzichtig bent, helemaal met die bloedingen, pfoeh. En dank je voor sterkte wensen. Wat waterpokken betreft is het idd schadelijk aan het eind, maar ook juist heel erg de eerste maanden. Heb internet afgespit en vanochtend huisarts gebeld. Als je leest wat voor afwijkingen aan de foetus kunnen ontstaan Maar ik ben inmiddels gerustgesteld. Ik heb het als kind gehad en dan kan het geen kwaad. De meeste vrouwen overigens. Misschien was het bij jou na de eerste kritische maanden? Anders vreemd dat de vk dat niet heeft gezegd. In het midden van zw. kan het sowieso geen kwaad. Jij veel sterkte voor je kleine ventje. Sneu voor hem dat hij heeft overgegeven en veel last heeft. Sophie gooit nu telkens haar warm eten er voor een deel uit. Maar dat is misschien wel vanwege waterpokken en het niet lekker in haar vel zitten daardoor. xx Sophie
Hi Sophie, Klopt in zat in mijn tweede semester dus toen ik in aanraking kwam met de waterpokken en het geen probleem en ik had het zelf als volwassen vrouw van 23! gehad haha. Ik raakt elke maand meer teleursteld en ik begon te denken dat ik helemaal niet zwanger kon worden. Nu weten we gelukkig beter met onze lekker bink we kunnen zelfs hele lieve, mooie babies maken. Wanneer was jij begonnen met vast voedsel met Sophie. Onze kleine vindt het helemaal niets. Levert wel schattige foto's op maar het lijkt dat hij er geen zin in hebt. Ik weet dat hij vanaf 6 mndjes wel vast voedsel moet gaan eten dus soms probeer ik een paar hapjes. maar geen succes. Welke dagen werk jij? Oh ja ik heb gisteren een zwangerschapsagenda gekocht. Leuk kan ik elke dag een klein verhaaltje schrijven. De kwaaltjes en afspraken. Lijkt mij wel leuk om later te lezen. Fijne dag, liefs, Gaby
zo'n boekje is idd leuk! Ik heb alles opgeschreven in een klein boekje. Als ik naar de gyn geweest was, of zo.... leuk voor later je vroeg het dan wel aan sophie maar toch... hier al vanaf 4 maanden groente en fruit. Gewoon omdat meneer altijd honger had, er helemaal geen allergieën voorkomen. nu eet hij al gewoon mee. ik heb een babycook gekocht en stoom zijn eten (wat wij ook eten) en daarna kan ik het mixen in hetzelfde apparaat.
Marloes, dank je wel voor het beantwoorden. Eigenlijk is het ook voor iedereen. Het CB is zo tegen voor 6mnd vast voedsel eten en de dokter vindt het prima. Beetje dubbel. De kleine heeft er tot nu toe nog geen behoefte aan of vindt het niet lekker. (het is maar net hoe je het ziet). Maar het wordt er langzaam tijd voor. Ik ga nu de pap die hij in zijn fles krijgt maar eens op een leppeltje geven wat meer geconcentreerd. Zo moet hij het dan maar leren. Wat stoer dat jullie ventje met jullie mee eet. Goed idee zo'n babycook. Wij eten alleen weinig nederlands voedsel. Veel wokken en pittig Ik vind het wel jammer dat ik de vorige keer weinig heb bijgehouden het is waar je onthoudt niet alles. Dus dit keer doe ik het wel. Fijne dag! Liefs, Gaby
ach sophie dat kleine meisje zo sneu hopen dat ze er niet al te veel last van krijgt gelukkig kan het geen kwaad voor de zwangerschap vind hert altijd eng dat soort dingen. gaby jou kleine nog steeds niet lekker en gaaf joh een zwangerschapsagenda is idd erg leuk om later terug te lezen ik heb met alle 3 de kids een ikke ben boekje is ook zo leuk haha marloes owww meid echt spannend joh ik hoop zo dat je snel een positieve test hebt zou wel super zijn nou dames ben toch echt bang dat het einde oefening is net verschrikkelijke krampen en wat meer bloedverlies en tis nu echt helderrood van kleur dus op naar de volgende ronde voel me wel nog steeds raar hoor maar ja. hoe moet ik nu trouwens gaan rekenen? gisteren begon het iets toen weer niks en nu net weer wel. dikke knuffel van mij xx
ow ja wat vaste voeding betreft met damian begon ik pas met 5mnd met de meiden met 4 en dat ging super damian is wat moeilijker hij eet zn potje netjes leeg van 8 maanden maar uur erna wil meneer alweer een fles net alsof ie er niet genoeg aan heeft en dan slaapt ie snachts ook niet door dus ik heb even getest of ie met zn flessen alleen wel door slaapt en dat is dus wel het geval oftewel als ie vast voedsel krijgt dan komt ie snachts ineens weer voor een fles en krijgt ie een dag alleen zn flessen dan slaapt ie snachts wel door raar he ik weet niet hoe dat kan normaal slaapt een kindje juist beter als het eenmaal over gaat naar vast voedsel dacht ik blijf het gewoon proberen maar soms valt dat zwaar als ie dan snachts weer komt. xx joyce
een vraagje wat misschien beetje off topic is maar wie weet er wat makkenlijks en lekkers te eten met dit weer behalve bbq dan haha heb geen zin om eten te koken en magnetron voer vind ik helemaal niks haha
Jeetje spannund ha ha leuk hier al die spannende dames! Och sophietje waterpokken wat sneu beetje menthol poeder erop tegen de jeuk helpt mischien wel succes meid! Ben blij dat ze er niet ziek van is nu ze net weer beter is. Leuk he marloes schoolfoto s ze staan er altijd zo wijs op echt super! Gaby veel plezier in je huisje lekker weer he oh heerlijk. Ik ga morgen dagje dolfinarium doen wel heel leuk maar pffff wat is het heet.... Marloes Ben blij dat jou temp nog goed is kan haast niet meer missen dat het raak is kei gaaf meid!
Joyce de eerste dag denk ik beginnen. Kan bet zijn dat je zwanger bent geweest maar dat het mis is gegaan dat gebeurd heel vaak maar meestal weet je het zelf dan niet Balen meid maar wel gezellig dat je dan nog hier blijft kletsen sorry errug he van mij Nou dat had ik ook gaby veel te druk ken je elkaar niet meer terug en pakken we toch ons groepje eruit blijven jullie toch lekker hier uiteindelijk zijn we allemal toch zwanger blijf is gezellig! Oh gaby i ben ook met bijvoeden bezig romy vind groente helemaal niks dus alleen fruit ik geef het in een fles met papspeen heel dun door de staafmixer en beetje gekookt afgekoeld water erdoor scheeld geknoei en dan eet ze prima lepel vind ze niks kan altijd nog met een maand of 6 dan gaat het iets beter! Heb ik met mijn zoontje ook gedaan. Banaan met verse aardbei 10 ml water vind ze heerlijk! Of een potje met ongeveer 10 ml water erbij Succes!
lammetje ik weet het niet denk dat als ik niet zover voor me nod had getest dat ik dan niks had geweten dus beetje gemengd gevoel tegenover mezelf dat ik zo stom ben geweest om die test te doen terwijl het nog veel te vroeg was. haha idd ik blijf gewoon nog gezellig hier gezellig joh dagje dolfinarium heerlijk wij gaan niet veel bijzonders doen wel dagje naar wachtebeke (belgie) naar een super grote speeltuin voor allerlei verschillende leeftijden en verschillende gedeeltes per leeftijd. aaahh gaaf marloes schoolfoto kheb de schoolfoto van me oudste ook nog en die vind ik zo stoer me grote (kleine) meisje hihihi van me jongste dochter moet ie nog gemaakt worden op de creche. hmz ja dat is idd wel een idee ff horen wat manlief wil die is niet zo uitprobererig (schrijf ik het zo goed) groetjes joyce
Dank jullie wel voor de vaste voedsel verhalen van jullie kids. Ik ga deze dagen weer een poging wagen. Want 2 keer per nacht eruit begint nu echt op te breken nu ik zwanger ben. Ondanks dat mijn vent altijd de fles geeft (ja hij is super) word je toch wakker, maak je een flesje warm of even een schone luier. Gelijk omdraaien werkt gewoon niet bij mij hoor. Joyce ik zou de eerste dag met rood bloed aanhouden van eerste dag van je cyclus. Dus vandaag? Ja Lammetje toch wel zo gezellig om ook hier te bljiven kletsen. Omdat we allemaal jonge kids hebben, hebben we toch al aansluiting met elkaar. Joyce, wij hebben gisteren een heerlijk maaltijd salade gemaakt. Heerlijk met dit weer en ook niet zo zwaar op de maag. Ik gooi er dan ook van alles in hoor. Lekker gerookte kip, tomaatjes, mozarella (geen buffel nu ik zwanger ben), pijnboompitjes etc. Of met gamba's ook heerlijk! Hmm ik krijg honger. Gelukkig is mijn collega nu lunch aan het halen. Ik merk dat ik meer honger (ok trek) heb nu ik zwanger ben. Raar. Doeggie!